Side 3 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 32
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Ekstraslag. Hjertebank. Løpsk puls

Veldig spennende artikkel fra Bettie, som jeg anbefaler alle å lese. Vi leser stadig her inne om folk som har smerter i hender og føtter. Hos meg så er dette undersøkt og konstantert nerveskade i form av diagnosen tynnfibernevropati. Artikkelen til Bettie antyder at flere nerver er rammet av denne skaden som sansynlig skyldes feil i stoffskiftet.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

Interessant lesning

Havnet på sykehus i går med høy puls. Så etter 8 timer med dette, ble det målt 220 på EKG. Rytmeforstyrrelsen jeg har hatt i over 20 år viste seg å være et medfødt syndrom som heter Wolff Parkinson White Syndrom (WPWS). Skal opereres for dette om 5 - 12 mnd.
    Hjertespesialisten mente jeg hadde for høyt stoffskifte og at dette trigget hjertet til å rase av gårde. Har vært ekstra plaget med dette i det siste.
    Tsh må over en viss verdi, og ft4 og ft3 må ligge i nedre sjikt av referanseområdet. Da skal jeg redusere Levaxindosen med 30 µ daglig. Dette gruer jeg til siden bare en liten reduksjon medfører slapphet hos meg.

Uansett er jeg utrolig glad for at jeg endelig fikk en grundig undersøkelse :-)

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Lightbulb Sv: Ekstraslag. Hjertebank. Løpsk puls

Sitat Opprinnelig skrevet av Bille Vis post
    Rytmeforstyrrelsen jeg har hatt i over 20 år viste seg å være et medfødt syndrom som heter Wolff Parkinson White Syndrom (WPWS). Skal opereres for dette om 5 - 12 mnd.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Havnet på sykehus i går med høy puls. Så etter 8 timer med dette, ble det målt 220 på EKG. Rytmeforstyrrelsen jeg har hatt i over 20 år viste seg å være et medfødt syndrom som heter Wolff Parkinson White Syndrom (WPWS). Skal opereres for dette om 5 - 12 mnd.
    Hjertespesialisten mente jeg hadde for høyt stoffskifte og at dette trigget hjertet til å rase av gårde. Har vært ekstra plaget med dette i det siste.
    Tsh må over en viss verdi, og ft4 og ft3 må ligge i nedre sjikt av referanseområdet. Da skal jeg redusere Levaxindosen med 30 µ daglig. Dette gruer jeg til siden bare en liten reduksjon medfører slapphet hos meg.

Uansett er jeg utrolig glad for at jeg endelig fikk en grundig undersøkelse :-)
    Bille? Det lader til, at du har haft denne lidelse også før du kom i behandling for hypothyrepose og Levaxin-behandling. Jeg forstår derfor ikke, at lægen reducerer din Levaxin, når dette syndrom er slet ikke forbundet med hormoner, men er resultat af "fysisk" fejl i de baner via hvilke de elektriske impulser sendes rundt i kroppen, hvor fejlen for dit vedkommende ligger i nogen af de elektriske baner i hjertet.

Behandlingen bliver vist Radiofrekvensablation dvs. med varmeførende kateter "ødelæggelse (ablation) af vævet i et ganske lille område - begrænset til en diameter på 2-4 mm. Dermed brydes den sygelige elektriske impulsudbredelse i dette område og ledningsbanen ødelægges". Så skulle problemet gerne være løst permanent.

Det lyder godt, synes jeg, men jeg forstår ikke at lægen lader dig vente 5-12 måneder på denne behandling. Taget i betragtning, hvor længe du har haft dette "syndrom" i 20 år, er der vist ikke chancer for, at behandlingen med betablokkere kan hjælpe mere end midlertidigt. Kan du ikke forsøge at rykke (purre) for behandlingen? Inden den reducerede dose af Levaxin giver dig endnu flere problemer end dem du skriver om i den anden tråd?

Jeg frygter, at kardiologen vil måske anbefale at din dose af Levaxin skal nedsættes permanent, "for en sikkerheds skyld", uanset effekten af behandlingen for arytmi. Vær opmærksom på det når og hvis...
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

Bille? Det lader til, at du har haft denne lidelse også før du kom i behandling for hypothyrepose og Levaxin-behandling. Jeg forstår derfor ikke, at lægen reducerer din Levaxin, når dette syndrom er slet ikke forbundet med hormoner, men er resultat af "fysisk" fejl i de baner via hvilke de elektriske impulser sendes rundt i kroppen, hvor fejlen for dit vedkommende ligger i nogen af de elektriske baner i hjertet.

Behandlingen bliver vist Radiofrekvensablation dvs. med varmeførende kateter "ødelæggelse (ablation) af vævet i et ganske lille område - begrænset til en diameter på 2-4 mm. Dermed brydes den sygelige elektriske impulsudbredelse i dette område og ledningsbanen ødelægges". Så skulle problemet gerne være løst permanent.

Det lyder godt, synes jeg, men jeg forstår ikke at lægen lader dig vente 5-12 måneder på denne behandling. Taget i betragtning, hvor længe du har haft dette "syndrom" i 20 år, er der vist ikke chancer for, at behandlingen med betablokkere kan hjælpe mere end midlertidigt. Kan du ikke forsøge at rykke (purre) for behandlingen? Inden den reducerede dose af Levaxin giver dig endnu flere problemer end dem du skriver om i den anden tråd?

Jeg frygter, at kardiologen vil måske anbefale at din dose af Levaxin skal nedsættes permanent, "for en sikkerheds skyld", uanset effekten af behandlingen for arytmi. Vær opmærksom på det når og hvis...

Den lange ventetiden skyldes at kun er 3 leger her som utfører den type operasjoner. Det er lang ventetid på det meste av behandlinger her til lands, dessverre.

Jeg reduserer ikke dosen med Levaxin pga den medfødte feilen jeg har som medfører en puls på minst 200. Jeg har en for høy hvilepuls, 100 -110 i minuttet, og det sliter på hjertet. Og det skyldes at stoffskiftet er for høyt. Hvilepulsen var lavere før, men husker ikke når den steg. Kanskje ett år siden. Har forstått det slik at man kan se på EKG om stoffskiftet er for høyt eller lavt.

Kardiologen sa også at jeg måtte, sammen med fastlegen, finne den rette dosen med Levaxin som gjør at jeg ikke blir slapp osv. og heller ikke har høy hvilepuls.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Har forstått det slik at man kan se på EKG om stoffskiftet er for høyt eller lavt.
    Ved hypothyreose (lavt stofskifte):

Sinus Bradycardia

When sinus rhythm is present at a rate of less than 60 we call it sinus bradycardia.

Sinus bradycardia may be seen in:

• Normal finding in fit, athletic individuals
    • Increased vagal tone e.g. during vomiting
    • Drug effect e.g. beta blockers
    • Hypothermia
    Under active thryroid
    • Myocardial Infarction
    • Raised intracranial pressure
    • Electrolyte disorders

Example of sinus bradycardia:

Ved hyperthyreose (højt stofskifte):

Sinus Tachycardia

Conversely when sinus rhythm is present at a rate of over 100 it is called sinus tachycardia.

Sinus tachycardia may be seen in:

• Exercise
    • Anxiety, pain, fear
    • Hypotension
    Over active thyroid
    • Drug effect e.g. atropine Stimulants e.g. caffeine

Example of sinus tachycardia:

The normal heart rhythm is called sinus rhythm:

Example of normal sinus rhythm:

Source/Kilde: Scottishirishhealthcare.com
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Den lange ventetiden skyldes at kun er 3 leger her som utfører den type operasjoner. Det er lang ventetid på det meste av behandlinger her til lands, dessverre.

Jeg reduserer ikke dosen med Levaxin pga den medfødte feilen jeg har som medfører en puls på minst 200. Jeg har en for høy hvilepuls, 100 -110 i minuttet, og det sliter på hjertet. Og det skyldes at stoffskiftet er for høyt. Hvilepulsen var lavere før, men husker ikke når den steg. Kanskje ett år siden. Har forstått det slik at man kan se på EKG om stoffskiftet er for høyt eller lavt.

Kardiologen sa også at jeg måtte, sammen med fastlegen, finne den rette dosen med Levaxin som gjør at jeg ikke blir slapp osv. og heller ikke har høy hvilepuls.
    Meg bekjent kan ikke stoffskiftet påvises ved EKG;
    høy hvilepuls assosieres med høyt stoffskifte, men også med flere andre tilstander.
    Lav hvilepuls assosieres med lavt stoffskifte og flere andre tilstander.
    Ergo er det helt umulig for en kardiolog og si at den høye hvilepulsen betyr at man er overdosert.

Jeg har høy hvilepuls, oftest mellom 90 og 120, men jeg er IKKE overdosert. Hos meg er det blant annet antistoffet TRAS som spiller inn.
    Om kardiologen jeg var hos hadde sagt at jeg måtte kutte ned på levaksinen, hadde jeg protestert heftig.

edit; og der kom Anisa meg i forkjøpet

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Ekstraslag. Hjertebank. Løpsk puls

Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
    Teamwork med BenteR ! Desuden er Billes tråd blevet "almennyttig"

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
    Meg bekjent kan ikke stoffskiftet påvises ved EKG;
    høy hvilepuls assosieres med høyt stoffskifte, men også med flere andre tilstander.
    Lav hvilepuls assosieres med lavt stoffskifte og flere andre tilstander.
    Ergo er det helt umulig for en kardiolog og si at den høye hvilepulsen betyr at man er overdosert.

Jeg har høy hvilepuls, oftest mellom 90 og 120, men jeg er IKKE overdosert. Hos meg er det blant annet antistoffet TRAS som spiller inn.
    Om kardiologen jeg var hos hadde sagt at jeg måtte kutte ned på levaksinen, hadde jeg protestert heftig.

Synes det er så vanskelig. Føler jeg blir overkjørt av leger.
    Var hos fastlegen en uke etter jeg hadde vært på sykehuset, og han sa ikke så mye. Han hadde jo heller ikke fått epikrisen. Han sa kroppen kunne venne seg til både lav og høy dose med Levaxin, så jeg kunne vente 4 uker før jeg økte.

Men en hvilepuls på 100 er ikke normalt for meg.

Merker også økt, plagsom puls etter å a spist raske karbohydrater/sukker. Det skjer ikke alltid, men av og til. Leste et sted at det kunne hjelpe å spise proteiner samtidig med de raske karbohydratene for å unngå det. Hender også at jeg blir helt utmattet når jeg spiser sjokolade.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Thumbs up Sv: Ekstraslag. Hjertebank. Løpsk puls

Tusen takk til alle som har svart i denne tråden!
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Side 3 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Hjertebank
    Av Thomas W H i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 5
    Siste melding: 18-01-13, 17:23
  2. Hjelp meg, jeg har så mye hjertebank!
    Av Ida i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 04-04-10, 10:47
  3. Hjertebank, er det forbigående?
    Av Siri -67 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 3
    Siste melding: 13-03-07, 11:41
  4. Ferritin og hjertebank...
    Av Maia i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 8
    Siste melding: 22-02-07, 10:44
  5. Hjertebank og liothyronin??
    Av heisann i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 12
    Siste melding: 25-04-06, 22:00

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn