Viser søkeresultater 1 til 10 av 63
Tråd: Tørre øyne
Threaded View
-
11-08-14, 09:35 #21
Sv: Tørre øyne
Jeg har prøvd å skjerpe meg med dette regimet med varm klut og massasje på øyelokkene hver dag, og ser tydelig forbedring. Når jeg slurver med det, dukker det raskt opp betente hårsekker på nedre øyelokk på venstre side, høyre er bedre. Jeg måtte slutte med kontaktlinser for noen år siden, på grunn av betente øyelokk som jeg etter hvert (etter å ha lest på forumet) skjønte kom av at øynene var tørre. Men er fortsatt skrekkelig tørr i øynene om natta, det hender jeg må dryppe øyne for å få åpnet dem i det hele tatt, om morgenen.
Nå befinner jeg meg greit med briller, men er stadig grinete når jeg tenker tilbake på den elendige øyelegen. Han ga meg ingen informasjon om å forebygge på denne måten, så to ganger måtte jeg dit for å få snittet opp og operert vekk betente kuler i nedre øyelokk. Han tjente nok mer penger, på det viset
Tidligere i denne tråden er det innlegg som viser til at tørre øyne kan være hormonelt betinget, både i forhold til østrogen og testosteron. Jeg har lest et par bøker av Leif Ims og dr. Lee om naturlig hormonbehandling. Der står det noe om at tørre øyne også kan være et resultat av progesteronmangel, hvis jeg forsto det riktig. Er det noen som har erfaring med at bruk av progesteronkrem fikk øynene til å bli mindre tørre?
Lignende tråder
-
Utstående øyne
Av Beate i forumet Graves sykdomSvar: 18Siste melding: 29-08-15, 00:42 -
tørre øyne...
Av Lissa i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 22Siste melding: 02-02-11, 21:41 -
Øyne
Av Tante i forumet Graves sykdomSvar: 5Siste melding: 30-07-09, 14:31 -
Negler og tørre hender
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 24Siste melding: 04-02-07, 12:01 -
Munntørrhet/tørre lepper
Av Gjest i forumet Lavt stoffskifte, munn og slimhinnerSvar: 9Siste melding: 06-10-05, 14:38

Svar med sitat

Bokmerker