Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
11-03-13, 20:21 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
https://www.stofskifteforum.dk/showt...=13817&page=16 #160Opprinnelig postet av Fruemå
Oppdatering - bedre form
Startet den 7 .1 med å ta 3 G armour når jeg legger meg. Tipset fikk jeg av Anisa, takk det fungerte . Resten altså 2 G til tar jeg utover dagen. Frem til ca 17.00.
Dog mistænker jeg, at de to grain Thyroid taget utover dagen, måske er rent faktisk spildt...?
Man kan evt. prøve at cutte den ene "dag-grain" i nogle dage og se hvordan det går. Kan man mærke at den mangler, flytter man den over i "natdosen". Så kan man gentage forsøget med den resterende "dag-grain" på samme måde som med den første... Målet er, ikke at bruge mere Thyroid end kroppen reelt har brug for og kan forvalte, idet "for meget" Thyroid kan over tid, blive årsagen til, enten hormonresistensen eller for meget rT3 - begge dele lige skidt.
Der er flere på forummet, der måtte reducere Thyroid efter overgangen til nat-medicinering, og dette med op til 1/3 eller endda 1/2 af den oprindelige dose, de før har taget om morgenen. Også i videnskabelige forsøg med syntetisk levothyroxin taget til natten, har forskere fundet ud af, at man kan have brug for noget mindre (dog individuelt varierende mellem flere forsøgspersoner) medicindoser, når virkning af omlægningen fra dag- til nat-medicinen har rodfæstet sig.
Desuden indeholder Thyroid T-hormoner der er allerede pakket ind i transportproteiner, og den samme mekanisme som i sunde kroppe, sørger for "udpakningen" når der brug for nyt hormon i systemet - også sørger for en succesiv "udpakning" af hormoner fra Thyroid's transportproteiner, dvs. det er den næstbedste (efter 100% sund og frisk) metode til at sørge for, at kroppen får nøjagtig den mængde hormoner, den har behov for, på de rette tidspunkter over hele døgnet. Du kan godt "risikere" at få det "bedre af mindre"
Opprinnelig postet av Fruemå
Så har jeg startet med å ta mer salt gjennom dagen. Dette fordi jeg på ny leser boken om binyretretthet av Wilson. Igjen ble jeg minnet om salt. Også her inne gis det anbefaling om mer salt. Tenk mitt høye blotrykk er bedre og jeg tar mange små klyper salt gjennom dagen. Drikker 2.5 dl med en ts salt i. På fastene mage om morgenen.
Det er fordi det er en myte at salt forhøjer blodtrykket. Det gør salt kun i overdrevne mængder, som ingen mennesker alligevel kan lide at spise. I virkeligheden kan blodtrykket stige af for lidt salt, hvor kroppen holder på vandet, for at forhindre saltet i at blive udskilt med urinen. Meget ofte oplever folk, at deres ødemer først letter, ved rette mængder salt i kosten, eller som du gør i lidt vand.
Jeg er stolt af dig! For modet til at lade tingene komme an på en prøve. Du er sørme gjort af et "vinder-stuff", Fruemå
Jeg sliter med å ta hele dosen på kvelden, altså at det er nok T3 til hele dagen. Jeg bruker 3 3/4 grain inntil videre, den dosen har ikke vært for stor før. Grunnen kan jo være at det foreløpig ikke er så mye T4 som er konvertert? I allefall, i dag har jeg to ganger tatt Liothyronin 5 mcg. Men to timer før jeg skal ta kveldsdosen føler jeg meg tom. Og jeg tror det jeg kjenner er mangel på stoffskiftehormoner, ikke kortisol. Sikker er jeg ikke. Bortsett fra det sover jeg svært bra, ingen plager med binyrer på natten som tidligere• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker