Viser søkeresultater 1 til 10 av 28
Tråd: Hashimoto's
Threaded View
-
10-10-07, 15:30 #26
Tertroxin er liothyronin, og en hel tablett er dobbelt så mye som vanlig dose, men noen trenger det eller endog mere.
Kan ikke si noesomhelst uten å se ft3-prøven din (som legen nekter å ta til tross for at hun gir det dobbel dose liothyronin....)
Ved vanlige stoffskifteprøver på pasienter som tar thyroxin, så kjører ofte ikke lab i UK ft3-prøven enda det er krysset av for den. Men ved lav TSH så kjører de den allikevel hvis den er krysset av (vanligvis, men ikke alltid)
Enig i at legene i UK kan være helt dust.
Hva er referanseområdet for ft4? din høres littegrann lav ut hvis ref. omr. er 10-20. Jeg må ha min ft4 akkurat midtpå eller sånt noe elelr litt høyere, 13 går ikke hos meg.
På forumen så sier de at overdosering av liothyronin , eller overdosering i det hele tat , kan gi akkurat sånne symptomer som du beskriver.
Noe annet: dere har en hjemmetest for cøliaki, akkurat som vi har.Cøliaki kan gi akkurat sånne symptomer som du beskriver, og hjernetåken er noen hakk verre enn ved lav ft3.
De fleste har ikke de typiske mageproblemene....Blodprøver ellers som kan være avvikende er ferritin, blodprosent, leverprøver høye, kalium lavt , kalsium lavt.
Lignende tråder
-
hashimoto encehalopati
Av lehman i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 28Siste melding: 07-05-13, 10:50 -
Hashimoto og jod
Av Sharon i forumet Hashimoto's Thyroiditt og jodSvar: 10Siste melding: 27-12-11, 11:39 -
Hashimoto og jod
Av Sharon i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 8Siste melding: 27-08-11, 21:44 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44

Svar med sitat

Bokmerker