Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Threaded View
-
06-12-12, 19:19 #5
Sv: 20 års jubileum med Levaxin (ingen ting å rope hurra for)
Hmmm... kun 70 kg? Glubende appetit? Med hypothyreose?
Måske kunne du læse tråden om Hypermetabolisme? Man kan sagtens være dundrende hypothyroid samtidigt med at man er "hypermetabolic".
Det lyder som urinsyregigt (podagra), som kan være en følgesygdom til ubehandlet eller langvarigt fejlbehandlet hypothyreose. Det burde kunne reguleres med syre/base kosthold.
Det med at få dosen af Levaxin reduceret ved opstart af Liothyronin er en sædvanlig fejl, lægerne begår. Alle videnskabelige undersøgelser, som konkluderede at Liothyronin ikke virker på hypothyroide patienter, er baseret på forsøg med Liothyronin i tillæg til reduceret dosering af levothyroxin (f.eks. Levaxin). Derimod alle videnskabelige undersøgelser, hvor en god effekt af Liothyronin på hypothyroide patienter blev bekræftet, er baseret på forsøg med Liothyronin i tillæg til den samme dosering af levothyroxin (f.eks. Levaxin), som før opstarten af Liothyronin.
Hvis det sker, at du mærker som om Liothyronin virker svagere end før (det er ikke sikkert at det sker for dig), kan du prøve at vende tilbage til den oprindelige dosering af Levaxin, og se om det ikke vil hjælpe.
Desværre, skal du ikke være for sikker på det.... Tilskud af Liothyronin har en stærkt undertrykkende effekt på TSH-værdier, og uanset at dine FT4-værdier er normale eller lave (det må de gerne være i "kombinationsbehandlingen" eller i behandling med Thyroid), og uanset at dit FT3 heller ikke behøver at være for højt - hvis din TSH-blodprøve viser "for lavt" TSH - skal du ikke blive overrasket hvis din læge kræver at du enten reducerer dosen af Liothyronin eller cutter den helt. Iflg. den "standard" lægerne behandler efter, er et "for lavt" TSH det allerværste (= hyPERthyreose) og dette uanset at hverken FT4 eller FT3 ligger for højt. Det er et paradoks mange patienter bliver præsenteret for, hvor lægerne ignorerer de egentlige stofskiftehormoner og fokuserer udelukkende på hypofysehormonet TSH, der kan være påvirket af tusind andre faktorer end netop thyreoidea-relaterede.
Jeg skal ikke begynde at fraråde dig noget som helst, men vil kun sige, at mange på dette forum som har opnået en bedring, ikke længere få foretaget nogen blodprøver, medmindre de oplever en forværring. Mit eget stofskifte blev målt kun en gang siden 2006, og dette i anledning af et forestående kirurgisk behandling for polypper, hvor lægerne skreg "hyperthyreose" fordi mit TSH var på 0,009. Personligt har jeg ikke brug for at kende mine tal så længe jeg har det godt, og det har jeg siden jeg i 2006 gik over til selvbehandling med Thyroid.
Jeg tror at din endokrinolog har ret (tænk bare at jeg siger det
). Hvis du søger på Thyroid Myopathy eller Endocrine Myopathy, får du dig nok nogle AHA-erkendelser.
Lyt til Blondie og læs i Aminosyre-forummet for at finde nogle stikord at søge videre med. F.eks. er det videnskabeligt bevist, at tilskud af aminosyre L-Carnitine og Acetyl-L-Carnitine, sammen eller hver for sig - vil dæmpe eller helt afskaffe myopathy-symptomer hos hypothyroide. Rene aminosyrer kan købes f.eks. fra Sverige og man skal blot huske at aminosyrer skal indtages i gram-doser. Ikke i mg eller mcg. Og aminosyrer skal helst indtages på tom mave, mellem måltider. Der er alt at vinde og intet at tabe ved at supplere med dagligt tilskud af aminosyrer, specielt for de aminosyre-hungrende hypothyroide kroppe.
Du kan søge på hypothyroidism and amino acids eller hypothyroidism and Carnitine.
Heldigt for dig, at du har ikke ladet dig lokke til antidepressiva. Det ville ikke hjælpe alligevel. For at gøre en lang historie kort - læs gerne alt om psykologiske og psykiske problemer som udvikles pga. thyreoideahormon-mangler i tråden Thyreoidea-sygdom og psykisk helbred, og ellers i forummet Stoffskifte og kognitive, psykiske og nevrologiske plager.
Held og lykke med dit "nye" liv, men for at bevare det er Liothyronin alene ikke nok. Ikke i længden. Læs dig op i ernæring, vitamin-, mineral-, aminosyre- og fedtsyretilskud. Læs om betydningen af mavesyre-støttende tilskud og tilskud af enzymer, hvilke alt sammen har en afgørende betydning i både at opnå og fastholde en bedring.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Du feiler ingen ting!
Av Vigdis i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 2Siste melding: 22-12-11, 06:04 -
Finnes det ingen annen måte enn Levaxin for å øke ft4?
Av bambi i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 8Siste melding: 09-05-08, 14:25 -
Etter 5 uker på levaxin er ting stort sett som det har vært tidligere
Av JS i forumet Lavt stoffskifteSvar: 55Siste melding: 06-01-08, 10:28 -
En mnd på 100 mikrogram Levaxin, og merker ingen bedring
Av mona? i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 22-05-05, 17:24 -
Ingen tegn til tørr hud FØR jeg begynte på Levaxin
Av mona? i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 2Siste melding: 18-05-05, 22:06

Svar med sitat

Bokmerker