Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Gjest

Standard seponering av Armour for overgang til Levaxin

Kjære alle sammen,

Dette kræsjet er litt mindre dramatisk for meg, som ikke har brukt timesvis på å skrive fornuftige og empatiske svar for å hjelpe andre. Men like fullt: veldig beklagelig! Men la oss alle sammen bygge det opp igjen etter beste evne.

Og da må vi alle bidra mer, selv om vi kanskje tror det er noen andre som har bedre svar!!!

Selv er jeg blandt dem som har nydt godt av gode og informative innelegg, så takk for det - alle sammen!

Så til dagens spørsmål (hvis noen har energi og føler seg kallet til å svare):

Jeg er blandt dem som kanskje ikke tåler, eller har særlig god effekt av å bruke, Armour.

Har hatt TSH på O.3 i åresvis på Levaxin (75 mcg) og er i dag på Armour på 105 mg (siden sommeren), og er nesten katatonsk (lammet). Nervøsitet og uro, men lav puls på 62, men likevel en trøtthet som er overveldenede, samt en tendens til å sitte i "salamanderpositur" og være helt borte og veldig trist i lang, lang tid.....

Hadde en periode for 2 år siden hvor jeg var veldig deppa, men hvor cipramil hjalp og dosen levaxin som vanlig lå å 75 mcg. Jeg trivdes på jobb og livet var som det skulle være!

Nå virker ikke cipramil (har hatt over et års pause). Jeg er relativt sett "overmedisinert" på Armor 105 mg (sammenlignet med levaxin/cipramil som jeg gikk på for 2 år siden og som fikk meg til å føle meg frisk), så hva skal jeg gjøre?

Vil det være en ide for meg å bytte tilbake til Levaxin? Og om så var: hvordan trapper jeg ned fra 105 mg Armour til levaxin???????

Veldig takknemlig for svar!

beste hilsen Mimmi
    (som egentlig ikke er deppa men som føler at det er kroppen det er noe galt med......)

Gjest

Standard

Hei mimmi.
    Det er forskjell på å være deppa uten grunn og med grunn. Jeg syns jo det ville vært unaturlig hvis ikke vi hadde vært deppa i ny og ne. Vi har god grunn.
    Hvis jeg skulle si mitt umiddelbare inntrykk av dine doseforhold, så syns jeg du tar alt for lav dose. Lav puls vil passe til min antagelse.
    Betraktet alene sier 62 ikke noe. Kjønn og alder er innvirker, men fremforalt den cardiovaskulære tilstand.
    Trener du ikke kondisjonstrening, er 62 lavt. Trener du mye, kan det være høyt.
    Depp blir en også lettere når dosen er lav.
    Om jeg hadde vært deg, ville jeg prøvd å gå forsiktig og langsomt opp i dose, og gitt meg selv et år til på Armour.
    Så ville jeg prøvd en "cocktail" (med litt Levaxin). Det er ikke noe iveien for å blande disse.
    Jeg begynnte med Armour for 10mnd.siden og er kommet til 2,5Grain(150mG). De dosene jeg er oppe i nå trenger tilvenning. Da jeg økte fra 2,25 til 2,5 for 5uker siden fikk jeg symtomer på for høy dose etter et par uker. Disse er nå borte og jeg har det bare bedre og bedre. Jeg tror jeg må "slite" litt for å komme opp i idealdosen og vil antagelig øke dosen om en stund.
    Men jeg vet jo ikke om dette gjelder for andre enn meg da.
    Hilsen n`Finn.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Kan du ikke bare brått gå tilbake til 75 µg levaxin? Etter tre-seks uker har alt justert seg og du kan ta nye prøver. Trapper du ned så tar det noen uker fra nedtrappingen til TSH stemmer igjen.
    Men FT4 og FT3 er ganske nøyaktige hele tiden, det er TSH som tar litt tid.
    Men den bestemmer restfunksjonene i kjertelen og bestemmer hvor mye T3 (FT3) som blir sendt ut.
    Og noen er helt bra på levaxin + litt liothyronin.

Merk at hjertebank etc. kan være symptomer på undermedisinering, samt av lavt ferritin (dvs. under 70).

Din TSH sier oss ikke noe.
    Det som teller er jo FT4 og FT3. Hva er de hos deg?
    Og veldig mange tar noe T4- medisien i tillegg til Armour for å bringe FT4 opp.

Jeg får noen depresjoner av for lav FT4 eller for lav FT3 (Med for lav menes alt som er i nedre halvdel) Går straks over hvis jeg øker dosen. På noen få timer.

nora

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn