Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Threaded View
-
29-10-12, 17:17 #9
Sv: Blodprøvesvar og dosering av Levaxin
TSH'en din øker av den enkle grunn at stoffskiftemedisindosen din er for liten. Når stoffskiftemedisindosen din er på riktig nivå vil TSH stabilisere seg og slutte å stige.
Ja, det finnes alternativer til levaxin. Kombinasjon med levaxin og liothyronin (T4 og T3) er det vanligste alternativet. Tabletter fremstilt av stoffskiftehormoner fra skjoldbruskkjertelen til gris er et annet alternativ, dersom legen din vil la deg prøve det. Dette medikamentet, kommer med produktnavn som Erfa eller Armour, står på negativlisten til legemiddelverket og av den grunn vil du høyst sannsynlig få problemer med å få legen din til å skrive det ut til deg.
Selv har jeg etter over 20 år med stoffskifte sykdom prøvd alle disse tre alternativene, og er ikke et øyeblikk i tvil om at jeg mener sistnevnte fungerer best. Du har egentlig enda ikke gitt levaxin en sjanse siden du ikke er medisinert i en korrekt dose. Ingen medisin vil fungere optimalt så lenge den gies i for lave doser. Likevel vil jeg anbefale deg å prøve å diskutere Erfa eller Armour med legen din, ganske enkelt fordi det er det medikamentet jeg har best erfaring med. Skulle du være så heldig at han er villig til å skrive ut resept på det, så er jo det flott
Lignende tråder
-
Datter på 13 år har nylig fått diagnosen lavt stoffskifte, etter 6 år med plager
Av anikken i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 2Siste melding: 03-11-08, 18:14 -
nyoppdaget kreft
Av tulla i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 16Siste melding: 16-10-08, 20:49 -
Nyoppdaget Graves
Av jola i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 10-04-08, 20:31 -
Nyoppdaget Graves
Av jola i forumet Graves sykdomSvar: 4Siste melding: 19-03-08, 21:17 -
nyoppdaget kreft
Av tulla i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 25-02-08, 17:46

Svar med sitat

Bokmerker