Viser søkeresultater 1 til 10 av 52
Threaded View
-
23-04-13, 23:38 #11
Sv: Lavt stoffskifte med normale prøveresultater? Eller er det noe annet?
He, he - jeg skulle også til å nevne noe om musa som pisser i havet, men BenteR kom meg i forkjøpet
Jeg ville si at 10 mcg vil ikke utgjøre mer enn musepiss i havet - et uttrykk jeg har lært etter at jeg ble vestlending
De tillatte dosene av virkestoff i diverse tilskudd her i landet er i grunnen en stor vits. Nå har de riktignok begynt å selge noen "ekstra sterke" D-vitaminer med 20 mcg, men likevel...
10 mcg tilsvarer 400 ie (internasjonale enheter), og er lite når man skal få rettet opp en stor mangel! Her i huset har vi i vinter tatt 4000 ie, altså tilsvarende 10 tbl av de som apotekene selger. Jeg har tidligere tatt mer i perioder, da jeg hadde lavere nivå enn nå. Mange tar mer gjennom lengre perioder.
Jeg kjøper D-vitaminene hos BigVits i England (veldig greie å handle med!) - de gir også beskjed om at de norske kundene ikke kan kjøpe sterkere enn 5000 ie. Ellers har vi fått noen som en sønn har kjøpt hos iHerb, men der må man være mer forsiktig med hva man tar inn. Blir det for "sterkt" så blir det stoppet i tollen
.
Ha en god natt alle sammen!
Lignende tråder
-
Normale blodprøver. Alle symptomer på lavt stoffskifte...
Av Anisa i forumet Normalverdiene?Svar: 3Siste melding: 06-07-12, 00:08 -
Lavt stoffskifte, ADHD (uoppmerksom type) eller noe annet?
Av Eilert i forumet DagbokerSvar: 6Siste melding: 04-12-11, 01:05 -
Hyperparathyroidisme eller noe annet?
Av Devana i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 70Siste melding: 16-11-10, 23:52 -
Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 77Siste melding: 09-03-09, 23:35 -
I puls ikveld, du kan ha lavt stoffskifte med normale prøver
Av nora i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 8Siste melding: 03-06-08, 12:44

Svar med sitat

Bokmerker