Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Jeg har også begynt på superenzymer. Men har en stygg tendens til å glemme dem. De må inn i synapsene og bli en vane, boksen står rett foran meg på bordet. Likefullt glemmer jeg dem

Gode tips smjg, takk! Ekle ting kan være vesentlige
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Smile Re: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Hei

Helt enig jeg bruker også q 10 og D vitaminer osv. Alt som jeg før var fornøyd med å ligge mitt på i ref område, har jeg nu forstått at det er flere ting som jeg må ligge opp til eller over på. F.eks jeg må opp på jern og D vitaminer. Se bare hvor godt jeg har av å være max overdosert på B vitaminer. Jeg er ikke redd for å ta nok lengre, men jeg er nøye slik at jeg ikke har balanse. Jeg har en tid nu øket på kobber uten at jeg eller legen forstår hvorfor. Vel jeg bruker Zink for å ta den ned. Mitt nivå på D er bare 88 du bruker R-ALA for å kunne nyttegjøre deg av D. Jeg må søke på R-ALA for å finne ut hva det er.
    Jeg bruker nu så mye at jeg eier et helt kjøkkenskap og en hylle i kjøleskapet. Så her overlates ikke noe til tilfeldighetene Jeg ble så oppmuntret da min blodprøver vise at mitt imumforsvar var bedre enn på evigheter. Så noe skjer, men over tid. Jeg er alltid tom for den tolmodighetssalven ved du, så da er det ikke greit. Men jeg blir sakte men sikkert bedre og får rettet opp mye som jeg ikke har brydd meg om men som er viktig. Nu er det magsyren. Så vi er i tilfriskning og som du har sagt til meg vi skal bli frisk/mye friskere.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Fruemå: R-ALA er Alpha Lipoic Acid. Den, pluss Q10, magnesium, B-vitaminer osv er viktige for mitokondriene. Det er grunn til å tro at vi som har lavt stoffskifte har dårlig produksjon i mitrokondriene, cellenes kraftverk. Fungerer mitokondriene dårlig er vel det enda en årsak til dårlig utnyttelse av T3 (håper jeg husker riktig, vil helst ikke si noe galt her!). Les denne boka, den er svært god http://www.heroscare.se/ og handler om hypotyreose og mitrokondrier, skrevet av en svensk lege

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Wink Re: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Hei

Takk for tips. Har bestilt boka og R-ALA. Ja det er mye vi mangler og min kropp forbruker også mye. Det ser jeg når jeg har latt være å ta tilskudd/hormoner 3 dager før blodprøve. Jeg gjorde det bare for å se. Jeg må nok bare ta de utgiftene det er å fylle opp kroppslagrene. Jeg er jo 60 år så alt er ikke på topp i kroppen. Men jeg er jo på mye hormoner så nu er jeg snart 50 igjen

Jeg bruker Niacin og med fluch. Etter alle tips for magen ( HØRER DU SMGJ) så har jeg ikke de samme reaksjoner lengre. Så vi får ha alt tilgjenngelig og huske på dette for nu vet jeg 100% at det er viktig.

Fin dag til deg

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Re: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Sitat Opprinnelig skrevet av Fruemå Vis post
    ( HØRER DU SMGJ)
    Jada, jeg hører...
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Derer er nå søte da

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Liten underdosering, derfor økerjeg thyroid. Håper det bare er det og ikke for hard trening for to dager siden. Men symptomene er typiske for meg ved for lav dose, frossen og litt tiltaksløs. Opp 0.5 grain.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard Sv: Re: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Sitat Opprinnelig skrevet av Fruemå Vis post
    Jeg bruker Niacin og med fluch.
    Det prøvde jeg også en gang. La meg si det slik: Det ble med den ene gangen. Jeg har aldri opplevd maken Jeg fikk en umiddelbar reaksjon og ble rosa og knallvarm over hele kroppen. Jeg vrengte av meg klærne og hoppet i dusjen og fikk litt kjølig vann over meg. Det gikk ganske fort over da, heldigvis

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Det prøvde jeg også en gang. La meg si det slik: Det ble med den ene gangen. Jeg har aldri opplevd maken
    Jeg klarte meg også med en dag. Det kjentes ut som om jeg hadde maur på innsiden av hjernen. Og jeg var så rød og kløete at det var helt håpløst. For meg var det ikke verdt eksperimentet

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Hei Vigdis! Kan jeg være så frekk å spørre hvor sånn ca. du ligger i ref.omr. på kortisolmålingene dine..? Ser du skriver at du bruker 37.5 mg kortison acetat daglig. Er dette noe annet enn Cortef? Hvor får du ev. tak i det?

Side 88 av 96 Først 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596 Siste

Lignende tråder

1. Hva er binyretretthet?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  2. partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
    Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-12-11, 21:20
  3. Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
    Av Rufus i forumet Hydrocortison
    Svar: 14
    Siste melding: 29-09-09, 17:49
  4. Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 19
    Siste melding: 25-09-06, 09:50
  5. Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
    Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 06-08-05, 10:35

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn