Viser søkeresultater 41 til 50 av 80
-
01-02-13, 22:01 #41
Sv: Oppstart med cortef.
Hej Hildegås
I din signatur står skrevet bl.a.: Fikk brystkreft i 2007, fjernet begge bryst. Fjernet eggestokene.. Du var altså 54 år, da dine æggestokke blev fjernet, og selv om du muligvis allerede var på vej mod overgangsalderen, har denne operation bragt dig ind i en tilstand af såkaldt kirurgisk menopause for fuld udblæsning fra dag til dag. Og ligeledes fra dag til dag er du kommet ind i en omfattende mangel på østrogen og progesteron, med alle symptomer dette medfører.
Det betyder at du nu er en "multipel-hormondeficiency-patient" og det er derfor absolut værd at læse sig op i Polyglandular deficiency syndromes (PDS) Type III. Normalt er dette syndrom autoimmun-betinget, men hos dig er årsagen en kombination af bort-operation af æggestokke og denne autoimmune Hashimoto's.
Du kan læse lidt om det i Merck Manual, men du kan også få en hel del at vide om effekten af dette syndrom ved at læse beskrivelse af Type III Polyglandular Autoimmune Syndrome på Medscape, uanset at din tilstand kun delvis er forårsaget af autoimmunitet.
I begge kilderne - læg mærke til behandlingsforslag, og se om disse forslag stemmer overens med den behandling du nu modtager. Hvis ikke, spørg lægen om årsagen, og om der alligevel ikke findes muligheder for at forbedre den behandling du modtager nu.
Operationen hedder på fagsproget ooforektomi (oophorectomy på engelsk) og du kan evt. selv søge på effekt af den på helsen. Mange udvikler Diabetes 2 som netop en direkte følge af lagtidseffekten af østrogen- og progesteronmangel pga. ooforektomi.
Det lyder ikke som om du er behandlet for østrogen- og progesteronmangel. Pregnenologe alene kan ikke "fylde op" på den mangel som er opstået når to hormonkirtler er fjernet fra dag til dag. Havde du den hormon-følsomme type af brystkræft, og det er derfor at du ikke behandles for østrogen-mangel? Er der evt. kontraindikationer mod at bruge naturlig progesteron-creme?
Hildegås
Svaret kan være at du lever med 2 hormonmangel-segmenter, hvis effekt er tæt forbundet med hinanden, men hvor du kun får behandling rettet mod "skjoldbruskkirtel-segmentet". Det ser sådan ud, i hvert fald, ud fra det du selv skriver.
Kunne det tænkes, at din læge på H. hindres af at behandle dig for helheden af dine (æggestok)hormonmangler fordi du har (har du?) en brystkræft-diagnose med udgangspunkt i genetisk mutation?
Hvis svaret er "ja", da skal du vide at lægestandene ude i verden fortsat diskuterer efterbehandlingen og der foreligger stort set, ikke uigendrivelige beviser på, at efter-kræft-behandling med "østrogen-sult" og "progesteron-sult" har en kræft-forebyggende effekt... Og hvorfor i alverden skulle det også nødvendigt, når du ikke længere har nogen bryster eller æggestokke at udvikle kræft i ??
Om diabetes kan være en kontraindikation mod CT3M metoden, ved jeg ikke... Men en ting er sikker som amen i kirken: ingen verdens diabetes kan blive forværret af at du begynder tage din Thyroid til natten, når du skal sove. Og uanset hvad der sker: oprethold omlægningen til nat-medicin i mindst en måned, før effekten kan bedømmes objektivt. Hvis det ikke straks virker med en positiv oplevelse, kan det blot betyde at kroppen skal have tid til en hormonel omstilling - altså en omvendt domino-effekt, hvor alle hormoner, et efter et omstiller sig til at fungere i forhold til nye "tablet-tider".
Kroppen producerer største parten af Thyreoideahormoner mest om natten, fordi også hypofysens hormoner er mest aktive om natten! Om dagen bruges af det hormonlager, som kroppen forbereder i løbet af natten! Det betyder så, at man faktisk hjælper sin krop bedst ved at tilføre hormontabletter på det tidspunkt på døgnet, hvor kroppen bedst kan udnytte T3 (til basalt stofskifte, gendannelse/regeneration af alle væv, regulering af hjernevæv/funktionsstyring og en "milliard" af andre kroppens fysiologiske behov), og lagre T4-hormon-depot til dagen efter, hvor det succesivt omdannes til T3.
Søvnen er en regelmæssigt tilbagevendende tilstand af naturlig hvile, som muliggør restitution af krop og sind, samt hjernens lagring af nyligt indlært viden/erfaringer osv. Alle disse processer kræver tilstrækkeligt med T3, hvorfor T3 udnyttes bedst om natten, hvor behovet er størst. Effekten af at tage thyroxin om morgenen, svarer til at stille op til Marathon efter en søvnløs nat... er der meget som tyder på.
Der er folk som hårdnakket påstår at nat-medicin ikke virker, eller virker dårligt. Og det kan sagtens passe, fordi visse sygdomme faktisk forskyder eller helt ødelægger kroppens biologiske ur / døgnrytmen, herunder også døgnrytmen for hormoner. Bl.a. mange med hypofyse-problemer (sekundær hypothyreose) har en forskudt døgnrytme, og de skal derfor prøve sig frem til, på hvilke tidspunkter deres medicin virker bedst. Så vær forsigtig med at lytte til negative udsagn om nat-medicinen, fordi du kan ikke selv vide hvordan dit indre ur / døgrytmen fungerer, før du har testet det selv ved at lægge om til nat-medicin i en periode.
Til gengæld - såfremt det lykkes = rette døgnrytme - er effekten så enorm god, at det er virkelig værd at lade komme an på en prøve. Uanset diabetes, der endda kan bedres af, at thyroid-hormoner belancerer beder end før .
Det er blevet et langt, og måske også lidt rodet svar - Hildegås
Men nu når du skal til lægen på mandag, og ønsker at have noe klokt å komme med, vil jeg gerne anbefale dig at se på dette link: Ovarian Adrenal Thyroid (OAT) Axis Imbalance hvor du også finder link til en svensk oversættelse af denne artikel.
Det du kan bruge artiklen til er at se om der er noget du kan genkende dig selv i. Og også til at danne dig et indtryk af det som foregår i kroppen, også i din krop, når disse hormoner kommer ud af balance med hinanden. Det kan godt give dig både et overblik og baggrund for at stille de rette spørgsmål til lægen på mandag.
Og det kan også give dig nyt håb om, alligevel at komme videre når du selv opbygger et overblik over den hormonale verden, som din krop og sind lever i. Det er meget vigtigt at du opretholder håbet på et realistisk og kvalificeret grundlag. Det kan selv den bedste læge ikke klare for dig. Det må du gøre selv.
Jeg tror at du er et gennemført imødekommende, positivt menneske, der altid forsøger at se det bedste i alt og alle. Selv om du er udslidt nu, tror jeg alligevel at håbet er noget, du helst ikke opgiver, så holdt ud lidt endnu. Det er desværre først efter at man er kommet ind i en negativ spiral ved vedværende sygdom, at man overhovedet kan begynde at overskue både problemet og hvad denne viden kan/skal bruges til. Der er ikke andet for end at komme i gang, Hildegås
Ha' trods alt, en god weekend og en fantastisk mandag hos lægen.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
02-02-13, 08:08 #42
Jeg har også prøvd å snakke om denne behandlingen med legen min, han sier det er utelukket pga min diabetes.
http://www.stopthethyroidmadness.com...-for-adrenals/Legen din tar altså feil. Har du en diabetes du behandler, er det ingenting i veien for å bruke CT3M. Jeg er egentlig forbauset over at holistiske leger ikke trykker denne metoden til sitt bryst. Den passer jo som hånd i hanske med deres egen teorier? Så syk som du er nå, har du ingenting å tape. Mitt råd er å be om Liothyronin også, om du ikke har det fra før. Du kan utmerket godt bruke thyroid i dosen du tar på natten, men det kan hende du vil ha god nytte av å få det boostet ren T3 kan gi deg i akkurat den dosen. Snakk med legen din om detteThis will NOT work if you have Addisons or Hypopituitary. If you have Diabetes or serious blood sugar issues, it will work IF you adequately treat those. Robinson stresses that one should do an ACTH test in ensure one’s adrenals are capable of responding.
Jeg har ikke lik historie som du har. Men jeg kan gjenkjenne dette med å bruke hydrokortison og thyoid over lang tid, flere år, uten fullgod effekt.
Jeg ville også stilt spørsmål om du får tilstrekkelig med T3? Problemet med de fleste leger er at de er fulle av teorier og meninger som er mer eller mindre fundert i vitenskap eller erfaring. Mange holistiske leger holder fast på at pasientene deres trenger lave doser med thyroid når de bruker mange andre hormoner. Dette kan være riktig når du har en perfekt omdanning av T3 fra T4. Men hvis kroppen din ikke klarer det? Da går du på det jeg vil betegne som en sultedose med T3. det eneste du kan være sikker på er at du får den rene T3 som finnes i 150 mg thyroid. Og det er ca 18.5 mcg T3 i 150 mg thyroid. Det er ikke rare greiene om det er der problemet ligger. Jeg har nå brukt mellom 60-70 mcg T3, det er en ganske vanlig dose. Noen få trenger så mye som 150 mcg ren T3.
Det er jo det vi bør gjøre nå, ikke sant? Analysere problemet fra mange vinkler, Anisa hadde en vinkel, jeg legger frem en annen. Og mitt er worst case. "Tenk om jeg ikke omdanner T4 overhodet". Da er det ikke rart at du er så dårlig! Det er ikke sikkert problemet ligger der. Men tanken bør tenkes, problemet bør sees fra denne siden også. Det kan være binyrene dine, og eventuelle andre hormonproblemer, som er så svekket at du midlertidig ikke makter omdanningen fra T4 til T3. Uansett mener jeg du burde få muligheten til å teste et tillegg med ren T3, Liothyronin. Pluss prøve deg på CT3M. det kan du gjøre så lenge du ikke har Addisons, se sitat over. Diabetes er ikke et hinder
Hvordan ligger du på jern, D3, B12? Jern er svært vesentlig for oss med hypotyreose, du skal ligge høyt i referanseområdet. I samme periode som jeg har brukt CT3M, har jeg også viet stor oppmersomhet til jern og B12.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
02-02-13, 17:11 #43
Årsagen til min "vinkel" er, at Hildegås har en langt mere svær baggrund for sine plager, end resten af os andre. Hvor vi "kun" mangler thyreoideahormoner og påvirkningen af denne mangel på andre vores hormoner - mangler Hildegås også begge sine æggestokke, hvilket betyder at Hildegås mangler 3 typer af østrogen, progesteron og testosteron. Foruden at hun har Hashimoto's.
For mig lyder det for kompliceret - Hashimoto's + hypogonadisme - til at turde anbefale andet end en enkel ændring i tidspunktet for indtagelse af den Thyroid-behandling som Hildegås allerede er i.
Selv om jeg selv 100% støtter CT3M metoden, findes dog i tilfælde som Hildegås's alt for mange usikre og ukendte hormonale variabler til, at jeg selv ville være bange (for ansvaret og på Hildegås' vegne) for at anbefale overvejelse af "ren" CT3M på dette tidspunkt. Først når Hildegås (forhåbentlig) kommer i behandling for alle sine hormonmangler, er tiden inde til at tænke videre, føler jeg.
Og nu er jeg også bange for, at jeg måske har trættet Hildegås med mit lange svar... Jeg håber du vil svare når du har kræfter til det, Hildegås.
Eller bare spring mit svar over, og fortæl hvordan det går hos lægen på mandag.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
02-02-13, 18:28 #44
CT3M kan fint utføres med bare thyroid, det er mange som gjør det. Ja, jeg så at det var veldig komplekst, det du sliter med Hildegås. Så der melder jeg pass
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
02-02-13, 22:55 #45
Kjære...kjære Anisa.
Tusen takk for at du tok deg tid til å ville hjelpe meg, det er helt fantastisk. Du må virkelig tro jeg setter pris på det. Min situasjon er vanskelig, det forstår jeg men håpet er jo at også jeg skal få det bedre.
Et av symptomene på det vi strever med er dårlig hukommelse... problemer med å huske info som blir gitt oss. Jeg har lest igjennom alt du har linket til og kjenner meg igjen i mye her, hva jeg sitter igjen med får tiden vise. Du må ikke være redd for at noe av det du har skrevet kan bli feil, jeg er bare så evig takknemlig for at du prøver å hjelp, viser din medmenneskelighet, gi meg håp om bedring.
Jeg har skrevet ned mye, tar det med til legen mandag.
I min signatur har jeg skrevet at eggstokkene ble fjernet 2007, her har jeg nok gjort en feil.
2003 fikk min niese (32 år) eggstokkkreft, jeg fikk da tilbud om å teste meg med tanke på om dette kunne være genetisk (hun døde)Min mor, søster og tre kusiner døde av brystkreft noen år før.
Jeg har altså arvet en skadelig BRCA 1 mutasjon. Eggstokkene ble fjernet, østrogen var bannlyst, kom da ganske fort i en heftig overgangsalderen.
Har så gått til årlig MR/ mamografi siden. 2007 ble det under en slik konsultasjon oppdaget kreft og begge bryst ble fjernet noen dager etter.
Jeg har vært pasient hos DS i snart 2år, min fastlege var helt ubrukelig, sendte meg på kurs i lightnings prosess som selvfølgelig ikke hadde den minste effekt på mine problemer.
Jeg har brukt Progestoron 25 mg i 8 mnd( glemte også å skrive det) Østrogen var han lite villig til å gi meg. Like før jul byttet jeg til en privat gynekolog, hun lyttet til det jeg hadde å fortelle, tok en tlf til en kollega og foreslo at jeg skulle start med østrogen
Bruker nå Activell 1 mg/ o,5 mg, ny time medio februar.
Hun sa akkurat det samme som deg Anisa "du har jo hverken eggstokkkreft eller bryst" skal du få det bedre er dette en helt nødvendig hjelp.
Jeg har nå bestemt meg for å ta Thyroid til natten, vil gi det en ny sjanse. Vil også snakke mer med min lege ang det med t3 behandling, gjør ikke dette uten at han er med meg.
Som du sier Anisa er det mye jeg må forholde meg til, ikke enkelt......men håpet er jo at også jeg kan få lov til å leve det livet jeg fortjener. Vigdis skrev noe i et av sine innlegg " jeg våkner nå hver morgen med et smil om munnen" DETTE GA MEG HÅP.
Du skriver også Anisa at jeg må fortsette å beholde håpet, kan love deg at selvfølgelig gjør jeg det men det må også sies at det er mange.... mange tøffe dager. Det å være langvarig syk tærer på bade sjel og sinn.
Takk igjen, ønsker deg en god søndag, klem fra meg
-
03-02-13, 00:12 #46
Hallo Vigdis.
Vil bare gjøre deg oppmerksom på at all informasjon du har gitt meg er god.
Vil ikke sette i gang behandling med CT3M uten at min lege er med meg. Jeg må si jeg er fristet til å prøve når jeg ser hvor mye bedre du har blitt. Skal snakke litt om dette på mandag så får vi høre hva han sier. Jeg er veldig syk, kan ikke benekte det, hadde det bare vært litt fremgang ville alt vært annerledes.
Kjenner på dyp takknemlighet for at du tar deg tid til å ville hjelpe, denne sykdommen er for oss alle vanskelig å leve med. Familie og venner har vanskelig for å forstå, tror det ikke er bare meg som kan trenge noen som virkelig forstår.
Hodet mitt er nå helt tomt, vil gjerne legge ut noen prøvesvar.
Årsaken til at jeg ikke står på en høyere dose Erfa er at jeg ikke tåler å øke, får kraftig hjertebank og blir syk ( føles som jeg får sterk influensa) dette kanskje pga dårlig fungerende binyrer, håper HC skal hjelpe på dette.
Prøver tatt 6/12-12
S-Fritt t3= 5,8 (3,6-8,3)
S-Fritt t4= 11,5 (8-21)
B12=306 (170-650) tar B12 inj hver 3 mnd
Vitamin D3= 109
S-jern=9,9 ( 9- 34) 2 tbl.hemofer dagl
Ønsker deg en riktig fin søndag kjære Vigdis, håper vi kan skrives igjen, klem
-
12-09-13, 12:44 #47
Liten oppdatering.
Nå er jeg så lei denne sykdommen. Har man hatt noen litt bedre dager så kommer jammen de dårlige fort igjen. Ca et år nå har jeg hatt konstant diaré.
Bruker Erfa Thyroid 180mg, DEHA 25mg, Pregnenolone , Cortef 180mg, Glucophage 1000mg ganger to, selvfølgelig vitaminer og jern.
Spiser sunt men mer likt Fedon lindberg.
Noen som kan gi råd ang diaré?
Legen min vil jeg skal starte på magen, med tarmskyllinger og resten av pakka, må innrømme det ikke frister, dyrt og langt å kjøre når man har så lite energi. Noen med god erfaring her?
Søvnen er heller ikke mye å skryte av eks; nå er klokka 12.45, jeg har ikke hatt et minutts søvn i natt, føler snart det tipper over for meg, bruker Melatonin men den virke ikke lenger. Jeg beskriver det som om det skulle være noe kjemisk galt inne i kroppen min.
Fastlegen min er ikke glad for behandlingen jeg får fra det privat, så nok helst jeg var tilbake på Levaxin, vil helst ha meg til en endroklinolog i Drammen. Fastlegen vil også utrede meg for ME, hva svarer jeg til det?
Her blir det mye spørsmål
plages også med unormal varme, ikke hetetokter, svetten renner i strømmer bare jeg prøver å bevege litt på meg, eks når jeg prøver meg på litt lett husarbeidlett, koker innvendig men den føles kald utenpå. Er det noen som kunne se litt på dette ville denne dama bli overmåtelig glad.
Har brukt Cortef i flere mnd men kortisolet ligger fortsatt bare på 100 ( 45-272 )
forlat 16,2 (< 5,7 )
ferritin 263* (15-200 )
fs-cpeptid 1561*270-1290),
fs-insulin 298* (18-173),
S-jern 7,8* (9,0-34,0) da etter 5 inj.
S-mikro crp 8* (5),
urinsyre498* (155-400)
Tsh 0,03,
S-Fritt t3 5,7 (3,6-8,3)
S-fritt T4 12,3(8-21)
noen som anbefaler å øke Erfa
takk kjere dere ,
god klem fra hildegås
-
12-09-13, 17:54 #48
Sv: Liten oppdatering.
Hei,
jeg forstår det slik du går til DS på Heggeli. Der vil jeg tro at du får en del anbefalinger og veiledning i forhold til hva slags strategi du bør velge. Mitt råd er i første omgang at du følger det DS anbefaler. Når det gjelder tarmskyllinger, så finnes det sikkert fordeler og ulemper med det, men lytt til hvilke argumenter DS bruker, og foreta et valg ut fra det. Forøvrig ser jeg av prøveresultatene dine, at du har høy mikro CRP. Dette indikerer en betennelsestilstand. Det er viktig å finne ut hva det er som irriterer kroppen. Har DS noen teori der? Gluten, matvareintoleranser (melk, annet?), dysbiose? Ellers er det viktig å få ned C-peptid og insulin i blodet. Du skriver at du spiser kosthold som er anbefalt av Fedon Lindberg. Anbefaler DS dette kostholdet? Trolig bør du enda mer ned på karbohydrater for å få ned C-peptid og insulin. Spiser du mye frukt? Jeg tror kanskje du bør jobbe mer med det underliggende, (kosthold (kanskje steinalder), betennelsesreduksjon, oppnå balanse i tarmen (minimum 5 ts FOS per dag, melkesyrebakterier (f.eks super 8)), bedre opptak av jern, før du øker med erfa. Men, det kan være at andre har noen andre meninger om dette. Lykke til videre.
-
13-09-13, 00:12 #49
Sv: Hypothyreose med antistoffer konstatert etter brystkreft i 2007
Takk for svar Karatekid. Jeg føler jeg er i riktig gode hender hos DS, selv om både han og jeg vel hadde håpet på litt mer fremgang. Jeg har hatt en del dårlige opplevelser hos min fastlege i sommer, han har ingen tro på den behandlingen jeg får så frustrasjonen blir stor. Sitter ofte å ønsker jeg hadde hatt litt mer krefter slik at disse ubehagelige opplevelsene kunne kommet ut i media. Enn så lenge får man gjøre så godt man kan, vi vet jo alle at TTT

DS mener at en del av problemene ligger i tarmen, derfor lite fremgang. Jeg forstår jo godt at han nå vil sette i gang med dette( selv om jeg innerst inne helst ville sluppet )
Noen som har god erfaring med dette?
Når det gjelder mitt kosthold har jeg i 2 år levd på streng lavkarbo uten å få ned c-peptid og insulin. Ble så lei, klarte nesten ikke få i meg mat. Lever nå mer likt dietten til Fedon, ren mat med litt glutenfritt knekkebrød mye grønnsaker og en frukt pr dag.
Når det gjelder den voldsomme varmefølelsen jeg beskriver kan ikke DS finne noen forklaring på den, er det flere som har disse symptomene? Tror dette også er med på å ta fra meg mye krefter.
Ønsker alle som fortsatt ikke har kommet seg i seng en god natt
-
13-09-13, 07:27 #50
Sv: Hypothyreose med antistoffer konstatert etter brystkreft i 2007
Jeg mener Rufus(?) iallfall hadde god virkning av den behandlingen. Vet ikke hva Fruemå kom fram til?
Jeg har vært som deg og skygget unna med nebb og klør... men til forskjell fra deg så har jeg hatt for det meste stabil framgang uten. Så du bør kanskje vurdere et forsøk. Du kan jo alltids slutte om du ikke får framgang etter noen behandlinger? Det er en kjennsgjerning at tarm og lever må fungere for at vi skal kunne nyttegjøre oss lagerhormonet (t4). Og at dette er komplekst og langvarig å fikse.
Når det gjelder diarre... har du brukt/bruker du smertestillende? Tar du glutamin/spiser mat med mye gelatin eller ekte beinkraft? Jeg ødela jo tarmslimhinnene mine gjennom bruk av smertestillende og det tok lang tid og mye kraftmat/bokser glutamin OG over et års tid med tilfriskning før det ble vesentlig bedre. Og det er vel først nå som jeg fikk pinpointet en svak laktoseintoeralse i tillegg at jeg kan si at mage-tarm begynner å oppføre seg stabilt normalt igjen. Fremdeles skal det ikke mer enn 1-2 smertestillende til før det merkes på magen, så den har nok blitt varig ømfintelig. Og det er jo først med normal mage man kan forvente normalisert opptak.
Når det gjelder søvn. Du bør nok lese litt på lys og hvordan (kunstig) lys kan forstyrre søvnrytmen. Forsøk en uke (om du kan) å bannlyse alt elektrisk lys (inkludert tv, pc og elektroniske klokkeskjermer etc) etter mørkets frambrudd. Det er nemlig sånn at neddunklingen og det røde kveldslyset øker vår egen naturlige melatoninproduksjon, mens blått lys (som i halogen-/ledlys - herunder nyere tv-, pc- og mobilskjermer) signaliserer oppvåkning, reduksjon i melatonin og økning i kortisol. Er det rart vi blir hormonelt forskrudde?
(Det finnes en liten app for pc som heter f.lux som simulerer solnedgangsfargevalg for pc. Den kan hjelpe noe, men det beste er å skru av alt før kl 21 og heller ta fram den gamle glødelampa, sette seg ved vinduet og lese til man går til sengs... Det er dessverre ikke uvanlig at man blir melatoninresistent mot pillene etter en tid med jevnlig bruk. Det kan nok lønne seg å stoppe bruk en periode og heller prøve livsstilsendringene og se om ikke de kan hjelpe.
Du har jo et komplekst hormonmangelproblem og jo flere av dem du kan dytte i retnining "den rytmen vi over tusenvis av år har tilpasset oss til", jo bedre vil de som du må tilføre også virke.
Dessverre er nok ikke dette så enkelt å få til i vårt (i høyeste grad unaturlige) samfunn.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Hvorfor får man hypothyreose når man ikke har antistoffer ?
Av Hansen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 28-03-12, 09:48 -
Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Av Jeanette Ws. i forumet Lavt stoffskifteSvar: 414Siste melding: 04-07-11, 11:59 -
2007 TSH 10 og antistoffer
Av Kamelia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 1Siste melding: 11-02-11, 16:32 -
Fikk konstatert Graves i 2000 etter en lang rekke rare syptomer over et par års tid.
Av MetteS i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 44Siste melding: 07-02-07, 19:27

Svar med sitat

Bokmerker