Har ikke været særlig aktiv herinde de sidste par år - ikke fordi jeg er blevet bedre, men har oplevet at kunne leve nogenlunde på trods af træthed og lav stresstolerance...

Jeg har nu inden for de sidste par måneder fået det rigtig skidt. Så skidt at jeg ikke kan stå på mine ben mere end 5 - 10 minutter ad gangen, jeg bliver svimmel og udmattet af bare at rejse mig fra sengen. Jeg døjer med maven; den gør ondt, og jeg har kvalme og generel ubehag. Jeg føler, jeg er sulten hele tiden, men når jeg ser på maden, får jeg madlede. Og får jeg spist noget, så kan jeg ikke spise ret meget ad gangen. Jeg bliver også utrolig træt efter, jeg har spist. Det tyder på, at jeg har for lidt mavesyre, for jeg bøvser også som en bryggeriarbejder og jeg kan smage det, jeg spiser langt op ad dagen. Jeg overvejer at få betaine for at hæve mavesyren, for efter min læge gav mig lanzoprazol mod for meget mavesyre, har jeg været virkelig afkræftet og maven er helt ødelagt.

Mit blodtryk har været lavt, tillige med mit blodsukker, så jeg er ikke i tvivl om, at det er mine binyrer, der reagere. Jeg er stadig på euthyrox, men har fået udskrevet thyroid fra Glostrup Apotek af en læge på en privat klinik, og jeg forventer at skulle starte på thyroid i denne her uge. Yderligere har jeg fået progesterongel, da jeg har nogle forfærdelige menstruationer med flere dages migræne og spændinger over det hele.

Men hele den her tilstand begyndte, da jeg i et forsøg på at komme de kilo til livs, der havde bygget sig op efter min operation i 2009, begyndte at tage min medicin til natten. Det gik egentlig ok den første uge - jeg kunne mærke, at der begyndte at ske noget i kroppen. Jeg fik lidt øget slimdannelse i halsen og lidt løsere mave samt let øget energi. Men så fik jeg af andre årsager et voldsomt udslæt på mine arme og ben, der kløede og kløede. Jeg fik Locoid 0,01%(hydrokortisoncreme) for det og endte med at smører mig næsten 3 uger på begge ben og arme med det. Lægen sagde, at det kunne jeg sagtens, da det ikke var så stærkt.
Men jeg oplevede efter to dage med cremen at jeg fik besvær med at falde i søvn, vågnede hver morgen omkring kl. 5 med hjertebanken og fuld af energi og uden at kunne falde i søvn igen . I en periode på en lille måned havde jeg det sådan - og selv om hjertebanken var ubehageligt, så følte jeg mig egentlig godt tilpas de første tre uger og troede, at det skyldtes at stofskiftet var blevet lidt højere af at tage euthyrox til natten. Jeg tabte også hurtigt 2 kilo, så det var egentlig okay det hele

Jeg stoppede med cremen, da eksemen var gået væk næsten fra den ene dag til den anden. Uden at trappe ned! (jeg fik ikke besked derpå, og selv om jeg ved, det kan være et problem, så tillagde jeg det ikke nogen betydning, da lægen havde fortalt mig, at Locoid ikke var særligt stærkt). Tre dage efter fik jeg et voldsomt anfald af svimmelhed og sortnen og flimmer for øjnene, så jeg måtte ligge ned og holde fast i sengekanten; min krop rystede og jeg kunne ikke tænke en klar tanke, mine muskler blev svage og slappe, og jeg følte jeg var ved at blive sindssyg!
Min læge sagde, jeg havde et panikanfald - det har jeg prøvet før, men det føltes anderledes...som om kroppen var ved at lukke ned. Under normale panikanfald bliver jeg ikke slap og afkræftet - jeg får urolig energi og føler jeg skal løbe væk. Sådan var det ikke denne gang

Jeg har nu ligget i to måneder med svage muskler, svimmelhed og hjertebanken når jeg står/rejser mig op, kvalme og brain fog, hovedpine af og på, og til tider grådlabil.

Mit spørgsmål efter denne lange indledning :

Kan man få en binyrekrise af sådan en svag hydrokortisoncreme? Og har nogen af jer erfaring med, hvor lang tid det tager at komme sig over det??

Jeg får b, c, d, og E-vitamin, selen, zink, magnesium og fiskeolie i store doser, spiser LCHF (når jeg spiser!!!) Får 100 mikrogram euthyrox om dagen.

Mine sidste blodprøver så sådan ud:

TSH: 2.4 (ref: 0.30 - 4.0)

t4: 109 (ref: 60 - 130)

t3: 1.3 (ref: 1.3 - 2.2)

Frit t4: 16.3 (ref: 9.9 - 17.7
)
Frit t3: 5.4 (ref: 4.3 - 7.4
)
Thyroidea peroxidase: 2 (ref: max 15)

Calcium-ion (fri): 1.30 (ref: 1.18 - 1.32)

kobalamin: 446 (ref: 130 - 700)

Hæmoglobin: 9.3 (ref: 7.3 - 9.5)

P-natrium: 141 (ref: 137 - 145)

P-kalium: 3.6 (ref: 3.5 - 4.4)

Total kolesterol: 5.7 (ref: max 5.0)

LDL-kolesterol: 3.6 (ref: max 3.0)

HDL-kolesterol: 1.7 (ref: min 1.0)

Triglycerider: 0.86 (ref: max 2.0)

HBA1c (IFCC): 31 (ref: max 46)

Gluc.middel(eAG): 5.3 (ref: 5.4 - 7.3)

Kram herfra

Ceven