Viser søkeresultater 1 til 10 av 82
Threaded View
-
27-08-14, 14:17 #35
Sv: Binyretretthet og stoffskiftesymptomer
Jeg brukte Cortef/hydrokortison i tre år, tror jeg. Brukte også Florief i et drøyt halvt år. Hadde bare sånn delvis hjelp av det, så for meg det var like greit å slutte og i stedet bare bruke pregnenolon og 7-keto. De legene vi har gått til har begge hjulpet meg, men det er ofte sunt med nye innspill og nye ideer. Vi som bor på Østlandet er heldige som har tilbudet i nærheten, å legge ut på tur når man er så syk kan føles uoverkommelig. (Kanskje noen av timene kan tas over telefon/skype?)
Magebehandling tidligere var soppdrepende, pre- og probiotika og tarmskylinger. Skyllingene hjalp meg med å få ut avleiringer som forgiftet meg innenfra, men de klarte ikke å fikse magen. Det var fordi jeg ikke hadde fått fjernet bakterien som bidro til at magen aldri ble bra og som gjorde at jeg fortsatte med å være oppblåst, få jevnlige oppblomstring av sopp etc. Bakterien jeg har er sjelden, legen har visst bare sett den hos en annen pasient tidligere. Så behandlingen jeg står på nå er å fjerne biofilm (bakterien danner film for å beskytte seg selv – et slags slim), deretter å drepe bakterien med antibiotiske urter (fordi den er resistent mot antibiotika). Vet ikke om jeg har lyktes med å ta den, håper det. Kanhende må jeg forsøke igjen.
Så det er det jeg driver med nå. Får ta magen først, så hodet/undermetyleringen. Og siden jeg har hashimotos er det viktig at immunforsvaret roes mest mulig ned før jeg tar fatt på neste steg.
Mange som skriver på slike forum som dette har jo sine kjepphester som de kjører fram ut fra hva en mener er riktig for en og kanskje andre (jeg synes jo mage er viktig). Kan være forvirrende og frustrerende. Det er ikke lett å skulle orientere seg/sortere når man sitter hjemme for seg selv med lite energi og et hode som ikke fungerer.
Nei, jeg håper bare at du finner en lege som kan hjelpe deg og stake ut en fornuftig vei videre.
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
Binyretretthet???
Av Aud. i forumet DagbokerSvar: 12Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
Frisk fra binyretretthet?
Av BeritM i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 04-05-10, 13:27 -
Har jeg binyretretthet?
Av Gekko i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 25-03-10, 10:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49

Svar med sitat

Bokmerker