Side 4 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 80
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Håravfall

Sitat Opprinnelig skrevet av Sharon Vis post
    Jeg har på et tidspunkt læst, at Mary Shomonn (thyroid patient advocate) anbefaler Primroseoil/Kæmpenatskyggeolie (ved desværre ikke, hvad det hedder på norsk) som et tilskud, der styrker håret Det kan måske være værd at prøve.
    Interessant Men kære Sharon, det er den plante, der hedde Kæmpenatlys/ Oenothera biennis
    Man kan købe diverse med den her, hvor der også er en masse med en plante, der også har gode fedtstoffer. Den hedder Lægehjulkrone / Borago officinalis
    http://www.naturoghelse.dk/shop/sear...6mpenatlysolie

Med hensyn til hår har jeg nu mest erfaring med, at det følger min stofskiftemedicin og optaget af den. Men jeg synes, gode b-vitaminer og silica gør godt!
    Jeg bruger de her:
    http://www.naturoghelse.dk/shop/mult...stk-1919p.html
    og http://www.bigvits.co.uk/product.asp...d=53&tid=&bid=
    Jeg har ind imellem suppleret med biotin, men jeg tør ikke gå højere end 1000 mikrogram af det, da det kan sænke blodsukkeret, og det har jeg vist ikke rigtig brug for.

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    50
    Meldinger
    303

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Interessant Men kære Sharon, det er den plante, der hedde Kæmpenatlys/ Oenothera biennis
    Tak Nielsigne - hovedet er ikke altid helt med

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Utenfor Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    172

Jeg har brukt nattlysolje (Kæmpenatlys) i ett år. Hjelper ikke på håravfall for meg. Men den gjør huden slett og fin og jeg har mye mindre kviser nå. Menssmertene er mindre også. Så den er godt for noe;)

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Søvnproblemet

Nu faldt jeg lige over et råd om brug af taurin http://da.wikipedia.org/wiki/Taurin som efter nogles erfaringer er helt fantastisk at slappe af og / eller falde i søvn "på". Man kan købe den hos iherb og hos diverse webshops inden for EU. God idé at tjekke reglerne

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Det kan jo også hende at søvnproblemer handler om at T3 er for lavt. Det tenker jeg om meg selv. Tiden vil vise om det kan stemme. Om vi ikke får nok T3, kan vi holde på med alle mulige tillegg som kanskje ikke hjelper noe som helst fordi den egentlige årsaken er at vi ikke klarer å få nok av det aktive thyroideahormonet inn i cellene. Blodprøvene ser pene ut. Men de viser jo ikke om T3 virkelig når inn der det skal. Blodprøvene viser jo bare hva som beveger seg rundt i blodbanene.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Det kan jo også hende at søvnproblemer handler om at T3 er for lavt.
    Ja, det er sandt.
    Jeg postede bare dette om taurin, fordi jeg selv blev ret overrasket over, at det har betydning for søvn og afslapning, og man kan jo bruge det som tilskud.

Anisa har lavet et indlæg om taurin her:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Taurine
    (ikke-essentiel = kan dannes i kroppen, dog med faldende effektivitet pga. alderen og/eller sygdom)

Nøgleord: så forskelligartede lidelser som epilepsi, migræne, diabetes, depression, nervekramper, højt blodtryk, højt blodcholesterol, lav kjoldbruskkirtelaktivitet, galdesten, podagra, nedsat sædkvalitet og nyrelidelser.

Denne usædvanlige aminosyre er svovlholdig - ligesom l-methionine, l-cysteine og l-cystine samt tripeptidet l-glutathione - og udfylder en lang række forskellige biokemiske roller. Som elektrokemisk stabilisator er den involveret i transporten af ioner - natrium, kalium, kalcium, magnesium og måske andre - gennem cellevægge og andre membraner. Den er derfor af vital betydning for hjerne, hjerte, øjne, galdeblære og kredsløbet (24).
    Og her om hvordan taurin er ekstra vigtigt for diabetikere:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Taurin er en aminosyre der findes i proteinrige fødevarer, men det er stort set, ikke muligt at spise sig til taurin nok, når man først har udviklet taurin-mangel. Mennesker med type 1 diabetes har lavt taurinniveau, hvilket fører til bl.a. "fortykket" blod - en tilstand, der øger risikoen for hjertesygdomme. 1,5 gram taurin pr dag genskaber normale taurinniveauer og inden 3 måneder bliver "tykt" blod til normalt (jeg kunne se på resultatet af B-Hematokritt (EVF) at din "blodtykkelse" ligger lige under den øverste grænse af "normalområdet", så det ville ikke skade, at bringe dette tal ned). Desuden beskytter Taurin mod degenerative tilstande i nyrer, hjertet og.... øjnene, uanset årsagen. Alene det sidste er værd at lade det komme an på en prøve, mener jeg.
    Nielsigne

Hildegås sin avatar
    Hildegås er offline Kjærlighet og respekt til Hildegås fra forumet
    Medlem siden
    Feb 2011
    Sted
    Buskerud
    Alder
    72
    Meldinger
    103

Standard Oppstart med cortef.

Hei alle sammen. Det er lenge siden jeg har skrevet noe her inne, årsaken er at formen fortsatt er veldig dårlig. Siden sist har jeg fått diabetes 2 som nå behandles med Glucophage. Blodsukkeret er nå stabilt så for 2mnd startet jeg med Cortef, etter opptrapping ligger jeg nå på 20 mg daglig.

Jeg har i 2år blitt behandlet hos DS og bruker Erfa Thyroid 150 mg daglig, Pregnenolone 50mg, DEHA 25 mg, Sermorelin, leverstøtte, Melatonin og ellers vitaminer og mineraler etter anbefaling.

Jeg har muligens en dårlig dag men kjenner nå på sterk fortvilelse, hvorfor blir jeg ikke bedre?

Orker så lite, blir for det meste sittende ved kjøkkenbordet eller liggende på sofa'n. Prøver å gå små turer som igjen resulterer i total utmattelse. Har lite energi til familie og venner, denne sykdommen har etterhvert gjort meg til et ensomt mennesk da jeg heller ikke har energi til å være sosial.... Det er jo slett ikke slik jeg ønsker å leve livet mitt. Jeg hadde stor tro på Cortef, trodde energien ville komme etter oppstart med dette, dessverre ... føler med kanskje enda mer utmattet nå. Noen som har opplevd det samme?

Jeg har lest mye om hva Vigdis skriver om Recovering with t3, gleder med masse på hennes veiene, fikk tårer i øynene når hun skrev hvor mye bedre hun var blitt. Jeg har også prøvd å snakke om denne behandlingen med legen min, han sier det er utelukket pga min diabetes. ( vil ihvertfall først prøve Cortef )

Jeg skal til DS på mandag, noen som har noe klokt å komme med som jeg kan ta med meg dit.

Ønsker dere alle en flott dag, klemmer

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Standard Re: Oppstart med cortef.

HEI
    Jeg fikk kun et ekstra bunngir av cortef. Ikke ekstra energi. Måtte ikke bruke 3 dg på å komme meg men en. Ved mindre anstrengelser ble det bare timer på sofaen. Slik hjelp har jeg av cortef. Og jeg går på 30 mg enda. Skal trappen ned noe senere. Ble forøvrig veldig alvorlig av å starte med cortef. Mistet liksom humøret, eller det ble mye alvor. Rart.

Prøv det jeg har gjort tar hele erfa dosen som det siste du gjør før du sovner. Skal du ta annen medisin gjør det minst en halv time før. Kom deg hvis du kan i søvn før 23. Prøv det en mnd før du tenker på vekkerklokke på natten. Dette fungere utrolig for meg og mange flere.

Er du tørst? Drikker du mye? I så fall drikk 2dl havsalt på fastende mage på morgene. Ta ved behov en klype salt å svelg ned med vann. Det hjalp utrolig for meg å få elektrolysebalansen i orden. Du må prøve dette i minst tre dager. Jeg har høyt blotrykk og det gikk ned etter at jeg "pøste" på salt.

Lykke til Jeg har også skrevet dagbok og går hos DS.

Hildegås sin avatar
    Hildegås er offline Kjærlighet og respekt til Hildegås fra forumet
    Medlem siden
    Feb 2011
    Sted
    Buskerud
    Alder
    72
    Meldinger
    103

Standard Sv: Oppstart med cortef.

Takk for svar Fruemå.
    Kanskje må jeg øke dosen på HC, får først høre hva DS sier på mandag. Jeg har tørstet mye men det ble bedre etterat jeg fikk ned blodsukkeret. Har mye uro i kroppen, ikke psykisk men indre skjelvinger, strever også med unormal varmefølelse og svetting. Det med å ta hele Erfa dosen før leggetid har jeg prøvd men da ble det ekstremt dårlig med søvn, får kanskje prøve igjen. Har du blitt bedre etter at du startet med å ta Erfa på kvelden? Godt å høre fra andre hvordan ting fungerer, blir veldig alene med denne problematikken. Takk kjære du

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Post Re: Oppstart med cortef.

Hei

Jeg har øket langsom til 30 mg cortef. Jeg er en "stor" kvinne. Kjenner dette med vame etter at jeg fikk både cortef og erfa. Det har blitt bedre etter som jeg regulere og regulere. Nu har jeg brukt 5 G thyroid om dagen. Når jeg nå bruker kveldsmedisnin (startet 7.jan i år) trenger jeg bare 4 G og ikke noe på dagen. Må kanskje ned mer. Så det er å regulere opp og ned.

Jeg har en plagsom tilbakevendende hals vondt. Som oftes virus noen ganger baktriell. Så derfor økte jeg dosen for å ta knekken på den og se når kroppen begynte å si i fra om overdosering. Hos meg merkes for lite og for mye bare med å bli varm. Når jeg mangler medisin så er jeg litt elendig i tilegg. Så det er forskjellen.

Det tar tid og jeg begynner å få troen på at dette går veien, så jeg håper du får masse innspill fra DS og her inne. Du finner din vei helt sikkert hold ut.

Side 4 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 6
    Siste melding: 28-03-12, 09:48
  2. Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    Av Jeanette Ws. i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 414
    Siste melding: 04-07-11, 11:59
  3. 2007 TSH 10 og antistoffer
    Av Kamelia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 1
    Siste melding: 11-02-11, 16:32
  4. Svar: 44
    Siste melding: 07-02-07, 19:27

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •