Takk for alle svar. I dag har vi begynt å ta skikkelig tak i dette. Jeg har lest mye om stoffskifte i det siste, og har i dag bestilt legetime for eldstejenta. Hun skal ta ny blodprøve i morgen tidlig, og dersom denne også har forhøyet TSH vil vi be om at hun får prøve tyroksin. Jeg har stor tro på at det vil ha en effekt.

Vi har kontaktet Ahus for å diskutere lillesøsters målinger med legen. Denne uka var hun på ferie, så vi må vente til mandag/ tirsdag. Vi vil ikke at hun skal gå stort lenger uten medisin, for hun er merkbart mer sliten. Men jeg vet jo ikke hvor lang tid det tar før systemet ev. kommer skikkelig i gang.

Når jeg ser tilbake har vi nok vært alt for tålmodige når det gjelder storesøster. Men det er ikke så lett å ta affære når hun antakelig har hatt lavt stoffskifte fra hun var helt liten, for vi har jo ikke sett en forskjell, for hun har jo alltid vært slik. Det er vanskelig å skulle vurdere hva som kan være lavt stoffskifte, og hva som kan være hvordan hun er.

En ting som også er interessant er at lillesøster har den siste uka begynt å kremte, og det gjør også storesøster mye. Kanskje det har noe med kjertelen å gjøre?

Pingvinen: det du skriver om arv er interessant. Vi stusser litt på at vi kanskje har to unger med lavt stoffskifte, for det har verken jeg eller mannen (tror vi, da..). Arv kan være merkelige greier