Viser søkeresultater 1 til 10 av 29

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: Verdier på Armour

Jeg tar ikke Armour kvelden før blodprøven; tar den rett etter prøven om morgenen.
    Jeg hadde FT4 på mellom 25 og 27 da jeg følte meg best på Levaksin.
    Min TSH har aldri vært til og stole på siden jeg har både høy anti-TPO og høy TRAS, og FT3 har alltid ligget lavt i referanseområdet på Levaksin.

På Armour er TSH 0,014, FT4 har falt til mellom 15 og 16 og FT3 har begynt så smått og stige, men ligger fremdeles lavt i referanseområdet.
    På sykehuset tok de stoffskifteprøver da jeg hadde tatt kveldsdosen min (tar den ved sengetid), og da var TSH 0,014, FT3 7,8 og FT4 17,4.
    FT3 vil altså vise et mye høyere resultat om du har tatt tablett kvelden før.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    64
    Meldinger
    554

Standard Sv: Verdier på Armour

TSH blir lav, som når du er i behandling med Liothyronin, som er syntetisk T3. Når det tilføres T3, registrerer hypofysen det, og senker TSH fordi det ikke er behov for at thyreoidea skal produsere mer.
    Fritt T4 blir gjerne lav. Med Armour er thyreoideahormonet festet til et bindeprotein, og vil derfor ikke registreres av blodprøven som fritt sirkulerende T4 i blodbanen.
    Du og legen din må vel se mest på verdien av T3, og ellers justere Armour-dosen din etter symptomer. Husk også å sjekke verdiene av D-vitamin, B12, jern, selen og evt. sink, som er viktige for at du skal føle deg bra. Jod kan også være greit å få sjekket, da det er nødvendig for at thyreoidea skal fungere godt.

Lignende tråder

1. Graves sykdom. Overgang fra Levaxin til Erfa Thyroid
    Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 47
    Siste melding: 21-07-10, 21:50
  2. Praktiske spørsmål ved overgang til Thyroid
    Av Delisa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 21
    Siste melding: 29-04-10, 12:37
  3. Hjelp! Dosering av Erfa overgang fra Armour
    Av Siven i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 5