Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Threaded View
-
28-02-13, 15:55 #3
Sv: Har jeg lavt stoffskifte? Trenger innspill!
Da er jeg tilbake, men ikke kjapp nok til at jeg kan redigere på svaret mitt fra istad..
Du skriver at du er svimmel, det er ganske vanlig for lavt stoffskifte og ha lite jern.
Jeg tar jerntilskudd (og det må - egentlig - datteren min på 14 også..)
Jeg må også få tilført B12 via injeksjoner hver tredje måned, noen ganger oftere.
Er det ingen flere ting som er målt på blodprøvene av deg gjennom årene?
F.eks, er anti-TPO målt? De som har forhøydede verdier av denne typen antistoff,
kan få en type lavt stoffskifte som kalles for Hashimotos thyreoiditt.
Tror du er en av dem som kan kjenne deg igjen i symptomene:
Hvis du tar tilskudd av vitamin D, så håper jeg det er D3? Jeg tar K2-vitamin sammen med D3 -
og prøver og være flink igjennom vinterhålvåret. I solrike sommere dropper jeg solkremen den første halvtimen;
slik at huden får sjanse til å slippe de viktige solstrålene gjennom. (Solkrem med faktor, men det er vel bare sånne nå..?)
Det er flere ting du kan sjekke selv, før iverden visste legene om disse tingene -
men det er dessverre ikke så vanlig lenger.. Okkesom - her er et par tips:
En annen ting som var vel kjent for hundre år siden (og vel så det) var at de som har lavt stoffskifte -
de har også lavere kroppstemperatur:
OBS!! For damer gjelder følgende:
VOF har fantastisk mye bra info - ingen over ingen ved siden
Hvis du har et bibliotek i nærheten kan du jo sjekke om de har det siste nummeret fra ifjor:
..ellers går det jo også an å bestille gamle blader fra nettstedet til VOF.Sist endret av Kevlin; 28-02-13 kl 17:23
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
Trenger litt hjelp her...ang jente på 8 år...lavt stoffskifte?
Av Bønna i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 24Siste melding: 17-03-14, 19:58 -
Trenger hjelp ang lav binyrefunksjon og lavt stoffskifte
Av bibzi80 i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 21-10-11, 07:12 -
Trenger en forklaring på lavt stoffskifte
Av Hilde58 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 42Siste melding: 20-02-11, 20:11 -
Presentasjon og trenger en forklaring på lavt stoffskifte
Av Hilde58 i forumet PresentasjonerSvar: 24Siste melding: 24-03-10, 21:41 -
Trenger jeg medisinering el ikke? Håper på innspill fra dere
Av Cin i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 28Siste melding: 16-03-07, 21:30

Svar med sitat

Bokmerker