Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
07-08-12, 16:19 #6
Sv: Lægen venter på at kirtlen "dør"
Sådan bliver mange behandlet, Huldrena. Ikke kun i Danmark, men så sandelig også i Norge... Der er mennesker på dette forum, der har lidt af sygdommen i både 10 eller 15 år, før de omsider har fået diagnose og kom i behandling... ofte SÅ ringe at de ikke blev meget bedre af den.
En anden historie fra Danmark der kan nævnes i denne forbindelse... er en kvinde med TSH på 156 (!) og tilsvarende lave værdier af FT4 og FT3. Så lave at i min bog var det faretruende tæt på Myxødem Koma! Guderne må vide, i over hvor mange år har denne stakkel lidt, før hendes TSH kom så højt op...
Denne "heldige" dame kom omsider i behandling med... 12,5 mcg Eltroxin i... 2 år! Hun er nu (godt nok) i behandling med 150 mcg - men indtil hun kom "derop" har det taget... 4 år! Forid lægen mente at "for hurtig" øgning af medicindose var "livsfarlig".
Hvad så nu? Tja... damen kan altså ikke selv forstå, hvorfor hun i alverden ikke har det ret meget bedre end før behandlingen, for ganske rigtig er nogle af "de gamle" symptomer væk, men langt fra alle og i tillæg er der kommet nye symptomer til. Hun forstår det altså ikke, men det gør jeg!
Denne latterlige lave startdose i samfulde 2 år har behandlet damens TSH. Ikke damens sygdom. Det betyder at hypothyreose har fortsat sin vante gang og har forringet flere og flere af kroppens vitale funktioner. Det har givet damen nye symptomer, selv om hendes TSH var faldet efterhånden som de latterlige 12,5 mcg har snydt hypofysen til at "tro" at der var mere hormon i systemet end det var i virkeligheden.
At damen har så omsider fået sin medicindose øget fra de latterlige 12,5 mcg til 150 mcg laaaaangsomt øgende over de sidste 2 år var liksom lidt sent og kunne ikke reparere hvad denne latterlige 12,5 mcg har ødelagt.
Jeg tror ikke at hun nogensinde genvinder nok af helbredet til at kunne have et nogenlunde leveværdigt liv. Med denne forhistorie vil kun behandling med Thyroid virke, forudsat i rette dose og ikke før der er gået mindst 3 år før gevinsterne kommer...
Selvfølgelig er "sent" bedre end "aldrig", men jeg tror ikke at hun kan få den chance. Ikke i Danmark i hvert fald og det er slet ikke noget hun selv magter at kæmpe for. Dertil har den latterlige "behandling" hun har fået hos sin læge - ødelagt kun alt for meget af de færdigheder - kognitive og sociale, nødvendige at have i behold før hun vil kunne præstere kampånden i en styrke, som selv fuldstændig friske mennesker kan fejle med, konfronteret med guder-i-hvide-kitler som selvfølgelig "altid ved bedst".
Tænk bare.... en læge som behandler lavt stofskifte med TSH på 156 med 12,5 mcg Eltroxin i 2 år!?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Lægen venter på at kirtlen "dør"
Av Anisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 7Siste melding: 07-08-12, 16:43 -
Når lægen presser... (om "for lavt" TSH).
Av Anisa i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighetSvar: 17Siste melding: 17-07-10, 16:30 -
Når lægen presser... (om "for lavt" TSH).
Av Anisa i forumet Emner startet av AnisaSvar: 17Siste melding: 17-07-10, 16:30 -
"Litt lavt stoffskifte" sier legen. Hva venter meg?
Av linnea i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 8Siste melding: 24-09-09, 13:28

Svar med sitat

Bokmerker