Hei!
D-vitamin-mangel kan gi mange av de samme symptomene som lavt stoffskifte og ME, så jeg ville umiddelbart startet med et skikkelig tilskudd. Tran eller de svake dosene man får på apoteket er ikke nok når man har mangel. Jeg, som svært mange andre, kjøper dem helt lovlig fra EØS-land i mye sterkere doser.
Når det gjelder stoffskifteprøvene, så sier litt for mange leger at stoffskftet er fint så lenge blodprøvene ligger innenfor referanseområdet, selv om symptomene tilsier at stoffskiftet IKKE er godt nok.
I mange land starter man behandling når TSH er over 2, her i Norge henger de enda etter med at TSH skal over 4 før de reagerer, selv om TSH bare er et signal fra hypofysen om hvor mye skjoldbruskkjertelen må produsere. Når TSH stiger over 2, vil også kolestreolet starte og stige ifølge boken til dr.Øverbye.
FT4 er et for-hormon. Din FT4 ligger helt nederst i området. Jeg er en av dem som ikke trivst med FT4 så lavt.
FT3 ligger midt i området, og utifra dine prøver ville jeg, utifra egen erfaring, sagt at ditt stoffskifte ikke er optimalt, men er for lavt til at min kropp hadde hatt det optimalt. Det positive er at du ikke har antistoffer, så det er ikke snakk om den auto-immune varianten iallefall.

Jeg ville ut ifra prøvene spist en høydose d3 (ikke bruk d2!) i seks uker, og så fått tatt nye prøver av både d-vitaminene og stoffskiftet