Sitat Opprinnelig skrevet av Bellis Vis post
Regner med at jeg har Erfa i morgen!

Edit. Ingen utslag på anti-TG. Har ikke regnet ut forholdet mellom T3 og rT3 ennå, og husker ikke tallene i hodet.
SLV har ikke godkjent pr i dag, så jeg får ringe tilbake til apoteket igjen på mandag. Jeg kan vel kanskje sjekke det på mine e-resepter på nettet selv...

Litt andre referanseverdiger fra Hormonlaboratoriet:
TSH: 0,2 (0,5-3,6)
fT4: 17,8 (8-21)
fT3: 5,8 (3,6-8,3)
S-T4: 119 (60-150)
S-T3: 1,6 (1,2-2,8 nmol/l)
S-rT3: 0,46 (0,14-0,54 nmol/l)
S-TGB: 17,3 (12-28)
Negative på anti-TPO, anti-TG og TRAS
Metyleringsfaktoren er i orden, og jeg har gode verdier på B12, B9 samt D-vitamin, Mg, Ca, F og Na. Ferritinet er fortsatt litt lavt, men nå på 41 (10 - 200), med CRP på 0 og Hb på 15.

Forholdet TT3/rT3 blir 3,48. Etter hva jeg leser i Anisas tråd, er det ikke optimalt, men lavt: "Jo længere under summen af "normalområdet" + 20% ligger ratioen tT3/rT3 - jo dårligere har man det, og burde derfor behandles med tillæg af Liothyronin, især hvis en langvarig behandling med Levaxin har ikke haft en effekt på hypothyreose-symptomer."

Normalområdet: 5,2 - 8,8. +20% --> 10,56. Mitt forholdstall er som sagt 3,5...... Har jeg gjort det riktig? ...jeg håper jeg har en regnefeil, for dette var bedrøvelige greier.....

Det er fredag kveld og jeg er litt ør i hodet i dag, men jeg tror jeg forstår essensen i dette. Jeg regner med at det retter seg med tiden på Erfa. Men hva betyr det utover at det er en bekreftelse på at jeg har det dårlig nå?