Sitat Opprinnelig skrevet av Mumimamma Vis post
Litt i villrede hva jeg skal gjøre i forhold til progesteron - bioidentisk krem eller ikke bioidentiske kapsler på resept??? Hvilke ulemper vil jeg møte ved bruk av syntetisk progesteron? Det står sikkert mye om dette her, men hjernen er "ute av funksjon.."
Hei Mumimamma

Jeg skjønner at det er vanskelig å ta til seg informasjon når hjernen ikke virker som den skal. Mange av oss har vært, og er dessverre der. Selv er jeg der hvor jeg kan klare å ta til meg info, men det detter ut igjen med en gang. Så det meste av det jeg skal forklare må jeg ta fra notater. Jeg håper jeg skal bli litt bedre i hukommelsen også. Jeg kan jo håpe

Under legger jeg ut en link som jeg håper du vil kikke litt på. Ikke la deg avskrekke av mengden, du behøver ikke lese alt sammen. Men ta for deg det som står om forskjellen mellom Provera (syntetisk progesteron (som ikke er progesteron)) og Progesteron (side 55).

Klikk på: Bioidentical Sex Steroid Restoration for Women
http://www.hormonerestoration.com/powerpoint.html

Jeg vet at det er en annen krem som også skal være bio-identisk, men jeg husker ikke navnet på den. Det er folk her inne som har brukt den.