Viser søkeresultater 21 til 30 av 32
-
05-08-13, 12:50 #21
Sv: Nattmedisinering
Jeg er også en av dem som har positiv effekt av nattmedisineringen. Jeg fikk effekt allerede på nattmedisinering av levaxin (jeg er nok av dem som har 1/2-2/3dels effekt av den), men enda bedre på Erfa. Det første jeg merket det på var MYE bedre søvnkvalitet. Og det begynte å bli (glidende bedre) etter bare få dager. Det å sove natta igjennom er gull verdt for kropp og sjel.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
14-08-13, 09:06 #22
Sv: Jeg mistenker et RT3 problem. RT3 behandling
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
14-08-13, 09:22 #23
Hei Anisa
Takker så mye for svaret ditt. Det må ha tatt deg tid.
Ja du har rett i det du sier, og jeg har begynt på medisinen nå. Jeg tar 3/4 grain om dagen, så får jeg håpe at jeg ser noen virkninger med tiden. Skal prøve å være tålmodig. Jeg tar den ene dosen rett før jeg legger meg, men jeg tar sikkert en veldig lav dose så jeg merker ikke noe stor forskjell enda.
Takk for hjemmesiden, skal få utdannet meg litt mer om stoffskifte.
Jeg veit ikke hvilken lege jeg skal gå til. Idag skal jeg til dr. Luneng. Jeg skal få tatt en håranalyse, men dette er en annen type behandling. Jeg har satt meg på den listen hos DS men det er fortsatt veldig lang venteliste.
Jeg fikk tilbake mine blodprøver. Resultatene var:
TSH 3.9 (0.4-4.0 ) 6.2 i mai
FT3 3.9 (3.5-6.5) 4.8 i mai
FT4 16.2 (11.0-23.O) 19 i mai
Ferritin 25 (15-200)
D vitamin 83 (50-150)
T4 og t3 har blitt dårligere, og det kan jeg merke på meg selv. Forferdelig forstoppet! Kald, apatisk etc.
Tusentakk igjen!
Jeg skal få lest gjennom siden, og håper at stoffskiftemedisinen funker på meg.
Takk, du får ha lykke til du også.. og en fortsatt god sommer av det som er igjen
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
14-08-13, 13:26 #24
Dosen er svært lav, jeg ville økt den gradvis. 1 grain inneholder ca 8-9 mcg T3 og ca 38 mcg T4. T4 bruker flere uker på å omdannes til T3, som er aktivt. En voksen person trenger hver dag fra 40 mcg T3 og oppover (det er svært individuelt, noen trenger så mye som 150 mcg, men det er uvanlig høy dose)
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
15-08-13, 00:15 #25
Du skriver at du tar den ene dosen ved sengetid?
Deler du opp dosen, og isåfall hvorfor gjør du det?
Jeg tar mine to og et halvt grain (150mg) Armour som det siste jeg gjør før jeg legger meg, og det fungerer utmerket selv om mine binyrer ikke er spreke og selv om Levaksin og kombinasjonsbehandling Levaksin/Liothyronin ikke fungerte for meg.
Jeg sovner som en engel nesten med det samme jeg legger meg og sover dypt i åtte til ti timer hver natt.
En lav dose medisin kan faktisk få deg til og føle deg dårligere. En lav dose vil føre til at TSH ser bedre ut (og det liker jo legene), mens FT3 og FT4 vil falle, noe som i praksis betyr at stoffskiftet blir svakere.
Har ikke fått med meg om du har antistoffer?
-
15-08-13, 08:58 #26
Jeg deler opp dosen slik at jeg får en jevn fordeling av t3 utover dagen, og kanskje det er lettere for binyrere å takle en mindre dose om gangen tenkte jeg.
Jeg tror jeg har trøtte binyrerer, for jeg føler meg bare verre og verre. Jeg har vært utrolig trøtt om dagen(uvanlig, for det er jeg ikke når ikke går på noe), jeg har mistet sinnsykt mye hår så lenge jeg har gått på medisin i 1-2 uker, generelt vil jeg si at symptomene er verre. Et symptom jeg legger spesielt merke til når jeg har forverret tilstand er øyelokkene mine, de er mer slappe. Jeg tror jeg må sette i gang med å behandle binyrene mine på egenhånd altså, med supplementer, søvn, hvile, og næringsrikt mat.
Jeg skal ringe inn å spørre om de tok prøve av antistoffer.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
15-08-13, 09:09 #27
Re: Jeg mistenker et RT3 problem. RT3 behandling
En av de bedre tingene du kan gjøre for deg selv er iallfall å forsøke å la døgnrytmen følge det naturlige lyset, og unngå kunstig lys mest mulig på kveldstid. Dette hjelper kroppens egne søvnhormoner, og god søvn er legende (jeg mener: bidrar positivt, det er ikke alt god søvn alene kan fikse, altså) for det aller meste.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
15-08-13, 16:34 #28
Hvor lenge har du brukt 3/4 grain? På tide å trappe opp litt?
-
16-08-13, 08:41 #29
Hei,
Jeg har ikke lyst til å øke. Jeg har faktisk sluttet å ta medisnen, og jeg føler meg bedre. Mister ikke mye hår lenger (Tror det vil slutte om noen dager), ikke trøtt lenger, og ikke forstoppet idag! Jeg vil prøve å kurere dette. Det er flere som har klart å kurere lavt stoffskifte ved å redusere betennelse, spise paleo samt. holde seg unna intoleranser og allergier som svekker immunforsvaret, ikke stresse og sove godt og nok, meditere og trene+++ Jeg er ganske sikker på at det er mulig, men det krever hardt arbeid over en lengre periode 1-2 år muligens, men jeg tror det er verdt det
http://chriskresser.com/For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
16-08-13, 09:16 #30
Re: Jeg mistenker et RT3 problem. RT3 behandling
Hvis du har en kjertel som ikke er syk, men som holder igjen produksjonen av andre årsaker så skal dette være mulig, ja. Lykke til.
Lignende tråder
-
Behandling med kun neo-mercazole....
Av wing i forumet Graves sykdomSvar: 5Siste melding: 05-05-13, 23:08 -
Behandling i utlandet?
Av Rabiosa i forumet Medisinsk behandlingSvar: 3Siste melding: 02-03-12, 20:12 -
Behandling og effekt
Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 30Siste melding: 16-09-10, 22:24 -
Vektøkning ved behandling..
Av Eva Karin i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 10Siste melding: 17-05-10, 12:28 -
Alternativ behandling
Av Hilma i forumet Alternativ behandlingSvar: 1Siste melding: 17-04-05, 18:22

Svar med sitat
Det låter som att du redan har provat allt och ingenting fungerar, att döma av dina svar på alla kommentarer.
Konverteringsproblem er lige nu dit mindste problem, da du lever med hormonmangel og slet ikke er i nogen behandling. Du skriver et sted her i tråden at dit TSH er kravlet op på 8 og du har derfor alt for lidt at konvertere fra, som tingene er nu.

Bokmerker