Viser søkeresultater 1 til 10 av 52
Threaded View
-
23-04-13, 10:20 #8
Sv: Lavt stoffskifte med normale prøveresultater? Eller er det noe annet?
Det kommer selvfølgelig an på legen, jeg har vært hos en del siste fem åra

men hun jeg likte best leste seg opp hvis det var noe hun ikke var bevandret i.
Så jeg syns iallefall det er verdt og prøve og ta med en liten kopi og/eller utskrift.
Ifjor fikk jeg omsider rotet meg til og lese Mark Starrs bok - har skrevet litt om det i denne tråden:
Har du lavt stoffskifte.. eller..? Klyp deg i armen, så får du svar!
Ferritin skal visstnok ses i sammenheng med to andre målinger (husker ikke hvilke nå; må lete litt).
Så lenge jeg kan huske har jeg hatt behov for jerntilskudd (for meg går det litt i rykk og napp og spise jerntilskudd..)
For noen år siden ble mitt B12-nivå undersøkt på Aker Endokrinologisk avdeling,
og det ble oppdaget ar den lå lavt. Det viste seg at jeg mangler noe som kalles intrinisic factor og da får man lav B12.
Lav B12 og lav jern er ikke akkurat uvanlig når det gjelder lavt stoffskifte.
Kolesterolet stiger når stoffskiftet faller, men kolesterol i seg selv er ikke farlig (søk på Uffe Ravnskov her på Forumet).
Selv har jeg tatt høye doser med D3 og K2 i mange år nå, men ikke om sommeren. Viktig og ta K2 hvis du tar D3-tilskudd og:
NB! solkrem med faktor hindrer huden i sette igang prosessen for kroppen og lage D3.Sist endret av Kevlin; 23-04-13 kl 11:23
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
Normale blodprøver. Alle symptomer på lavt stoffskifte...
Av Anisa i forumet Normalverdiene?Svar: 3Siste melding: 06-07-12, 00:08 -
Lavt stoffskifte, ADHD (uoppmerksom type) eller noe annet?
Av Eilert i forumet DagbokerSvar: 6Siste melding: 04-12-11, 01:05 -
Hyperparathyroidisme eller noe annet?
Av Devana i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 70Siste melding: 16-11-10, 23:52 -
Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 77Siste melding: 09-03-09, 23:35 -
I puls ikveld, du kan ha lavt stoffskifte med normale prøver
Av nora i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 8Siste melding: 03-06-08, 12:44

Svar med sitat

Bokmerker