Viser søkeresultater 31 til 40 av 45
-
22-09-10, 10:22 #31
Sv: Mine erfaringer med kombinationsbehandling
Jeg har også hatt det sånn. Iallfall nesten. Jeg trodde aldri at jeg hadde feks. kreft, jeg visste bare at jeg var syk og gikk ofte til legen. Så ofte at jeg fikk hypokonderstemplet fordi legen ble drittlei meg.
Hypokonder er en egen diagnose - da tror man at man har fått feks. kreft, og at pasienten i vesentlig grad er opptatt av dette.
Har man et reellt lavt atoffskifte får man vansker med å takle slike tanker som uvergelig kommer når man føler seg syk. Jeg syns man ikke må glemme at slike tanker er tegn på at man ikke er psykisk syk.
Mot dummhet kjemper selv guder forgjeves.
Og om man ikke er gud, så kjemper man jo ikke akkurat mot dumhet - heller mot stahet, hvis man skal spesifisere. Og det kan jo være like dumt.
Jeg forbinder slike holdinger du nevner dine leger har som selvbestaltethet og uten evne til å høre andres oppfattninger enn hva sin egen papegøye sier.
Si det til dem !
I rolig tempo sier du bare : Er dere ikke istand til å ta en eneste ny tanke inn i hodet deres ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
22-09-10, 10:24 #32
Din oprindelige diagnose er blevet afløst med en ny - paxx - Subklinisk Hypothyreose, der er en langtidsvirkning af en underbehandling af den oprindelige: lavt stofskifte. Det er en kendsgerning og en tilstand du deler med millioner af andre, der behandles efter "skrivebords-referenceområder" der kan nærmest ikke være mere virkelighedsfjerne. Der er ikke noget at sige til, at du har det elendigt! Du er et offer for TSH-regime og et offer for lægernes talmagi.
Hvis du skal frygte noget - frygt hellere den effekt Subklinisk Hypothyreose har på helbredet, takket være de samme læger du så gerne vil støtte dig op ad, stole og tro på, og derved længes du efter den tryghed en sikkerhed på at blive hjulpet af kyndige lægehænder kan give. Du kommer nok til at vente forgæves i så fald idet for en mainstream læge er du ikke mennesket med navn "paxx", men kun et par tal på et stykke papir eller computerskærm. Disse tal hedder "TSH" og "T4". Alt andet herunder du selv som menneske er ligegyldigt for de fleste læger.
Lægerne er ikke guder. Lægerne er mennesker, som alle os andre. Lægerne kan, som alle os andre - tage fejl, være "politiserende" og vildfarende. Præcis som i alle andre faggrupper - kan lægerne både være gode og dårlige læger eller - gode eller dårlige mennesker. En overlæge-titel er INGEN garanti for, at der findes en dygtig og etiskfunderet læge bag. Lægerne har ikke monopol på sandheden og specielt ikke læger, som i den grad, som tilfældet er i Danmark - samarbejder med en anden part i sagen - medicinalvirksomhederne. Det er takket være dette samarbejde og en ubrydelig forbindelse hen over hovederne på patienterne - at vi får kun en slags behandling uanset hvilken type af hypothyreose vi lider af og uanset at det universelle "mirakelmiddel" ikke virker, og da slet ikke i de små doseringer man hverken kan leve eller dø af.
Du bliver nødt til at træffe et voksent valg og skille dig af med tyrketroen på at lægerne altid ved hvad de roder med.... Det gør de ikke og det er snarere reglen end det er undtagelsen. Ingen andre faggrupper kan i den grad få lov til, ustraffet at famle i blinde og eksperimentere med levende mennesker, som lægerne gør. Det bevises af de mange tusinde årlige dødsfald på danske hospitaler, alene forårsaget af fejlbehandlinger og fejlmedicineringer.
Mit eget liv er først blevet reddet da jeg (mange år for sent) smed autoriteterne på porten og har taget fat selv. Det er ikke sikkert at du har overskud til at gøre det så radikalt som jeg gjorde, men i det mindste bør du moderere din blinde tillid til lægerne. Det ansvar kan de ikke løfte.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
29-12-10, 18:42 #33
Hej
Jeg har med stor interesse læst jeres indlæg.
Hvilket hospital er I tilknyttet?
Eller har nogen af jer erfaring med at få behandling / medicin fra udlandet?
Jeg vil nemlig gerne prøve T3 eller Amour.
Jeg har været behandlet med Eltroxin i 3 år - hvor jeg hele tiden har ønsket en ændre behandling, da jeg ikke føler mig optimalt behandlet.
Men lægerne på Bispebjerg Hospital kigger kun på mine tal, og siger at de er stabile. Min TSH ligger under 0 - men min T3 er som den har været lige siden jeg blev konstateret syg.
Derfor vil jeg gerne prøve en behandling med T3 eller Amour. Men lægerne er fuldstændig afvisende - det kan jeg ikke få i Danmark siger de.
MVH Helle
-
29-12-10, 21:29 #34
-
29-12-10, 21:46 #35
Med fare for at dette virker som en avsporing, men hvordan vet legen at Paracet virker mot hodepinen min? Fordi jeg sier det. Nemlig... men ja jeg har lest studier som sier at kombinasjonsbehandling virker og jeg har lest studier som sier de ikke virker. Har dessverre ingen linker nå.
-
04-01-11, 18:01 #36
Ja, der er findes studier, som viser, det ikke virker noget videre med tillæg af t3. Om ikke alle så i hvert fald nogle af disse studier er lavet på den måde, at man har trukket noget t4 fra inden man lagde t3 til. Så der med andre ord IKKE er tale om et tilskud men om en slags regnestykke

Men i hvert fald, så er der selv i disse forsøg nogle patienter, som har gavn af t3-tilskud. Jeg er endt med at konkludere, at det er et spørgsmål om dels lægens overbevisning - tro, skulle man vel kalde det - dels lægens velvilje over for patienten. Hvis velviljen er større end troen, skulle det vel nok kunne gå an at prøve med et tilskud. Vil man sine patienters vel, eller vil man det ikke. Og hvis ikke, man vil, skulle man nok ha været noget andet end læge.
Nielsigne
-
04-01-11, 18:57 #37
ENHVER læge kan skrive dig en recept på Armour eller Erfa og hvad der ellers findes af slagsen. Du tager så recepten, skanner den ind på computer og sender den som vedhæftet fil til fx det internationale apotek i Hamborg. Det er nok en god idé først at skrive en email til dem om, at der er noget på vej
Derefter sender du papir-recepten (jeg beholder kopien i computeren)
Og en god idé hele tiden at have en ekstra recept og en pæn portion medicin i huset. Sidste år opstod der en thyroid-krise, så det var svært for ikke at sige umuligt at skaffe, og det var der nogle, der fik mange ubehageligheder af.
Lægen, der skrev mine to første recepter, er i privat regi. En orthomolekylær læge, dvs en læge, der arbejder med naturlige stoffer og tilskud, i hvert fald til det allermeste. Min lod mig vælge mellem syntetisk t3-tilskud og thyroid, og jeg valgte så uden tøven det sidste.
Hvis du klikker på mit link i signaturen og går ind på side 3-4 stykker, kan du læse noget om det. Jeg har lige ledt efter den instruks, som burde ligge et sted mht apotek og liste over alternative læger (hvor man MULIGVIS, men uden garanti) nemmere finder en, der vil skrive en recept på thyroid. Men det kan vi vende tilbage til
Nielsigne
Sist endret av Nielsigne; 04-01-11 kl 18:59 Begrunnelse: tilføjelse vedr. eftersendelse af recept & om kopi
-
04-01-11, 21:07 #38
Nu har jeg snart været i kombinationsbehandling med T3 i 6 måneder - og hvis der er tale om placeboeffekt, så fint med mig, bare det virker.

Efter hvad jeg har hørt, har nogen gavn af T3 andre slet ikke. Min krop var elendig til selv at producere T3, det kom snigende efter jeg fik bortopereret min kirtel, så måske det er forklaringen. Ikke alle er så elendig som mig til at producere T3, hvorfor årsagen måske skal findes et andet sted, hvis de alligevel skulle døje med stofskifteproblemer.
Jeg har droppet Riget - vores hæderkronede storhospital i Kbh, fordi jeg hele tiden blev udsat for nye endokrinologer, nogle virkede som om de kom direkte fra studiet - åh, ak og ve.
I stedet går jeg hos en overlæge, der til dagligt har praksis på et hospital, og derudover har lidt sidebeskæftigelse som privatpraktiserende. Han fortalte mig, at han havde lavet sine egne patientstudier, og konklusion var klar - T3 virker, på trods af de studier, der siger det modsatte. Så meningerne er delt. Jeg vil dog ikke leve et liv uden T3, placebo eller ej.
-
04-01-11, 21:38 #39
-
04-01-11, 22:04 #40
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Mine erfaringer med kombinationsbehandling
Av Anne H H i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 74Siste melding: 27-01-17, 08:55 -
Erfa Thyroid og erfaringer.
Av Jeanette Ws. i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 130Siste melding: 03-09-10, 16:42 -
Kolesterol og erfaringer
Av Martha i forumet KolesterolSvar: 3Siste melding: 09-06-10, 17:44 -
Erfaringer med levaxin?
Av snusmumrikken i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 9Siste melding: 13-09-08, 20:15
Svar med sitat

Bokmerker