Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
17-08-14, 12:13 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Jeg trapper ned på kortison (nå 8.75 mg), DHEA (ca 5 mg) og pregnenolone (12.5 mg). Jeg håper disse hormonene er vekk om et par måneder.
Jeg lurer på en ting: Kan kroppen min trenge mer thyroid nå som alt det andre fjernes langsomt? Jeg vakler litt mellom å føle meg tilstrekkelig dosert og underdosert, mer frossen blant annet. Hender og føtter føles kalde store deler av dagen. Jeg tar også mange andre ting i betraktning, blant annet at vi i løpet av halvannen uker her i Sør-Norge har gått fra tropevarme til en temperatur under normalen for august (det er 15 grader midt på dagen her nå).
Vet noen andre om kroppen trenger mer stoffskiftehormoner i en slik snuoperasjon? Har noen en erfaring å dele? Eller en tanke om dette? Alt tas i mot med takk
Jeg har økt 15 mg 3 av 4 dager nå siste uke. Men 15 mg er ikke så mye, ca 2 mcg T3 og ca 4-5 mcg T4, er det ikke? Kjenner meg fortsatt litt frossen, innetemperaturen er 22 grader.
Uansett er det interessant dette med hvordan de forskjellige hormonsystemene påvirker hverandre. Jeg vurderer om jeg skal øke til 30 mg i morgen og se hvordan jeg responderer på det.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker