Hei!
Jeg er ny i hypotyreose-verdenen. Fikk påvist anti-tpo på over 1300 i Januar i fjor, samt ALTFOR lavt nivå av vitD. Husker ikke helt hva det var, men mener det var 19. tsh, og de andre verdiene var bra da, så legen mente vi skulle avvente, med nye blodprøver etter ca 6mnd. På den tiden var jeg en del sliten, men ikke veldig. Hadde noen rare smerter i beina, mye leamus, verking i ledd og muskler. Startet først med vanlig dose vitD, men leste meg litt opp på temaet og bestilte derfor sterkere skyts fra england - 5000iu og begynte med dem. Tok dem så å si hver dag og målte d-vit og stoffskifte i Juli - da var d-vit på 63 og tsh hadde steget litt, men ikke over grensen. Nå i januar ble det målinger igjen, da var tsh steget ytterligere og i februar ble det igjen målt samtidig med d-vitamin. Tsh hadde steget enda litt mer, ikke noe voldsomt sa legen, men jeg glemte å få tallene på papir - må huske å få dem i april da jeg skal inn til henne igjen. Ihvertfall ville legen at jeg skulle starte på Levaxin, minste dose (0,25) hver dag. D-vitamin ligger nå på 124 - så det er jo ganske så bra.

Så stoda nå er at jeg har gått på Levaxin i fem dager. Og i dag har jeg hatt energi til å ta med hesten på kombinert gåtur og joggetur (3km) i tillegg til at jeg trente den på banen! Er det mulig at levaxin virker så fort? For det er liksom det som har vært problemet mitt det siste halve året. Energiløs, matt, hjernetåke, sprø negler, grumsete stemme, null ~~~~~~~, gått opp i vekt.... Men smertene jeg hadde i beina er borte (tilskriver dem d-vit) og det samme med leamus! RART!

Skal uansett bli spennende å se hva som skjer med kroppen framover - jeg fortsetter med mine D-vitaminer for de har jeg fått veldig tro på. Tar også magnesium, C-vitamin og en mix av b-vitaminer. ;)