Når det gjelder denne jodtesten som det her refereres til er jeg MEGET skeptisk... det må jeg bare si. Spesielt etter at jeg kjørte supplementering med høy dose lugol's i over en måned og opplevde at jeg sølte både på flisfugene på badet og på vasken. (YAIKS! Jeg var jo redd jeg hadde ødelagt badet!) Det som var rett interessant er at jodflekken holdt ikke mer enn 5-6 timer der heller. Vi kjører 22 grader termostattemperatur på badet... Og der er det ingen kropp som trekker joden inn.... Forsvinner joden i fordamping så vil det samme skje på huden også, etter min mening. (ca 20 grader regnes såvidt jeg husker som normal overflatetemperatur på kroppen også?)
En annen ting er at jeg i denne perioden også fikk målt jod i døgnurin (stoppet da dråpene noen dager i forveien) og fikk beskjed om at jeg burde stoppe med hva jeg nå enn gjorde fordi jeg hadde høye jodmengder. Jeg hadde aldri flekk som holdt over 8 timer i denne perioden. Jeg opprettholder supplementeringen, men mer "japanske" doser. Altså rundt 1mg i døgnet)

Så jeg er dessverre skeptisk. Prøv gjerne selv på ulike flater - en dråpe på en gammel porselenstallerken, på papir, på plast, på hud... og se. Fordamper fargen fra overflater som ikke absorberer den så hadde ikke jeg tatt testen for god fisk på hud heller. Dessverre.

Edit:
Jeg fant denne som forklarer mer om begrensningene til testen.
http://www.celluliteinvestigation.co...eficiency.html

Og de skriver om "relaltiv endring i varigheten til flekken" - og det kan jeg si at jeg merket. Den første forsvant veldig raskt (2-3 timer), men etter å ha supplementert en stund holdt de generelt lenger.