Viser søkeresultater 1 til 10 av 63
Tråd: Tørre øyne
Threaded View
-
12-08-14, 17:30 #22
Sv: Tørre øyne
Bettie B, du må ha en vaselinsalve på øyet på natten! Det er viktig
da holder øynene seg fuktige til morgenen. Noen få ganger har jeg opplevd at jeg har trengt å gi dem et lag til i løpet av natta. Å bruke vaselinsalve er en god måte å beskytte øynene på.
Simplex vaselinsalve kan du få på blå resept. Det finnes også en til som heter Vitapos, men av en eller annen dum grunn fås ikke den på blå resept. Be legen skrive blå resept på Simplex til deg, med mange tuber på resepten. En tube varer to til fire uker hos meg.
Min erfaring er at eyebag fylt med linfrø fungerer bedre enn de våte klutene. Anbefaler å bruke den. Aller best skal visst fuktkammerbriller være. Men de koster nesten 2000 kroner... Eyebag kan lages selv. To biter tøy ca 25 cm lang og ca 10-12 cm bred på det bredeste. Lag fiskefasong på den, spiss i begge ender. Kjøp økologiske hele linfrø. Fyll posen ca 2/3-3/4 full. Linfrøene kan brukes ca 200 ganger. Så lager du en ny etter bruk, eller spretter den opp, vasker den og fyller den på nytt. Pris ca 20 kroner om du har noen stoffbiter til overs, halvslitt sengetøy eller en gammel T-trøye.
Jeg har ikke erfaring med om progesteronkrem bedrer øynene. Jeg bruker både østrogen og progesteron. Og begynte med det før jeg fikk tørre øyne. Testosteron brukte jeg før, men sluttet med det i høst.
Jeg hadde mye betennelser tidligere i forløpet. Da gikk jeg til en #$%=" av en øyelege som visste lite om tørre øyne. Nå har jeg det sjelden, kanskje en gang per år eller sjeldnere.
Har du sjekket ut forumet http://www.dryeyezone.com/talk/ ? Jeg synes noen ganger det kan være fint å lete der om jeg lurer på noe
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Utstående øyne
Av Beate i forumet Graves sykdomSvar: 18Siste melding: 29-08-15, 00:42 -
tørre øyne...
Av Lissa i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 22Siste melding: 02-02-11, 21:41 -
Øyne
Av Tante i forumet Graves sykdomSvar: 5Siste melding: 30-07-09, 14:31 -
Negler og tørre hender
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 24Siste melding: 04-02-07, 12:01 -
Munntørrhet/tørre lepper
Av Gjest i forumet Lavt stoffskifte, munn og slimhinnerSvar: 9Siste melding: 06-10-05, 14:38

Svar med sitat

Bokmerker