Sitat Opprinnelig skrevet av FM Vis post
og tusen takk at du bruker tiden til å svare på mine spørsmål.når flere kommer med sin erfaring og eller noen svarer.da vet man når man

går til lege hva skal man spørre om og hva han eller hun burde gjøre som ikke gjørt det.jeg setter stor pris på dine tanker.

jeg bare spørr hvorfor.hvorfor fordi det er så forvirrende og diffius for meg.
Kære FM

Det er ikke forvirrende kun for dig, men også forvirrende for alle andre. Dine helseproblemer har varet i så mange år, at du sandsynligvis - i tillæg til et ubehandlet stofskifte - har udviklet en hel række følgeproblemer med helse, hvor det er ikke til at skønne for os - hvad er lavt stofskifte, hvad er følger af lavt stofskifte og hvad er følger af bivirkninger, af alle de lægemidler du ellers behandles med.

At du "spørr hvorfor, hvorfor" er helt i orden. Du spørger fordi du har brug for svar på spørgsmål som din aktuelle læge enten ikke kan eller vil besvare... Indtil videre starter og fortsætter dit problem med at du ikke har en lydhør læge. Du har en læge der for længst (fremgår det tydeligt af din beretning) har opgivet dig og efterfølgende behandler dig ved at slå op symptomerne i en lægemiddelkatalog. Så ja, du handler fuldstændig korrekt ved at søge informationer andre steder end hos lægen, indtil du finder en anden type læge - og det er her at denne tråd ender lige nu:

Du har lige fået en anbefaling af en god læge af Halla. Halla skriver ikke så ofte her på forummet, men det hun skriver fortjener altid at blive hørt, og det er det du bør gøre nu: lyt til Halla. Glem alle dårlige erfaringer og alle plager du hidtil har oplevet, visk tavlen ren, skift læge og lad lægen SELV danne sig et indtryk af dit helbred og sygdom, uden at du fortæller lægen alting på en gang og ved at gentage alle kommentarer flere gange, fordi du måske glemmer at du allerede har fortalt det en eller flere gange før. Man kan over-informere folk så meget og så intenst, at de mister overblikket og bliver handlingslammet - og her er læger ingen undtagelser.

Det kan ikke nytte, at vi bare fortsætter med at give dig flere gode råd her i tråden, og på forummet, fordi på det foreliggende grundlag - er der ikke mere at sige. Ikke før der er kommet gang i den livsforandring som du skal starte med at skifte læge, viske tavlen ren og starte helt forfra. Først efter at du har gennemført lægeskifte og er kommet godt i gang med den nye læge - vil der være god mening i at fortsætte med at kommentere i denne tråd igen. Dit sygdomsbillede er så kompliceret, at du lige nu har meget mere brug for effektiv lægehjælp, end du (i den kommende tid) har brug for yderligere kommentarer fra os.

Kom i gang, FM. Det kan kun gå for langsomt!

Sitat Opprinnelig skrevet av Halla Vis post
Hei
Jeg kan anbefale en flink og hyggelig lege i Bergen. Han heter Kjetil Innvik og jobber på Oasen i Fyllingsdalen. Ser at han har noen ledige plasser på sin liste.
Jeg garanterer at dette er en meget hyggelig mann (jeg kjenner han fra mange år tilbake), og han får bare gode tilbakemeldinger på evalueringslisten der folk kan si sin mening om legene. Han er en dyktig lege som er opptatt av å finne årsaken til at folk er syke, så jeg tror han kan være et godt alternativ. God på kommunikasjon også!

Det kan jo være et sjansespill å skifte fastlege når man ikke vet noe om den nye man vil velge. Men med denne legen gjør man i hvert fall ikke noe dårlig valg. Jeg vet ikke om han er "spesielt god" på stoffskiftet, men til gjengjeld vet jeg at han har familiemedlemmer med lavt stoffskifte, så da har han kanskje forstått en del??
Lykke til i jakten på ny fastlege. Den du har høres IKKE brukbar ut
Halla ? Tusind tak!