Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Hybrid View
-
18-12-11, 18:45 #1
Sv: Helseskadelige planteolier?
Så kommer det også oss til gode Anisa

Jeg har alltid vært veldig glad i saltet meierismør, men siden Bremyk (70% smør og 30% rapsolje)
kom på markedet har jeg foretrukket den.
Bremyk har vært mer praktisk å bruke - blir mye fortere smøremyk, enn 100% meierismør.
Har også til tider brukt rapsolje... men nå er det jo bare å trøkke til med meierismør til den store Gullmedalje
Dagbladet er vel den avisa i Norge som kjører mest på "Fakta & Riktig"-forsider om Helse / Kost / Trim / Slanking (+ Sex selvfølgelig
)
Jeg er så skuffa over Dagbladet!! De har (og har alltid hatt) eminente skribenter og illustratører -
også er hovedoppslag og hovedtema i bilagene stadig lagt på til lavmål og undermål
Eksempel fra ifjor høst - 10 fakta om fett Nå vil kostholdsekspertene knuse fettmytene
som de har hentet herfra: http://www.klikk.no/helse/dinkost/er...icle605711.ece
(legger inn hele artikkelen fra klikk.no - finner ikke noen copyright eller disclaimer)
Så OBS! OBS!
Det skal sies at Dagbladet til tider henter inn bedre materiale fra mer pålitelige kilder.
- jeg mener; Mills, Grethe Roede og Nasjonalforeningen for folkehelsen - står jo ikke så høyt i kurs her inne
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
18-12-11, 19:12 #2
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
18-12-11, 19:31 #3
Kevlin
-
19-12-11, 08:07 #4
Vi beklager å måtte redigere innlegget ditt.
Årsak til redigering: rettigheter til artikler (Klikk.no) eies av utgiver > © Egmont Hjemmet Mortensen 2011Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
19-12-11, 12:25 #5
That's life
Bra dere passer på 
Jeg prøvde nå å finne mailadressen til klikk.no for å spørre om det er lov å kopiere fra siten,
men adressen er ikke oppgitt - det er kontaktskjema som jeg ikke får tilgang til på denne mac'en jeg låner.
På hjemmsiden til Mortensen står den lille © - men hvis de ikke vil at noe skal kopieres så
burde de vel egentlig ha © på alle sine "avlegger-siter" også..?Kevlin
-
28-12-11, 13:53 #6
Tak Kevlin
Jeg har virkelig haft planteolier vendt i tankerne længe før jeg fandt artiklen, og et stykke tid efter at den er postet her.... og jeg er nået frem til, at for mig, vil nutrienterne prioriteres med aminosyrer & fedtstoffer som nr. 1, og vitaminer & mineraler som nr. 2.
Det er efterhånden overvældende (for mig) erkendelse, at vitaminer alene forslår som skrædder i helvede, og uden nok af aminosyrer samt rette fedtstoffer - nytter hverken vitaminer eller mineraler nok. Jeg har derfor taget konsekvensen af budskaberne i trådstarteren, og har i dag kasseret alle mine (og min søns) "lagre" af alle Omegaer af vegetabilsk oprindelse. Det er fortrinsvis denne, vi har brugt hidtil, men nu er det smidt ud. Jeg vil end ikke lade det gå videre til andre, når jeg selv ikke længere mener, at det er helsebringende nok, eller måske endda slet ikke helsebringende.
Disse vegetabilske Omegaer 3-6-9 bliver fremover erstattet af andre "fedtsyre-tilskud":
Desuden vil jeg blive ved med at bruge alle hård-skal-nødde-olier, olivenolie og kokosolie. Jeg vil selv røre mit mejerismør med en "nøddeolie" for at opnå den "smørbare" effekt, hvor det er raps-frø-olie, der er brugt til fremstilling af det smørbare smør i handelen.
Det kan godt være, at det er som ar bande i kirken, når jeg nu åbenlyst kassererer mest muligt af de vegetabilske fedtstoffer, når vi nu gennem en menneskealder har hørt på, hvor helsebringende de skulle være... men jo mere jeg studerer emnet, jo mere undres jeg, og min tryghed ved de officielle anbefalinger af plantefedt er nu blevet så ringe, at alle vores kapsler og flasker er dagens dato - kasseret.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Helseskadelige planteolier?
Av Anisa i forumet Kosthold - fett og kolesterolSvar: 23Siste melding: 03-03-14, 08:45 -
Planteolier, lavkarbo / ketolyse og udslæt / utslett
Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 6Siste melding: 09-02-12, 10:58

Svar med sitat

Bokmerker