Viser søkeresultater 1 til 10 av 220

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

Standard Sv: Smerter i knærne

Tar 50µ D3 vitamin og har gjort det i noen måneder. Har brukt ca 220 µ Lvaxin siden i vår. Har ikke andre symptomer på høyt stoffskifte.

nei, det er ikke lett dette med vondter her og der

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Har du forsøkt å redusere litt på levaxindosen din da ?
    Et prøveprosjekt med lavere dose av en ukes varighet kan gi deg svaret.

Min erfaring er at jeg faktisk måtte halvere thyroxindosen, men jeg bruker Armour. Det kan jo være forklaringen - og det kan jo bare være hos meg også.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Ser du spørr Finn, men svarer med min erfaring om hvor det som oftest smerter hvis jeg er for høy. Håndledd, knær, korsrygg og noen ganger ankler. Sjelden alt på en gang takk og lov.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

i kveld gjorde jeg noe jeg ikke har gjort på en stund. Sto med bena litt fra hverandre og føttene pekende utover. Bøyde knærne og det var overhodet ikke ondt i den stillingen. Så da er det vel neppe stoffskiftet? Får vel bare smøre meg med tolmodighet

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det er jo av de symptomer som kan være stoffskiftet. Det som jeg, og sikkert mange med meg opplever, er at man kan aldri være sikker.

Et(av mange)eksempel :
    Jeg fikk plutselig vondt i begge helene på slutten av en joggetur. Og det gikk ikke bort. Jeg tenkte på achillesbetennelse men det kom aldri noe "potetmel" der. Tenderitt også, men ikke noe hjalp, jeg hadde fått noe permanent dritt tenkte jeg og gikk over til å sykle isteden. Det burde reduseret plagene, men bedringen uteble.

Men så gikk det jo helt over da jeg noe senere måtte redusere dosen fordi jeg begynnte med D3.

Slike smerter er ikke oppført som noe hyppig stoffskiftesymptom, men en må ha stoffskifteproblematikk i tankene uansett hva som skjer.
    Det kan virke som jeg oppfordrer til hypokonderi, men langt i fra. Og ikke alt kan stoffskifteforklares - vi blir jo syke på vanlig måte vi også.

Hvis jeg skulle bruke mine selvopplevde erfaringer til å vurdere knesmerter i en setting der jeg brukte 220µg/dag og hadde fT4=27, så hadde jeg ikke klart å la være å tenke på å redusere dosen min.
    Usikker hadde jeg vært, for jeg vet at mange har så høy dose, og må ligge så høyt på fT4-skalaen for å trives. Og jeg kunne jo være blandt dem????

Usikkerhet er visst en av våre laster.....

Hvis det skulle være en idretts skade, er jo rådet å trene alternativt. Gjerne lett sykling, og gjene mer knebøy, men med mindre vekter og ikke så dypt.
    Og å trene opp til smertegrensen - aldri over.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

Jo, det er klart det kan skyldes stoffskiftet. Skal redusere dosen fra i dag. Var hos akupunktøren i dag og han mente det er belastningskade. Så får jeg se hvordan det blir

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

Søndag merket jeg at smerten i høyre kne av nesten vekk. Hadde en time hos akupunktøren mandag. I dag er det 6.dag etter at jeg reduserte dosen med Levaxin. Dessverre er jeg blitt slapp igjen som en følge av det, men skal vente i alle fall en uke til før jeg øker dosen igjen. I

Lignende tråder

1. Svar: 102
    Siste melding: 26-04-13, 14:34
  2. Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    Av Jeanette Ws. i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 414
    Siste melding: 04-07-11, 11:59
  3. Svar: 148
    Siste melding: 13-09-08, 10:17
  4. begynt på litothyronin
    Av grynet i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 2
    Siste melding: 05-03-08, 21:48

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn