Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
Threaded View
-
12-05-05, 16:28 #22
Du bruker ikke Thyroxin og skal starte nå ?
DA ville jeg begynt med 25µG/dag. Grunnen til det, er at det er om å gjøre å beholde så mye som mulig av kjertelens egenproduksjon og da må du ha litt TSH.
Ved en analyse av din situasjon så har du en kjertel ikke er angrepet og som fungerer men ikke klarer å produsere nok - men nesten nok. Hvis man da starter opp med å forsyne kroppen med mer enn det som mangler, vil TSH falle til null og kjertelproduksjonen stopper.
Slike tilfeller som ditt er ikke det vanligste. Jeg har heller ikke påviste antistoffer og er derfor litt a-typisk selv. Antagelig gikk jeg også slik som du har gjort i hele oppvekst-tida.
Mitt råd blir altså ikke å forhaste deg med å ta for mye i starten. Jeg ville begynt med 25µG annenhver dag de første 2 uker fø jeg gikk over til hver dag. Hvis du klarer deg med 25 vil du få det bedre enn om du må ha 50.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hvor stor daglig dose med Levaxin får dere?
Av Gisa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 25Siste melding: 14-04-13, 13:05 -
Hvorfor vil legen at jeg bare skal ta T3 én gang daglig?
Av sigo i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 18Siste melding: 23-12-12, 12:42 -
Skal på utredning om 2 uker, trenger meninger
Av Mille85 i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 3Siste melding: 11-06-11, 21:50 -
Armour - nå skal jeg prøve! :-)
Av sivcath i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 22Siste melding: 03-02-09, 22:06

Svar med sitat
Bokmerker