Sitat Opprinnelig skrevet av Hildegås Vis post
Hei igjen.
Det er kanskje ikke her dette skal postes, flytt om det er feil.
Har vært hos lege i dag, fått svar på noen blodprøver som ble tatt for en uke siden.
Har noen svar som ligger utenfor referanseområdet men får ingen svar av min fastlege hva dette kan bety. Kanskje er det noen her som kan hjelpe meg å gi råd, skal dette undersøkes nærmere?

B-Leukocytter 10,1 ref (3,5-10,0 )
Lymfocytter 4,5 ref (1,1-3,3 )
Monocytter 0,9 ref (0,2-0,9 )
Ferretin 350 ref (15-200 )
S-mikro CRP 9 ref <5
Så er det også er en prøve som heter serum elektroforese som tester på ulike fraksjoner av immunglobuliner. Der ser man et uspesifikt mønster som man anbefaler at man kontrollerer etter 5 måneder.

Har lest litt på nett, ser at det mulig kan henger sammen med immunforsvaret og infeksjon i kroppen.
Det er ikke nytt at disse prøvene ligger utenfor ref.området, det har de gjort lenge. Er det likevel ikke litt rart at ikke legen tar litt tak i det??
Håper noen kanskje har tid til å se litt på dette, er litt urolig.
God klem
Jeg vil vel si at når prøver er utenfor i lengre tid samtidig med at du har symptomer... så bør man forsøke å finne ut av det? En forhøyet CRP er iallfall ikke noe man ønsker å ha over lang tid, fordi det tilsier "vedvarende irritasjon i kroppen"...

Skal jeg gjette så føler vel legen din at du er "et vanskelig tilfelle" og en god porsjon avmakt og forsøker derfor å late som problemet ikke finnes ... og at det vil "gå over".