Viser søkeresultater 1 til 10 av 13

Threaded View

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard Sv: Jodflekken forsvant etter to timer. Hva gjør vi?

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Hei.
    Jeg bruker lugol's. Etter det som er oppgitt på min lugol's er det mellom 6mg og 8 mg i en dråpe av den løsningen jeg har kjøpt. Jeg sier "mellom" fordi man regner forskjeller på horisontale, vertikale, europeiske og kontinentale "dråper" - sukk. Det jeg gjør er at jeg tar en full pipett med lugol's oppi en tom doseflaske og så tilsetter jeg 7 pipetter vann. Da skal jeg ha en løsning som er 1/8 så sterk som opprinnelsen - ca 1mg.

Jo, jeg tror at lengden flekken sitter relativt til hvor lenge den satt forrige gang er indikativt på om jodstatus har gått opp eller ned om den er testet på samsvarende steder og under ellers like forhold i samme person.. Det jeg tviler på er at man kan si at 24 timer er "loaded" for alle og at f.eks 6 timer er "for lite" for alle. Jeg kan ikke forstå at det blir riktig siden vi har ulik fet hud, og ulik overflatetemperatur. Det stemmer helt sikkert noen ganger - men om det stemmer ofte nok til at det bør brukes som rettesnor ukritisk er jeg rett og slett mer skeptisk på - ut fra mine erfaringer.

Når det er sagt tror jeg ikke lenger at jodtilskudd er farlig om man bruker de tilskuddene som dr. Brownstein anbefaler i sin protokoll. Igjen i følge egen erfaring. (Jeg hadde altså et forbigående - symptomfritt- løft i TSH og ikke noen økning i antistoffer.)
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mod Vis post
    Tusen, tusen takk for innspill. Nå har vi mye å jobbe med, og kanskje klarer vi å unngå nye hypotyreosetilfeller i heimen
    Sist endret av Mod; 17-05-14 kl 10:56 Begrunnelse: Lenke ble korrigert

Lignende tråder

1. Høy puls ved trening (og mange timer etterpå)
    Av Ida i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 13
    Siste melding: 04-05-15, 23:01
  2. Hva gjør jeg nå?
    Av vekten02 i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 10
    Siste melding: 11-12-07, 21:20
  3. Hva gjør jeg nå?
    Av munch i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 24-09-07, 22:42
  4. Svar: 5