Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
25-01-14, 13:12 #2
Sv: Ung jente i 20 årene som fortsatt er like dårlig etter 1 år på Levaxin + barneøns
Hei semilie

Du har opplevd det tusenvis av andre har opplevd før deg: Nemlig at du får antidepressiva i stedet for riktig behandling. Det som gleder meg når jeg leser det du skriver er at du ikke godtar å ta det, men skriver at du vet at du ikke trenger det. Mange ville trodd på legen og prøvd dette i lengre tid uten å prøve å finne den egentlige årsaken. Hurra for deg
Det neste du må gjøre (etter at du har kastet antidepressiva) er å få fullstendig utskrift av blodprøvene dine. Gjerne journalen også. Hvis noen skulle ha noe imot det skal du vite at du selv kan bestemme om du vil ha innsyn i dette.
Det kan skyldes andre ubalanser i kroppen din. Dessverre fungerer ikke norsk helsevesen slik at vi blir ordentlig utredet når vi blir syke. Spesielt ikke når det gjelder hormoner, vitaminer og mineraler.
Selv mener jeg at Levaxin ikke er godt nok. Men det lønner seg å få andre ting på plass før du begynner med naturlige hormoner. Det er vanskelig å forklare, men Levaxin virker slik at du overlever, men du vil i lengden også kun gjøre det. Med naturlige hormoner vil du etter hvert ha mulighet til ikke bare å overleve, men også leve. Dette er bare min subjektive mening om dette.
Det er slik leger gjør det i dag. Prøver å få deg til å ta andre medisiner når de ikke kan løse det egentlige problemet. Det gleder meg å lese at du er våken og ikke gjør som han sier. Mange blir usikre og følger legens råd.
Det er logisk at du ikke får en varig bedring i nakke og rygg så lenge det egentlige problemet ikke er løst.
Det er også logisk at du følte deg bedre etter en pause fra Levaxin. Først: Du skal aldri ta pause fra Levaxin så lenge du ikke tar naturlige hormoner for stoffskiftet. Men: Du følte deg bedre fordi du har andre ubalanser i kroppen som ikke er tatt hånd om. Derfor blir også Levaxin en belastning for deg.
Jeg er enig med deg i å prøve å få bruke Armour eller Erfa i stedet for Levaxin.
Hvis du har mulighet bør du oppsøke en privat lege og få hjelp der i stedet for å slite deg ut på fastleger. Det er også lurt å ta med seg en bisitter (helst mann) når du går til fastlegen.
Du skal ta stoffskiftemedisin når du har lavt stoffskifte, og du skal leve glutenfritt når du har cøliaki. Du må ta begge disse tingene alvorlig.
En kommentar til progesteronkrem: Husk at den skal være bioidentisk (i likhet med alt hormontilskudd).
Jeg håper mine betraktninger kan være til litt hjelp for deg. Jeg føler meg sikker på at du skal løse dette fordi du ikke lar andre avspore deg. Og husk, les deg opp her på forumet
Lignende tråder
-
Jeg er i 30-årene og begynte på Levaxin for tre år siden
Av Peer i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 18Siste melding: 30-04-12, 01:27 -
Hashimoto's. Ble dårlig av Levaxin
Av Hildegås i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 06-11-11, 05:17 -
Normale verdier, fortsatt dårlig form.
Av Evelina i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 33Siste melding: 26-03-10, 23:28 -
Graves og barneønske
Av Beate i forumet Graves sykdomSvar: 17Siste melding: 17-10-07, 18:47 -
Går på Levaxin, men sliter fortsatt....
Av Jente77 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 7Siste melding: 11-01-07, 19:40

Svar med sitat

Bokmerker