Viser søkeresultater 1 til 10 av 78
Hybrid View
-
30-01-14, 19:25 #1
Sv: Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden
Jeg mener å huske at andre her inne har erfart trøtthet etter at de har startet med tilskudd av vit. D. Jeg kan ikke finne noe innlegg akkurat nå. Det er antakelig forbigående.
Selv får jeg løs mage av høye doser.
-
31-01-14, 14:44 #2
Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
31-01-14, 17:13 #3
Den tilstand/sygdom som medfører en lav tolerance overfor D-vitamin er sarkoidose (Boeck's sygdom), hvor calcium bliver påvirket og det kan give en lang række symtomer. Har du hoste og åndenød, hyppig feber, hududslæt, træthed og ledsmerter, kan det være sarkoidose. Men de fleste tilfælde af sarkoidose giver ingen tydelige symptomer og opdages kun ved et tilfælde i anledning af undersøgelser på mistanke om andre sygdomme.
Men ellers er jeg helst ekstremt forsigtig med at foreslå dig et bud på en forklaring, fordi jeg læser i denne tråd, at du reagerer med træthed på - stort set - de fleste af de kosttilskud, du har været over siden du begyndte at skrive her... så nej, der er ikke en bestemt forklaring, jeg tør foreslå.
Erfaringer som din (med D-vitamin), tror jeg, mangler her på forummet, fordi det er ikke "normalt" at reagere som du - på D-vitamin. Du har ikke skrevet hvor meget D-vitamin tager du hver dag, så det bliver endnu sværere at svare dig.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
06-02-14, 06:12 #4
Åh ja, der er sket så meget siden jeg skrev i denne tråd. For ja, jeg reagerede nemlig på alt og var generelt meget syg! Ekstremt træt, svimmel, fødevare intolerance overfor stort set alt og jeg spiste alverdens kosttilskud, medicin osv. Men efter 2 år på en helt anderledes kost, ja så har jeg stort set spist mig rask

. Før havde jeg spist low carb i 5-6 år og det blev jeg kun mere syg af, efter at ha læst alt og "uddannet" mig selv i denne nye kost, så forstår jeg hvorfor...
Jeg tager ingen kosttilskud mere (kun selen + D vitamin og min Erfa naturligvis), jeg er frisk, dyrker motion og min mave har det bedre end nogensinde før. Så er jeg blevet frisk, klar og glad i hovedet. Jeg mærker kun min binyretræthed/stofskifte i forbindelse med menstruation. Der kan jeg godt være lidt mere træt med gamle symptomer et par dage, men det er også det

Mht d- vitamin, så har det egentlig ligget fint indtil nu, men fik også en god og lang dosis i sommer
Fandt lige en tråd herinde, hvor jeg kan se at andre også har oplevet træthed ved d-vitamin indtag, men at det går over igen og mit er allerede blevet bedre
Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
06-02-14, 11:22 #5
Dette hørtes interessant ut. Kunne du skrevet litt om dette kostholdet?
-
06-02-14, 14:43 #6
-
07-02-14, 11:35 #7
Hej
"helt anderledes kost" til lavkarbo ? Det må næsten være det modsatte så: high carb. Men en ting er sikker som amen i kirken - det må i så fald være high carb uden stivelse og plain sukker. Min egen, personlig (til eget brug) definition af lavkarbo er netop lav > 0 stivelse og 0 hvidt sukker. Hvorfor synes du at det skal være en hemmelighed, siden du ordlægger dig så kryptisk?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
07-02-14, 13:15 #8
Det er skam slet ikke en hemmelighed, vil da gerne fortælle hele verden hvor fantastisk denne kost er og hvor gode resultater den giver. Vil bare ikke få nogen til at tvivle, derfor har jeg bare svaret folk i PB, så kan de selv tage stilling

Men ja, MASSER af lækker moden frugt og lækre grønne smoothies suppleret med lidt kartofler/kikærter osv og masser af grøntsager
Det er helt vildt hvad jeg har oplevet af resultater på denne 80-10-10 kost som den kaldes 
Men Anisa- eller andre, kan hjælpe mig med mit blodprøve resultat. min læge bliver ved at sige at jeg er overdoseret og har derfor ikke turde sætte min vinterdosis lige så meget op som jeg plejer. Men dette resultat tyder da ikke på overdosering vel?? Har virkelig svært ved at tyde hvad der t3/t4 osv. Skal det midterste tal ikke være højere??
P-trijodtyronin (frit) 7.6 (3.3-6.1)
P- thyroxin (frit) 11.8 (10-26)
TSH 0.01 (0.3-4)Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
07-02-14, 20:18 #9
80-10-10 er Dr.McDougall-dietten? Der minst 80 % av næringsinntaket skal komme fra karbohydrater og maten helst skal være rå, og også vegetarisk?
Lignende tråder
-
Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 89Siste melding: 06-11-11, 22:27 -
Påvist autoimmunn hypotyreose da jeg ble gravid for snart 3 år siden
Av mammantileir i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 93Siste melding: 20-03-10, 09:03 -
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 09:01 -
Jeg fik konstateret lavt stofskifte for ca 4 uger siden
Av Karen M i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 17-01-09, 21:08 -
snart lavt stoffskifte
Av tone i forumet Graves sykdomSvar: 1Siste melding: 26-08-05, 15:31

Svar med sitat

Bokmerker