Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
18-04-13, 07:59 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Jupp. og så går det i rykk og napp fordi ting bygger på hverandre, og det hjelper ikke at resten er perfekt om det er for lite jern... etc.
Derfor tror jeg DS og Anisa er inne på noe veldig vesentlig med tanken om at maten og fordøyelsen må opp parallellt. Vi kan sette krykker under stoffskiftet gjennom thyroid/levaxin og under mangelfullt opptak gjennom høye tilskudd av vitaminer, mineraler osv, men ekte helse oppnår man kun når man støtter opp under hele organismen - og organismens byggesteiner kommer gjennom kosten (og opptaket fra kosten).
Så mitt eget, private - for mange ekle - studie er å snu meg og gløtte ned i doskåla hver dag. Kjenner jeg igjen maten har jeg mer å hente via forbedret fordøyelse - tror jeg. (Men jeg hadde ikke kommet så langt uten diverse krykker på veien ut av gropa, altså - så jeg mener ikke man skal begynne å redusere beholdningen i pilleskapet før man eventuelt er klar til det.)Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker