Side 10 av 19 Først 12345678910111213141516171819 Siste
Viser søkeresultater 91 til 100 av 184
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Sterke symptomer på lavt stoffskifte

Da høres det ut som en god ide å øke dosen for å se om det blir bedre?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Takk for svar og råd! Begynte med såvidt høyere dose fra i går. Gikk fra 90mg til 105mg nå i første omgang - pysete økning kanskje, men tør ikke gamble med formen nå som jeg jobber fullt..

Hva tenker dere om å bytte fastlege "midt i" en utredning..? Er alvorlig fristet, men tenker at jeg burde vente..
    Bør man be om epikrise fra tidligere lege og gi til ny da, eller skal man si at man bare si at man har lavt stoffskifte og går på stoffskiftemedisin og la det bli med det..? Noen med gode el. dårlige erfaringer på dette..?

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    735

Sitat Opprinnelig skrevet av Mumimamma Vis post
    Takk for svar og råd! Begynte med såvidt høyere dose fra i går. Gikk fra 90mg til 105mg nå i første omgang - pysete økning kanskje, men tør ikke gamble med formen nå som jeg jobber fullt..

Hva tenker dere om å bytte fastlege "midt i" en utredning..? Er alvorlig fristet, men tenker at jeg burde vente..
    Bør man be om epikrise fra tidligere lege og gi til ny da, eller skal man si at man bare si at man har lavt stoffskifte og går på stoffskiftemedisin og la det bli med det..? Noen med gode el. dårlige erfaringer på dette..?
    Du kan jo be om epikrise, og så se gjennom den før du bestemmer deg for om du vil gi den til ny lege. Jeg tror jeg bare hadde opplyst om diagnose, og at jeg følte for å skifte lege, uten å gå i detaljer om hvorfor. Men jeg tror jeg ville ventet til utredningen er ferdig, eller "går i stå" og du evt. ikke føler at du kommer videre.

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Høres fornuftig ut Tily Da får jeg vel vente litt da med byttet..

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Har fått svarbrev fra UL av skjoldbruskkjertel.. Ikke et ord om kjertelen eller knutene, men de virker bekymret over svært forstørrede lymfekjertler i kjevevinklene! Tekst som ".., men har godartet utseende" skremmer livet av meg.. Det motsatte av godartet er vondartet og i mitt hode er det lik kreft??? Ny time om tre måneder..
    Da jeg var til UL følte jeg meg overhodet ikke syk (ikke mer enn det vanlige i hvertfall)
    Noen med liknende opplevelse? Hva er dette???

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Når det står at noe har et godartet utseende er ikke dette gjetting. Ondartede svulster har et karakteristisk utseende. Hvis du ikke føler deg trygg på å vente i tre måneder så krev å få tatt en biopsi. Blir du ikke hørt så gjør det privat. Husk at du ihht pasientrettighetsloven paragraf 3 har rett på en "second opinion". Du må da henvises på nytt av fastlegen og du må ikke begrunne hvorfor du ønsker dette.

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Takk for svar ang. UL Blondie

Må dessverre si at det virker som om formen stuper nå.. Vet ikke hvorfor, men har kanskje å gjøre med at jeg har trappet ned binyrestøtten. Temmelig nøyaktig to mnd siden jeg begynte nedtrappingen i henhold til ønske fra endokrinolog og har nå vært uten Florinef og DHEA i snart 7 uker og uten Cortef i 4 uker.. Går og venter på ny innkalling til endokrinologen, men den lar vente på seg.. (selvfølgelig!) Har bestilt time hos fastlegen for å mase meg i blodprøvesjekk og påfølgende vurdering av å begynne på igjen med noe binyrestøtte hvis prøvene viser for lave verdier. Eller annet hvis prøvene viser behov for det selvfølgelig! Har også tenkt å be om å få tatt de blodprøvene endokrinologen vil rekvirere senere NÅ i fall jeg må begynne på igjen med noen av de tablettene jeg nå har trappet ned på etter dennes ønske.
    Har måttet gå opp på Erfaen også etter jeg trappet ned binyrestøtten - stikk i mot hva jeg forventet meg, men det føltes riktig da jeg prøvde.
    Jeg er i full jobb nå og uten sykepengerettigheter før til sommerferien, så jeg må gjøre de grep som må til for å kunne håndtere hverdagen. Det er heldigvis lite å gjøre på jobb nå om dagen, men det varer jo ikke evig.. Hodet har gradvis sluttet og fungere igjen innser jeg - i går satt jeg to timer for å greie å flette sammen 15 linjer vettug tekst av to forskjellige versjoner!!! Pinlig! Jeg "detter ut" hele tiden og mister fokuset. Og stress - det tåler jeg ikke. Det vil vel av en hvilken som helst person ikke defineres som stress en gang det som velter hele lasset for meg og gir meg følelsen av å drukne/ikke greie å flyte..
    Håper å "se svar" i blodprøver over helga..

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Blodprøvesvar tar visst tid.. Fikk følgende (typiske) kommentar på legekontoret da jeg ringte: "..bare DEA(?!) som har kommet og den er helt fin!" Spurte etter verdi og referanseomr. - DHEA-S er nå 2,9 (1,7-15). Hjem og se i papirene hva den var sist.. Litt lav kanskje..?

Sliter veldig om dagen - prøver å hold ut til påske-ferien.. Har omsider fått kreket meg til fysioterapeut etter et par måneder med "isjaslignende"- strålesmerter nedover nedover begge lårene som ikke vil gi seg. Har hele tiden trodd det hadde sammenheng med feilstilling i korsryggen, men fysioterapeut sier etter å ha bøyd og tøyd, og prøvd ut muskelstyrke at det sannsynligvis ikke har noen sammenheng med korsryggen, men at det dreier seg om muskelatrofi.. Skrekk! I helga hadde jeg første tilfelle av fall mot siden i det musklene "plutselig gir seg" ledsaget av lynende følelse.. Liknende opplevelse i morges.. Har også "brennende muskler-følelse" i sete, lår og skuldre/arm.. Har tenkt at alt dette er en kombinasjon av feilstilling i korsryggen og stressmuskler som følge av arbeidspress, men det nye ordet - "muskelatrofi" spøker rundt i hodet mitt.. Har såvidt slått opp på hva det er uten å få noen god forklaring, men ser at det kan ha sammenheng med stoffskifte og binyrer..

Føler at ting går feil vei nå..

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Sitat Opprinnelig skrevet av Mumimamma Vis post
    Det er et par ting som har frustrert meg en stund nå - vedvarende tett/rennende nese og behov for å kremte/renske halsen..! Noen som plages med liknUende og vet hva man kan gjøre? Blir verken syk el. "frisk"!
    Uten å ha lest fortsettelsen her, symptomene du nevner er typiske for undermedisinering av stoffskiftehormon!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Ja, Gunnda, det er helt utrolig alle symptomene som kommer når det blir for lite stoffskiftemedisiner: frossenhet, sløvhet, lav energi, rennende nese, tinnitus, orker ikke så mye støy og lyder, blir fortere irritert etc etc. Den lista varierer fra person til person. Det er lurt å bli kjent med egen symptomer
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Side 10 av 19 Først 12345678910111213141516171819 Siste

Lignende tråder

1. Symptomer på lavt stoffskifte i minst ti år
    Av Vår i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 36
    Siste melding: 13-12-10, 17:40
  2. Symptomer på lavt stoffskifte?
    Av Mann28 i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 50
    Siste melding: 15-06-10, 22:11
  3. Hud-symptomer på lavt stoffskifte (link)
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 0
    Siste melding: 17-02-10, 10:06
  4. Jeg har de fleste symptomer på lavt stoffskifte
    Av Imse i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 12
    Siste melding: 31-08-09, 11:58
  5. Psykiske symptomer og lavt stoffskifte
    Av Maxern i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 9
    Siste melding: 25-10-08, 10:27

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn