Viser søkeresultater 91 til 100 av 101
-
13-04-14, 10:41 #91
Sv: Thyroid fra Glostrup Apotek i Danmark
-
13-04-14, 15:19 #92
Hej Tina

Tilbage i 2006 har jeg sendt en email til Glostrup Apotek med overskriften "Kundehenvendelse: vedr. Armour Thyroid eller lignende præparat".
Kære Apotekeren
Jeg har hørt om, at kan man overhovedet turde håbe på en pæn ekspedition af forespørgsler - er det Glostrup Apoteket man skal spørge.
Jeg vil meget gerne høre om I kan svare på, om der overhovedet er muligt i Danmark - blive behandlet med det gammelkendte thyroid-middel, kendt i dag i udlandet under navnet: Armour Thyroid
(evt. under andet navn her i landet?)?
Jeg er en 54 år gammel patient, der i 1978 fik fjernet min skjoldbruskkirtel i forbindelse med en smule forhøjet stofskifte, kun et år efter mit barns fødsel. Jeg har siden ikke oplevet at mit helbred kunne rettes op igen, selv om inden indgrebet havde jeg ingen gener og ingen symptomer. Disse fik jeg først fra dag 1 efter operationen og siden har mit helbred forværredes langsomt men sikkert.
Jeg er øjensynlig en af den gruppe patienter, der ikke kan omdanne det syntetiske T4 til T3 - og derfor lever i konstant tilstand af dårligt helbred. På det sidste er jeg begyndt at bemærke, at flere "nye" tegn på nedslidning er ved at vise sig, bl.a. faldende kognitive færdigheder, hukommelse, synet og hørelse samt hårtab, "slidt" stemme, "leverpletter", fordøjelses-stop m.m.
Efter så mange år med tilstanden, behøver jeg ikke spørge en læge om hvad der er galt. Mit blodtryk er normalt på 60/50-45, mine organer inkl. hjernen udviser tegn på slid og underforsyning - alt sammen på trods af, at mine prøver viser tal godt nok i underkanten, men dog fortsat indenfor normen, som den nu engang er blevet vedtaget af kloge hoveder. Min øvrige helbredstilstand, der kan måles og vejes betegnes ligeledes som tilfredsstillende og jeg påstår heller ikke at jeg er syg i al almindelighed - men kun at min krop er ved at "tørre ud" af hormonmangel, uanset at alle laboratorieprøver siger noget andet.
Som barn og stor pige kendte jeg 3 venner til familien, der alle har været behandlet med thyroid-præparater af animalsk oprindelse og jeg kan slet ikke ignorere den kendsgerning længere, at de trivedes så storartet trods operation i skjoldbruskkirtelen - mens jeg går nu på 28. år med dårligere og dårligere helbred - utvetydigt langt, langt værre end mine 54 år berettiger til. Jeg kan se, at mine dage er så at sige talte, hvis jeg ikke bliver "reddet" på falderebet - ender jeg helt sikkert som pseudo-dement indenfor en overskuelig årrække.
Ovenstående er en forklaring på, hvorfor jeg henvender mig med mit spørgsmål til apoteket først, før jeg evt. retter en henvendelse til en speciallæge, helst een der ikke har noget imod at støve dette gammel middel af. Ellers er der desværre kun Internet og selvbehandling tilbage i tilfælde af, at der ikke findes denne mulighed her i landet. Jeg har ligesom intet valg længere, men ville selvfølgelig foretrække at kunne vælge den lige vej, i stedet for at skulle bedrive adskillige krumspring for at skaffe mig en chance til for en rimelig alderdom.
På forhånd tak for svar.
Med venlig hilsen
Jeg har fået et meget venligt svar dengang, og for fire dage siden besvarede jeg Kristian Østergaards sidste 2006-mail til mig, hvor jeg spurgte om hvordan det står til med Thyreoid i dag. Lige som for 8 år siden, også denne gang modtog jeg et fint svar, hvor Kristian Østergaard bl.a. skriver følgende:
"Vi har gennem de sidste par år haft en dialog med sundhedsmyndighederne om der skal foreligger en dispensation fra Sundhedsstyrelsen sammen med en recept for at man på apoteket må udlevere Thyreoid. Og denne dialog forgår stadig."
Vi har før skrevet sammen her på forummet om den rolle den danske Lægemiddelstyrelse har spillet i at forhindre danske patienter i at købe Thyroid i udlandet, direkte fra Canada. Det står en hel del om i denne tråd. Det er ikke en køn læsning... Lægemiddelstyrelsen og Sundhedsstyrelsen er nu lagt sammen under samme ministerium, så udfaldet af Apotekets "dialog" med Sundhedsstyrelsen hjulpet af Lægemiddelstyrelsen, kan næsten forudsiges på forhånd, føler jeg.
Så er der en sidste lovlig mulighed for de patienter, der fremover ikke kan opnå "dispensation" og kan derfor ikke realisere de magistrelle recepter på Thyreoid fra Glostrup Apotek: at købe deres Thyroid (Erfa) på et apotek i et af EU-landene. Det eneste der er nødvendigt er en ganske almindelige gul papirrecept fra sin egen læge, og her er lægen på ingen måde forpligtet til at stå til regnskab over for den danske Sundheds- eller Lægemiddelstyrelse. Til evindelig frustration for begge disse styrelser, står EU-lovgivningen over den danske, og der må ikke lægges hindringer i vejen for denne form for "samhandel", forudsat at der foreligger en lovlig recept udfyldt af en dansk læge. Her på forummet er det Nielsigne, der er den bedste ekspert på den lovlige "import" af Thyroid fra EU-apoteker. Læs evt. dette indlæg eller søg på andre af Nielsignes tråde på forummet.
Mit eget engagement i dette emne udspringer ikke fra personlig nød. Siden 2006 behandles jeg med et Thyroid-præparat fra udlandet, jeg stabilt forsynes med hvert år, og således er jeg aktiv i dette emne ene og alene af en bitter (fortidens) egen erfaring, og netop derfor en dyb indsigt i, og forståelse for, hvilket bundløst HELVEDE andre mennesker går igennem, når de hindres i at blive behandlet med effektive lægemidler.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
14-04-14, 08:54 #93
Tak Anisa
for dit engagement. Du har jo samlet en fantastisk viden gennem alle de år. Det kommer os andre til gode, og det er jeg taknemmelig for.
Jeg har to ting på
'et i dag 
Svar fra Glostrup Apotek:
"Jeg tror ikke vi kommer i en situation hvor Thyreoid ikke kan fås, men vi kan havne i en permanent situation, hvor lægen skal søge Sundhedsstyrelsen om særlig tilladelse til at bruge produktet på dig. Det er nok lidt for indviklet hvis jeg begynder at forklare min diskussion med Sundhedsstyrelse og ministerium, men sagen er ikke afsluttet. Indtil det er sket har ministeriet nu pålagt os at sikre, at der foreligger en dispensation ved hver udlevering. Det bliver du derfor beklageligvis nødt til at sikre dig gennem din læge, forinden din recept skal ekspederes næste gang.
Automatisk tilskud vil Thyreoid aldrig få, men vi har kendskab til flere som har fået en personlig tilskudsbevilling. Det skal din læge søge Sundhedsstyrelsen om.
Vi har i øvrigt udsolgt af Thyreoid for tiden, fordi der har været en kraftig hamstring. Vi vil have dem på lager igen sidst på måneden."
Jeg er meget glad for, at han har brugt tid på at svare mig. Det er et meget fint svar og som forventet desværre
Det andet er, at der er en demonstration d. 25. maj på Nytorv, Strøget - se her. Jeg kan desværre ikke deltage, da jeg sidder i en flyver på vej mod Bangkok. Ellers var jeg sprunget ud som demonstrant
Tina
-
14-04-14, 20:03 #94
Hvad angår denne "lille" gruppe, vi bliver ved med at høre om, som argument for at det kun er et micro-mindretal der, af en eller anden u-guddommelig grund ikke har talent for at kunne leve med og leve af den syntetiske behandling. Men altså... er det en "lille" gruppe, når 30% af patienter i syntetisk behandling må leve med "abnormally low free T4:free T3 ratio" ? I og med at "opdageren" af disse tal er hr. dr. Wilmar M. Wiersinga, der sammen med dr. Birte Nygaard m.fl. er medskyldige i forfatterskabet af 2012 ETA Guidelines: The Use of L-T4 + L-T3 in the Treatment of Hypothyroidism - er jeg tilbøjelig til at tvivle på at disse 30% i virkeligheden er korrekte, og måske bør overlæggeren sættes endnu højere end de 30%. 10-15 år i syntetisk behandling kan trække tænder ud på selv de ellers oprindeligt mest energiske mennesker, som stille og roligt mister såvel energi som mod på at klage over de helseproblemer, som de ellers blev lovet at Eltroxin nok skulle få bugt med...
... hvor mange mon hypothyroide patienter i behandling bliver regelmæssigt kontrolleret for behandlingseffekten? Stort set kun dem, der selv henvender sig - indtil de ikke længere orker, særlig når disse "kontrol-besøg" så godt som aldrig ender med at lægen ser lyset og foreslår noget andet end den hidtidige halv-virkningsløse tablet. Så hvordan kan lægerne i virkeligheden vide, hvor mange mennesker i virkeligheden har halvt eller endnu ringere effekt af deres syntetisk behandling ?
Så siger jeg, at i fald hr. Wiersinga et al har fat i korrekte tal i forhold til antallet af patienter som rent faktisk kontrolleres - da må tallet i virkeligheden være meget højere, taget i betragtning hvor mange patienter lever i årevis med kun at få deres recept fornyet via telefonen eller Nettet. For mit vedkommende varede det over 26 år før mine T-hormoner blev kontrolleret ved blodprøve, og dette endda i forbindelse med en helt anden (akut) behandling for noget helt andet...
Siden disse 2012 ETA Guidelines blev udgivet, har dr. Wiersinga brugt tiden på at skrive et videnskabeligt paper under overskriften Paradigm shifts in thyroid hormone replacement therapies for hypothyroidism, der blev udgivet i januar i år, så det er helt frisk fra bageren... Der er et interessant Abstract at læse online, og jeg er ved at bestemme mig for at bruge 30 Euro på at købe hele artiklen, fordi jeg er meget spændt på at finde ud af, hvad denne paradigmeskifte i behandling af hypothyreose, i virkeligheden går ud på... Håbet er jo lysegrøn.
Spændende... kommer tilbage med kommentar senere.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
18-04-14, 01:10 #95
-
19-04-14, 19:06 #96
Nå jeg bliver da hele tiden lidt klogere

Udleveringstilladelsen til Thyreoid kan være to slags. Det kan enten være en generel udleveringstilladelse, som giver læge tilladelse til at udlevere/skrive recept til alle sine patienter. Eller en tilladelse specifikt til mig.
Tilladelsen vil kunne gives i op til 5 år, og så skal den fornyes.
Tina
-
24-04-14, 13:21 #97
En bruger her på forummet har berettet i går om, at iflg. hans læge - advarer Glostrup Apotek mod sit eget produkt (Thyreoid) ved at besvare henvendelser fra læger med at henvise til Bonnema/Hegedus's kritik og advarsler mod "naturligt stofskiftehormon"...
Så gik det alligevel galt. Min læge fik kolde fødder, da Glostrup Apotek gjorde ham opmærksom på denne artikel:
https://www.sundhed.dk/content/cms/6...fte-med-t3.pdfOm dette "naturlige stofskiftehormon" skriver Bonnema og Hegedus følgende... angiveligt videreformidlet af... Glostrup Apotek (?!?):
Bonnema og Hegedus: Der har også været debat om ’naturligt stofskiftehormon’, som er et ekstrakt fra grises skjoldbruskkirtler. Sådanne tabletter sælges under navnet Armour eller Thyroid. Der er ikke noget specielt naturligt ved disse præparater. Faktisk indeholder de en for mennesker unaturlig høj koncentration af T3 i forhold til T4, og vil potentielt medføre et endnu mere ustabilt stofskiftehormon - niveau. Vi vil kraftigt fraråde brug af såkaldt ’naturligt stofskiftehormon’. Det T4-hormon, som findes i de markedsførte præparater Eltroxin og Euthyrox, er kemisk fuldstændigt identisk med skjoldbruskkirtlens eget hormon, og mere naturligt kan det således ikke blive. Tilmed er præparaterne fremstillet under streng farmaceutisk kontrol.
Et studie der sammenlignede effekten af behandling med "naturlig thyroid" og syntetisk levothyroxine blev afsluttet og resultaterne var publiceret sidste år (2013). Her på forummet kan man læse om dette studie her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=16786
Læser man nøje beskrivelsen af forløbet og delresultaterne, er der ikke megen tvivl om at resultaterne er faldet ud til fordel for "naturlig thyroid", men nøjes man med kun at læse konklusionen - er den påfaldende vagt formuleret og så diffus at en utrænet læser efterlades med følelsen af usikkerhed om, hvad dette studie egentlig har frembragt af resultater. Det er grunden til, at vores afsluttende bemærkninger på vores omtale af dette studie faktisk udmærket egner sig til også at blive adresseret til Bonnema/Hegedus, der med deres omtale af "naturligt stofskiftehormon" har afsløret dem selv som fuldstændig uvidende om lægemidlernes struktur, opbygning og om hvad lægemidler gør ved kroppen (farmakodynamik / pharmacodynamics) samt hvad kroppen gør ved lægemidler (farmakokinetik / pharmacokinetics).
Værsgo og læs (DTE betyder Desiccated Thyroid Extract):
Det betyder, at rent "farmakologisk", syntetisk T4-analog og "naturligt stofskiftehormon" kan overhovedet ikke sammenlignes, idet de hver for sig virker fuldstændig forskelligt... INDEN den "hormonelle" virkning overhovedet indtræffer!
Årsagen til denne forskel er at Thyreoid indeholder ingen FRIE hormoner, mens det syntetiske Eltroxin eller Euthyrox består kun og udelukkende af FRIE T4-analog molekyler. Dette er også grunden til, at i en vellykket behandling med Thyreoid bliver FT4 lavt eller meget lavt, fordi FT4-analysen kan ikke "se" de proteinbundne T4-molekyler i blodet, selv om der er rigeligt af dem i forvejen. T4 frigives fra proteinbindingen stille og roligt over tiden mellem indtagelse af Thyreoid-tabletter hver dag og derfor er der aldrig så meget FT4 i blodet på en gang.
Det er grunden til at disse to lægemidler virker fuldstændig forskelligt og det er også grunden til at Thyreoid virker så meget bedre end Eltroxin eller Euthyrox, fordi de proteinbundet hormonmolekyler fra Thyreoid - er nøjagtig som de proteinbundet hormonmolekyler udsendt til blodet af en sund, menneskelig skjoldbruskkirtel, og menneskekroppen er ganske naturligt indrettet til biokemisk at håndtere hormoner fra Thyreoid.
Derimod de syntetiske T4-tabletter "oversvømmer" kroppen med alle FRIE hormon-molekyler på en gang - på en måde der ellers aldrig ville ske i en normal, sund menneskekrop, hvor 99% af hele den real time hormon-beholdning i blodet altid er proteinbundet. Derudover har vi ikke en (1) men hele fire (4) forskellige vævsspecifikke typer af T3-receptorer - så der også forskel i graden af en biokemisk "accept" af de syntetiske "stoffer" i de forskellige væv - hvorfor ingen patienter nogensinde har oplevet permanent 100% bedring - som følge af behandling med syntetiske T4-produkter.
Hvad angår informationen om, at Glostrup Apotek informerer læger interesseret i Thyreoid om at Bonnema og Hegedus vil kraftigt fraråde brug af såkaldt ’naturligt stofskiftehormon’...
... har vi skrevet til apoteket tidligere i dag (kl. 01 i nat) for at høre om det kan passe, at apoteket distribuerer denne artikel til læger, der kontakter apoteket med spørgsmål om Thyreoid, fordi det virker i den grad usandsynligt, idet det i givet fald ville ikke være nogen fornuftig grund til, overhovedet at producere Thyreoid.
Vi har ikke fået svar endnu, muligvis pga. forlænget påske-ferie.
Hvorom alt er - er vores anbefaling at de usikre danske lægemiddel-politiske forhold taget i betragtning - er de hypothyroide danske patienter meget bedre tjent med at sikre sig en stabil lægemiddelforsyning via apoteker i andre EU-lande, hvor lægemiddelindustrien ikke har så stærkt et greb om sundhedspolitik, lægestanden og medicinsk behandling, som tilfældet er i Danmark.Sist endret av Admin; 24-04-14 kl 14:55
Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
24-04-14, 14:14 #98
Vi har fået svar fra Glostrup Apotek, der skriver bl.a.:
"Vi har ikke distribueret denne artikel."
Apoteket har kommenteret mere detaljeret vores forespørgsel , men det vil vi helst behandle fortroligt for ikke yderligere at øge den byrde, Apoteket i forvejen lever med.
Det betyder, at den pågældende læge i virkeligheden blev advaret af andre læger, men af uransagelige årsager ønsker han at skjule det ved at sige at det var Glostrup Apotek der henviste til artiklen.
Er du lavt stofskifte patient der bor i Herning, Holstebro, Ikast-Brande, Ringkøbing-Skjern, Struer og Lemvig kommuner - og drømmer du om at bytte en nytteløs behandling ud med Thyreoid fra Glostrup Apotek - vær opmærksom på at denne advarsel mod behandling med enten "naturlig" thyroid eller kombinationsbehandling med Liothyronin - blev sendt til alle praktiserende læger i disse kommuner. Læs om det her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=16725
Det lyder sandsynligt, at hensigten med denne Bonnema-Hegedus-kampagne er netop at nå igennem til alle praktiserende læger i landet, for dermed at fastholde patienterne i behandling med Eltroxin eller Euthyrox.
Vær også opmærksom på, at Bonnema og Hegedus er i meget høj kurs hos Thyreoidea Landsforeningen - en dansk patientforening for Eltroxin- og Euthyrox-brugere.Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
26-04-14, 13:55 #99
Bonnema, Hegedus og Thyreoidea Landsforeningen
Kun guderne ved, hvor mange lidelser og hvor mange ulykker Bonnema og Hegedus har påført lavt stofskifte patienter siden Bonnema og Hegedus begyndte distribuere deres pamflet til læger over hele Danmark.
De har på intet tidspunkt vedlagt denne pamflet en opskrift på, hvad danske læger I STEDET kan gøre for de hormonmangel-patienter som Bonnema og Hegedus så bravt KÆMPER for at forhindre i at blive behandlet med Thyreoid.
Jeg "snakker" for tiden med danske regal i denne tråd: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=16676 Også han kan takke Bonnema og Hegedus for at måtte leve med T3 under ref.området... Vi ved hvad det betyder, men Bonnema og Hegedus er åbenlyst ligeglade. Og det er patientforeningen Thyreoidea Landsforeningen også! Ellers havde TL taget afstand fra pamfletten for længe siden. Det er ikke sket! Den som tier, samtykker! Det kan de ikke sno sig ud af...
Thyreoidea Landsforeningen dyrker trofast og støtter Bonnema og Hegedus og der afholdes knapt nok en forsamling i foreningens regi, uden disse herrers deltagelse... Jo hurtigere og jo flere melder sig UD af denne illoyale Big Pharma forening - jo bedre !
-
05-05-14, 09:47 #100
Stofskiftedemonstration d. 25. maj på Nytorv, København
Jeg tror ikke at det kommer til at rykke noget som helst, Tina.

For det første er kun 125 personer tilmeldt, ud fra over 700 inviterede, og for det andet - datoen 25. maj kunne ikke blive værre...
Den 25. maj afholdes i valg til Europa-Parlamentet og Folkeafstemning om Patentdomstolen. Fordi der er så meget politisk usikkerhed om danskerne aktuelle EU-holdninger, efter at en ophedet debat om udbetalinger af danske velfærdsydelser til borgere fra og i andre EU-lande har raset i flere måneder, tør ingen gisne om valgets og folkeafstemningens resultater... hvilke politikere bliver genvalgt, eller om Danmark tilslutter sig Patentdomstolen eller ej.
Det betyder at alle medier, journalister, politikere, embedsfolk osv. vil sidde klistret til valg- og afstemningsprognoser allerede fra midt på dagen og til valgstederne lukker kl. 20. Senere fortsætter dagen med "marathon-valgaften" i radio og tv, til langt ud på natten. Lige netop denne dag tvivler jeg på, om en stofskifte-demonstration overhovedet bliver bemærket, endsige vække genlyd.
Det bliver de danske læger garanteret lykkelige for.
Det er virkelig den værst tænkelige dato disse initiativtagere har valgt... og hvorfor skulle det absolut være den 25. maj? Fordi det er Verdens Thyreoidea Dag ? Denne mærkedag er alligevel kun mest kendt internt i miljøet, hvorimod udenfor miljøet - der hvor Den Offentlige Mening hører hjemme - ville en hvilken som helst anden dag være bedre, fordi det allermest kommer an på budskabet og dem der lytter til det. Den 25. maj bliver det nok for det meste kun demonstrationens egne deltagere, der kommer til at lytte til deres egne råb om hjælp....
Lignende tråder
-
Thyroid fra Glostrup - indhold?
Av Babe i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 21Siste melding: 21-09-10, 20:07 -
Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 3Siste melding: 15-04-10, 22:09 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
en ny fra Danmark
Av 78lykke i forumet PresentasjonerSvar: 5Siste melding: 12-10-07, 19:40

Svar med sitat

Bokmerker