Viser søkeresultater 1 til 10 av 32

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Jeg mistenker et RT3 problem. RT3 behandling

Hva slags behandling fikk du for binyrene dine? Kortison?

Du skriver at du bruker Dr. Luneng, betyr det at du har borreliose?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Aug 2013
    Sted
    lillestrøm
    Alder
    36
    Meldinger
    25

Hei,

Nei, men han driver også med håranalyse. Han er spesialist i ortomolekylær medisin, han driver med mineraler og vitaminer. Det er det jeg sjekker hvert år eller halve år hos han. Jeg ble behandlet med mineraler og vitaminer, og adrenal extracts, endret kosthold og livsstil. Det funket godt, men tok lang tid, men det kan hende jeg har fått mild binyretretthet nå pga. stoffskifte. Jeg har lite jern, det har jeg hatt i flere år, så jeg tenker at jeg skal prøve å få ferritin til et nivå på 60-70. Deretter prøve meg på armour igjen?

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post

Kan jeg spørre hvem du går til? Hvem er det som behandler deg? Får du den behandlingen du skal ha? Er du fornøyd?

Takk på forhånd!!!!
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Jeg mistenker et RT3 problem. RT3 behandling

rT3 har primært ikke noget at gøre med mavesyre. Noget af rT3 produceres i skjoldbruskkirtlen og resten omdannes fra T4 sideløbende med T3. Det er den indbyrdes andel af disse to hormoner som er afgørende for om man trives eller ikke. Det foregår ikke via mavesyren. På den anden side, er lavt mavesyre et af hovedsymptomer ved lavt stofskifte, så det under alle omstændigheder gavner stort at støtte sin fordøjelse med HCL.

Sitat Opprinnelig skrevet av IRENE8989 Vis post
    Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Nei, men han driver også med håranalyse. Han er spesialist i ortomolekylær medisin, han driver med mineraler og vitaminer. Det er det jeg sjekker hvert år eller halve år hos han. Jeg ble behandlet med mineraler og vitaminer, og adrenal extracts, endret kosthold og livsstil. Det funket godt, men tok lang tid, men det kan hende jeg har fått mild binyretretthet nå pga. stoffskifte. Jeg har lite jern, det har jeg hatt i flere år, så jeg tenker at jeg skal prøve å få ferritin til et nivå på 60-70. Deretter prøve meg på armour igjen?
    Har denne læge interesseret sig for dine tal for jod og selen? Der er en ubrydelig kobling mellem jod, selen og jern. Balancerer jod og selen ikke tilstrækkelig mod hinanden, vil det yderligere undertrykke stofskiftet, og man får heller ikke sit jern tilstrækkeligt op (så det nytter noget). Ved du hvordan jod og selen ligger hos dig? Og hvordan tror du, at du kan komme op i ferritin FØR dit stofskifte er bedre end det er nu? Lavt jern er et af de klassiske symptomer på lavt stofskifte, og så længe stofskiftet halter, halter også jern. Det ville være underligt af en orthomolekylær læge, ikke at have fokus på disse tre mineraler i forhold til hinanden.

For mig lyder det ikke, som om du modtager effektiv lægehjælp og alene denne kendsgerning at du får lov til at gå med lavt stofskifte uden behandling - får mig til at tvivle på de læger, der tager sig af dig. Fruemå har skrevet om sine oplevelser med dr. Luneng her.

Sitat Opprinnelig skrevet av IRENE8989 Vis post
    Kan jeg spørre hvem du går til? Hvem er det som behandler deg? Får du den behandlingen du skal ha? Er du fornøyd?
    Mig bekendt, sover Vigdis nu, men hvis du klikker på links i hendes signatur, kommer du ind i hendes egne tråde og kan på de sidste sider læse om hendes behandling, hos hvem osv.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Svarer litt kort, men kan skrive mer utførlig en annen gang. Har du hatt kontakt med Paul Robinson eller Stop The Thyroid Madness? Jeg spør fordi de er veldig opptatt av rT3.

Jeg brukte ren T3 lenge. Men det førte meg ikke fremover. Det var en nytelse å vende tilbake til thyroid. Jeg har svært dårlige kortisoltall, bruker kortison, likevel merker jeg en stor forskjell på å ta thyroid før jeg legger meg. Jeg tar en liten dose kortison kl 18. Den er borte når jeg legger meg , tidligere, før medisinering på kvelden med thyroid, kunne jeg våkne på natten og kjenne at kortisolet var på bånn. Og det var nesten umulig å sovne igjen.

Nå kan jeg sove helt til åtte på morgenen uten å ta kortison. Muligens er binyrene mine i dårligere skikk enn dine. Det jeg forsøker å si på en litt klossete måte, er at jeg vet ikke om reversere T3 er ditt største problem. Det er ikke sikkert at du skal legge så mye vekt på det, tenk bredt i stedet.

Jeg bruker Dag Schiøth på Heggeli i Oslo. Han en den legen som har hjulpet meg mest. I tillegg har dette forumet vært til en kjmpehjelp. Og det å lese og tenke selv påtross av en god lege, er heller ikke å forakte. DS har lang ventetid, ikke la deg skremme av det, etter mitt syn er det verd ventetiden. I mens du venter kan du foreta noen gode grep, som å begynne på thyroid igjen. Og ta den på kvelden. Vurder også dette med jod. For meg har det gitt et løft

Lignende tråder

1. Behandling med kun neo-mercazole....
    Av wing i forumet Graves sykdom
    Svar: 5
    Siste melding: 05-05-13, 23:08
  2. Behandling i utlandet?
    Av Rabiosa i forumet Medisinsk behandling
    Svar: 3
    Siste melding: 02-03-12, 20:12
  3. Behandling og effekt
    Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 30
    Siste melding: 16-09-10, 22:24
  4. Vektøkning ved behandling..
    Av Eva Karin i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 10
    Siste melding: 17-05-10, 12:28
  5. Alternativ behandling
    Av Hilma i forumet Alternativ behandling
    Svar: 1
    Siste melding: 17-04-05, 18:22

Søkeord for denne tråden

Bokmerker