Viser søkeresultater 1 til 10 av 78
Threaded View
-
11-02-14, 16:13 #29
Sv: Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden
The key to nutrition is digestion. If the body does not digest food properly than the body is incapable of absorbing the nutrients needed to sustain life. If the body doesn’t receive the proper nutrients then the body is placed under stress which forces the body to adapt to its new conditions which can lead to disease under prolonged stress. (...)
All natural and raw foods contain enzymes. Those enzymes are released through chewing food thoroughly, which allow the body to absorb fats, proteins, carbohydrates, vitamins and minerals. But enzymes are destroyed through the cooking process and many processed foods have their enzymes and vitamins removed to extend shelf life. In many processed foods, the vitamins are replaced but the enzymes are left out. It is a major stress to our body’s digestive system when we eat foods that are lacking in enzymes."
Kilde: Enzyme Nutrition by Edward Howell MDTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 89Siste melding: 06-11-11, 22:27 -
Påvist autoimmunn hypotyreose da jeg ble gravid for snart 3 år siden
Av mammantileir i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 93Siste melding: 20-03-10, 09:03 -
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 09:01 -
Jeg fik konstateret lavt stofskifte for ca 4 uger siden
Av Karen M i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 17-01-09, 21:08 -
snart lavt stoffskifte
Av tone i forumet Graves sykdomSvar: 1Siste melding: 26-08-05, 15:31

Hvis du gerne vil fortsætte med denne kost livet ud - regner jeg med at din vejleder kan rådgive dig med sigte på at tilpasse denne diæt til en stigende alder. Ellers risikerer du at udvikle kroniske mangler af bestemte aminosyrer, jern, B12-vitamin og bestemte fedtsyrer, som vegan-80-10-10 ikke selv indeholder "råstoffer" til.
Svar med sitat
Bokmerker