Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Threaded View
-
14-07-13, 00:08 #9
Sv: Hvordan kan vi få innflytelse på pensum i legeutdanningen?
Lidt lyder det (for mig) som om du alligevel undskylder dem... Det er ikke småbørn de er, men voksne mennesker med et læge-certifikat. Hvorfor skulle de have ret til at køre på frihjul, mere end de selv (til)lader deres egne patienter? Desuden... hvad kan vi gøre mere, end Per Egil Hegge ikke allerede har gjort? Forgæves.
På en eller anden måde, føles det som om verden står ikke længere, når der foreslås at det er de skadelidte patienter som skal understøtte lægerne i at lære at behandle os ordentligt? Det høres helt omvendt i mine ører... og naivt.
Denne diskussion er allerede pågået i flere årtier. Hvem skulle tage den op nu igen? Foreningen støttet af medicinalvirksomhed? Pårørende der ellers aldrig for alvor tager initiativer på vegne af deres syge familiemedlemmer? Mødre der hellere stoler på læger, end de forsvarer deres børn mod fejlbehandling? Ægtefæller som forlader den syge, og fælles børn, når de hellere lytter på lægen der siger at den hypothyroide er i virkeligheden hypokonder, idet blodprøverne bekræfter det? Og jeg kunne blive ved og ved... Hvem skal tage denne diskussion og vel at mærke ud fra en position der forlods respekteres af lægestanden?
Lægestanden - hvad/hvem respekterer den, nok til at lytte og reflektere, og ændre noget..?
Mine mangeårige observationer og egne erfaringer siger: lægestanden respekterer kun... lægestanden.
Selv den mest fordrukne, udygtig eller psykisk ustabil læge, er for lægestanden mere værd end selv den sygeste patient...• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hvordan få andre til og forstå hvordan det er å ha lavt stoffskifte?
Av justme i forumet Familielivet med stoffskiftesykdomSvar: 2Siste melding: 21-03-13, 11:55 -
Hvordan får jeg T3 op?
Av 78lykke i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 15-12-07, 20:44 -
Hvordan kan man bli trygg på mat?
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 68Siste melding: 07-12-06, 17:44

Svar med sitat

Bokmerker