Jeg mener Rufus(?) iallfall hadde god virkning av den behandlingen. Vet ikke hva Fruemå kom fram til?
Jeg har vært som deg og skygget unna med nebb og klør... men til forskjell fra deg så har jeg hatt for det meste stabil framgang uten. Så du bør kanskje vurdere et forsøk. Du kan jo alltids slutte om du ikke får framgang etter noen behandlinger? Det er en kjennsgjerning at tarm og lever må fungere for at vi skal kunne nyttegjøre oss lagerhormonet (t4). Og at dette er komplekst og langvarig å fikse.

Når det gjelder diarre... har du brukt/bruker du smertestillende? Tar du glutamin/spiser mat med mye gelatin eller ekte beinkraft? Jeg ødela jo tarmslimhinnene mine gjennom bruk av smertestillende og det tok lang tid og mye kraftmat/bokser glutamin OG over et års tid med tilfriskning før det ble vesentlig bedre. Og det er vel først nå som jeg fikk pinpointet en svak laktoseintoeralse i tillegg at jeg kan si at mage-tarm begynner å oppføre seg stabilt normalt igjen. Fremdeles skal det ikke mer enn 1-2 smertestillende til før det merkes på magen, så den har nok blitt varig ømfintelig. Og det er jo først med normal mage man kan forvente normalisert opptak.

Når det gjelder søvn. Du bør nok lese litt på lys og hvordan (kunstig) lys kan forstyrre søvnrytmen. Forsøk en uke (om du kan) å bannlyse alt elektrisk lys (inkludert tv, pc og elektroniske klokkeskjermer etc) etter mørkets frambrudd. Det er nemlig sånn at neddunklingen og det røde kveldslyset øker vår egen naturlige melatoninproduksjon, mens blått lys (som i halogen-/ledlys - herunder nyere tv-, pc- og mobilskjermer) signaliserer oppvåkning, reduksjon i melatonin og økning i kortisol. Er det rart vi blir hormonelt forskrudde? (Det finnes en liten app for pc som heter f.lux som simulerer solnedgangsfargevalg for pc. Den kan hjelpe noe, men det beste er å skru av alt før kl 21 og heller ta fram den gamle glødelampa, sette seg ved vinduet og lese til man går til sengs... Det er dessverre ikke uvanlig at man blir melatoninresistent mot pillene etter en tid med jevnlig bruk. Det kan nok lønne seg å stoppe bruk en periode og heller prøve livsstilsendringene og se om ikke de kan hjelpe.

Du har jo et komplekst hormonmangelproblem og jo flere av dem du kan dytte i retnining "den rytmen vi over tusenvis av år har tilpasset oss til", jo bedre vil de som du må tilføre også virke.
Dessverre er nok ikke dette så enkelt å få til i vårt (i høyeste grad unaturlige) samfunn.