Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Hybrid View
-
08-01-13, 11:22 #1
Sv: Uden nok mavesyre, virker medicin ikke. Om Achlorhydria og Hypochlorhydria
Dette lurer jeg også på
. Har også lest at sitron kan dempe mavesyre fordi den blir basisk i maven. Nå har vel kroppen lett for å bli for sur, slik at mat som gjør basisk er bra, men mindre mavesyre ønsker man seg jo ikke, hvis der er lite fra før.. ..
-
08-01-13, 23:38 #2
Dette med at sitrusfrukter blir basisk i kroppen, det lærte jeg for mange år siden - da i forbindelse med revmatisme. Tror det sto i en bok om syre-basebalansen. Det er jo en kjent sak at en revmatisk kropp er en "sur" kropp, og man bør helst spise mat som gjør en mer basisk, det letter symptomene. Av den grunn blir man gjerne anbefalt å IKKE spise appelsiner f.eks. (om man har revmatismesykdommer). MEN - om det stemmer at sitrusfrukter blir basiske i kroppen, så blir jo dette rådet feil. Jeg har pga av samme "forståelse" - om den stemmer? - også forundret meg over legenes råd til folk med urinveisinfeksjon: drikk appelsinjuice! Det gjør blæren surere og bakteriene får dårligere levevilkår! Men stemmer det?
Og stemmer det at det blir basisk når vi spiser/drikker det, så kan man kanskje også bruke sitrusfrukter til å dempe overproduksjon av magesyre? Ikke vet jeg
. Men som du sier - noen av oss vil jo helst ikke ha mindre av den
.
-
10-01-13, 00:37 #3
Jeg har lest at sitron blir basisk etter at det har passert nyrene.
Er i tvil om jeg har for mye eller for lite magesyre når jeg blir sulten rett etter at jeg har spist.
-
10-01-13, 17:33 #4
Jeg prøver igjen! Satt og skrev noe her tidligere idag, og så hoppet det plutselig over på en side jeg aldri har sett før - og borte ble det jeg skrev

Jeg vet ikke hvor "transformeringen" fra syre til base foregår, men om du har rett så vil den ihvertfall være sur mens den er i magen. Skjer det i nyrene, så er det jo ikke hold i legenes råd om å drikke juice i forbindelse med blærekatarr
. Da vil jo det som kommer i blæren være basisk, og ikke hjelpe det grann med å forsure tilværelsen for uhumskhetene som skaper problemer der!
Jeg mener at jeg har for lite magesyre, og har også i perioder hatt denne følelsen av sult kort tid etter måltid. Ja, jeg syns endatil jeg har vært sulten FØR jeg har gått fra bordet
. Forstå det den som kan!
-
10-01-13, 22:43 #5
-
10-01-13, 23:04 #6
Hmm... E det en trøndersk oppskrift
? Æ flytta nok for tidlig fra Trøndelagen te at æ fikk med mæ det her knepet
. Dæm bruke itj slikt her på Vestlandet, sjø
.
Fra spøk til alvor: ved neste sultperiode så skal jeg prøve ut potetmel i saft! Kvalme er jeg heldigvis ikke plaget av, men har en slapp muskel som av og til vil sende opp syre - til tross for lite av det slaget. Håper du har rett i at det hjelper.
Hilsen fra en X sør-trønder
Lignende tråder
-
Mangel på mavesyre. Om Achlorhydria og Hypochlorhydria
Av Anisa i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 13-09-14, 08:20 -
Uden nok mavesyre, virker medicin ikke. Om Achlorhydria og Hypochlorhydria
Av Anisa i forumet Virker medisinen ikke?Svar: 13Siste melding: 12-02-14, 20:06 -
Når medicin mod depression ikke virker
Av Anisa i forumet DepresjonSvar: 8Siste melding: 24-09-11, 17:12 -
Kender nogen forløbet af Hashimoto? Er uden medicin-men har det godt...hvorfor??
Av ayla i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 15Siste melding: 21-03-09, 15:15 -
Antidepressivt medicin til stofskiftesyge? Virker det?
Av gitteh i forumet DepresjonSvar: 1Siste melding: 13-01-09, 16:01

Svar med sitat

Bokmerker