Sitat Opprinnelig skrevet av paxx Vis post
I erkendelse af at jeg selv må finde ud af den her sygdom var jeg forbi lægen og få en udskrift af de sidste 1½ års stofskifte målinger. Jeg lavede grafer over det, og ser at TSH falder næsten linært med dosisøgning af Euthyrox (T4), til gengæld er mine T4 målinger meget langsomme om at stige men gør det dog signifikant. Mine T3 måling derimod er fuldstænding snor lige igennem de 1½ år, irrespektivt af om min TSH er på 50 eller 0 og af dosis T4.
Der er 2 muligheder enten kan jeg ikke omdanne T4 til T3 eller også reflekterer mine blodprøver målinger af T3 ikke det faktiske niveau. Jeg tror mest på det første og vælger derfor at give T3 tilskud en ekstra chance.
Jeg undrer mig dog over at jeg i løbet af de 1½ år nåede op på 200µg T4 men her følte jeg mig mægtigt utilpas (hyper på en dårlig måde), så de store doser T4 har altså haft en negativ effekt på mig uden at min T3 blev rokket ud af stedet. Hvis nogen vil se kurverne kan jeg oploade dem til jer.
Hilsen Paxx

Hej Paxx
Jeg har læst dine indlæg, i dette skriver du, at du "vælger" T3.
Hvordan kan du "vælge" det? Mine læger på Bispebjerg har været fuldstændig afvisende og sagt, at det kan man ikke få i Danmark.
Hvis du er tilknyttet en læge eller et sygehus, der er villig til at udskrive T3, vil jeg meget gerne vide hvem/hvilket, da jeg "hungrer" efter selv at få rettet op på mine T3-tal. De har ligesom dine slet ikke ændret sig i de år, jeg er blevet behandlet med Eltroxin.

Bedste hilsner
Helle