Hei Nora2
Jeg har brukt cortef i et år og åtte mnd. Startet med 30 mg bruker nu 25 mg. Har også fått beskjed om at jeg må av cortef fra Martine Hansen for ellers er det riskikabelt å skifte mine reumatiske artritt hofter. Og de koster flesk så jeg vil heller ikke bli avhengig.Forstår den.
Noe annet. Jeg har hatt behov for cortef mest på dag så en periode på kveld ,atter nu har jeg i stressede perioder trengt å fylle på når jeg har vært på do på natten. Så jeg lar bare kroppen regulere selv. Tar når jeg kjenner at jeg trenger det. Det å trappen ned en halv tab kom av seg selv men videre så har jeg ikke merket noe enda.
Jeg gjør ikke som du holder dosen hele tiden. Når jeg begynner å bli syk får virus /vondt i halsen, så øker jeg for å ta knekken på det. Er infesjon "stor" dobler jeg dosen og er den liten kan jeg klarer meg med 6 til 8 i to til tre dager. Men det at jeg kan øke dosen kan bli en krykke og så tar jeg mer, for å klare mer og det er en vond sirkel som jeg har begynt å bli veldig obs på.
Så er jeg over 60 år og bruker både manlige og kvinnelige hormoner ol for å få opp nivået. Det hjelper veldig godt på min dagsform. Noe som har hjulpet masse på søvn er LDN. 225 mg pr natt.
Ser at du ligger på 134 i kortisol jeg på 135 det syns legen min var litt lavt, men hadde ikke noe spesefikt forslag. Ser at vi har ganske likt på T4 og T3.
Så da skal jeg ta nye prøver og får resultater i slutten av jan. Får jeg noe ny og viktig info legger jeg det ut på dagboken min.
Vi får se hvor dette fører oss

Bokmerker