Hei!

Takk for alle svar

Jeg har faktisk bestilt time hos DS, men har ikke time før i november :/ Jeg tror jeg skal prøve meg på armour igjen før jeg avskriver det helt. Jeg skal også prøve meg på nattmedisinering

Jeg har lest mye, stopthethyroidmadness hjemmeisden og boka, bøker om binyretrøtthet, flere hundretalls timer på nettet. Jeg har prøvd alt jeg kan! Sove mye, redusere stress, endre kosthold.. Og jeg har blitt bedre men ikke som før. http://www.stopthethyroidmadness.com/ferritin/ --> her står det at flere opplever at medisinene ikke funker når B12 eller ferritin er lavt, så jeg skal prøve å trappe opp dette her før.

Dr.Luneng ba meg ta selenium, men har ikke snakket særlig mye om jod siden det ikke dukker opp på håranalysen, men jeg må si at jeg har prøvd lugols iodine, men jeg ble mye verre!! Jeg har kelp hjemme, men er ikke flink til å bruke det. Ellers har jeg merket at multivitaminer funker dårlig på meg, jeg har alltid trodd at det er pga joden?

Jeg vil si at jeg ikke får noen optimal behandling; host fastlegen min tar jeg bare blodprøver for jeg jeg får ikke mye hjelp der, min TSH har økt fra 1,9 (2010) til rundt 8 nå( men den øker vel mye etter avsluttet medisinering?), men siden de andre verdiene er under referanse mener henne at jeg ikke trenger medisinsering før om noen år, hos Dr Skinner får jeg ikke dratt så ofte, men han ga meg 0,5 grain(1 gang om dagen) armour for 6 uker, deretter 1 grain(1 gang om dagen) for 6 nye uker, men tror jeg skal følge dette opplegget. Dr Skinner mente helt klart at jeg hadde et stoffskifte problem, men at det ikke var så ille(pulsen, fargen på tunga etc). Han mente også at jeg antageligvis har hatt lavt stoffskifte i mange år. Høres denne behandlingsplanen greit ut for dere? Deretter gå på kontroll igjen. Hos dr Luneng så går jeg bare for å sjekke mineralstatusen min siden jeg har hatt dårlig opptak i flere år. Det gjør jeg egentlig bare en gang i året. Min mor har lavt stoffskifte, men hun har god effekt av levaxin, og er alltid varm. Har mye energi etc.

Binyrene mine er nok ikke ille tror jeg. Jeg har blitt drastisk bedre med HCL. Jeg har tatt HCL i 7 mnd, og må kanskje ta 5000mg HCL ved et proteinrikt måltid. Jeg har vært en student med mye selvstudium, derfor kunnet planlegge dagene mine som det passer meg. Jeg sover godt, men mer enn før 9-10 timer i strekk noen ganger Ellers er jeg forstoppet, men går på do hver dag, jeg mister mye hår når jeg tar jern :/, jeg er varm når jeg tar kokkosnøttolje.

Jeg skal prøve armour igjen jeg. Jeg skal ta en blodprøve på mandag for å sjekke hvordan det ser ut nå. Jeg har ikke tatt en blodprøve siden april:-) Jeg setter pris på all innspill. Det er til stor hjelp.