Har fået besked i dag på, at min ACTH test var helt normal - hvilket ikke kom bag på mig. Jeg mangler dog at tale med endokrinologen, også om min calcium blodprøve var ok. Er dog glad for, at det ikke står helt så galt til med mine binyrer
Var inde og læse link og tråd fra Anisa og Lisbeth om PTH - jeg synes, utrolig meget af det passer på mine symptomer Men da jeg fik målt calcium-ion (fri) tilbage i marts 2010 var den på 1.24 mmol/l (ref: 1.19 - 1.29 mmol/l), altså lige i midten af referenceområdet. Her i december var den så førhøjet (fik ikke tallet) - kan man virkelig i løbet af et lille år pludselig få problemer med sine biskjoldbruskkirtler?? Skulle disse problemer ikke komme i forholdsvis kort tid efter operationen??
Jeg har også inden for de sidste to måneder haft mange symptomer fra maven, krampe med en smule feber, kvalme stort set hver dag. Jeg føler hele tiden, at kroppen vil have mad, men jeg er ikke rigtig sulten alligevel. Jeg har tabt 5 kg siden jul - uden at gøre noget som helst for det, og jeg går på samme dosis euthyrox, 100 mikrogr., som jeg har gjort siden september 2010.
Mine sidste stofskiftetal var 29. dec. 2010:

tsh 1.97 (ref: 0.30 - 4.00 mmol/l)

T4 108 (ref: 60 - 130 mmol/l)

T3 1.5 (ref: 1.3 - 2.2 mmol/l)

T4 frit 15.1 (ref: 9.9 - 17.7 pmol/l)

T3 frit 4.5 (ref: 4.3 - 7.4 pmol/l)

Jeg ved virkelig ikke, hvad der sker med mig, men jeg har en konstant svimmelhed med hovedpine af og på. Min kropstemperatur om morgenen er 36.7 og om aftenen er den helt nede på 36.4.
Det lyder som lavt stofskifte, men jeg oplever en del indre uro, hjertebanken, underlige angstanfald (ikke som dem jeg havde før jeg blev opereret) og en utrolig lav tolerence over for bare den mindste stress (børnene skændes, hente og bringe børnene til børnehave og skole osv, kan slet ikke lave mad mere...
) Disse symptomer lyder mere som for højt stifskifte ??? Eller hvad?

Kram fra Ceven