Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Threaded View
-
06-03-13, 11:09 #14
Sv: Har jeg lavt stoffskifte? Trenger innspill!
Hei Søster

Husket du å få utskrift av alle tidligere prøver?
Det er kjempefint at du skal ta prøvene klokken åtte om morgenen, og at du får tatt mange viktige prøver. I og med du skal ta prøver på kortisol kan jeg kommentere det. Først; det er positivt at du enkelig får sjekket dette ved hjelp av fastlegen din. Men; det er en ulempe med å sjekke binyrene ved hjelp av blodprøver. Med mindre du har veeeeeldig dårlige binyrer vil ikke en blodprøve slå ut på dette. Det er så romslige referanseverdier at de med binyreinsuffisiens får ingen utslag. Det beste for å sjekke binyrene er å ta 4 spyttprøver om dagen: morgen, middag, ettermiddag og kveld. Da får man korrekt variasjon.
Så til kalsium: Du kommenterte ikke det i svaret ditt. Det er to ting norske leger anbefaler pasienter å ta uten at de har prøver som påviser mangel: Det er østrogen og kalsium. Derfor spurte jeg deg om du har fått påvist mangel på kalsium. Jeg hadde kalsiumprøver like under, og over referanseområdet, og dette er hva den gamle fastlegen min sa til meg (selvfølgelig siste gangen jeg var hos ham): «Jeg vil likevel anbefale deg å ta kalsium.»
Interessant. Hun sier at hun skal sende deg videre, og sier samtidig at du ikke må tro at det vil løse problemet ditt. Hva med å finne et annet sted å sende pasientene? Eller, kan det være at hun tror det ikke feiler deg noe?
Jeg forstår godt at du synes det er lettere å gå til en lege på hjemstedet ditt. Du er i full jobb, har 4 unger og er veldig syk. Mitt motiv for å foreslå noe annet er at jeg vil unngå at du bruker enda mer tid og energi på noe som ikke vil føre til bedre helse for deg. Du trenger helsen din, og det gjør ungene dine også.
Jeg skulle ønske jeg tok feil, men sannsynligheten for at det finnes noen som er flinke på dette i området ditt er minimal.
Jeg ønsker deg lykke til videre
Lignende tråder
-
Trenger litt hjelp her...ang jente på 8 år...lavt stoffskifte?
Av Bønna i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 24Siste melding: 17-03-14, 19:58 -
Trenger hjelp ang lav binyrefunksjon og lavt stoffskifte
Av bibzi80 i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 21-10-11, 07:12 -
Trenger en forklaring på lavt stoffskifte
Av Hilde58 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 42Siste melding: 20-02-11, 20:11 -
Presentasjon og trenger en forklaring på lavt stoffskifte
Av Hilde58 i forumet PresentasjonerSvar: 24Siste melding: 24-03-10, 21:41 -
Trenger jeg medisinering el ikke? Håper på innspill fra dere
Av Cin i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 28Siste melding: 16-03-07, 21:30

Svar med sitat

Bokmerker