Jeg ble undermedisinert i lang, lang tid fordi jeg hadde som deg en lege som ikke kan stoffskiftet. Leger som gjør feil, kan si "uuuups, tabbe", for oss som blir utsatt for feilbehandlingen kan resultatet være katastrofalt og noe vi må leve med resten av livet. I ettertid har jeg lært, spesielt fra alle de kunnskapsrike her inne, og IKKE godta leger som leker med helsa mi.
For deg som er gravid er det ekstra viktig og få justert opp dosen Levaksin til et nivå som gir både deg og den lille det den trenger.
Jeg ville ikke økt med 50 mcg daglig, det kan gi en del hjertebank og slikt og øke så mye. Jeg ville nok økt med f.eks. 1/2 tablett annenhver dag for ikke og få så mye ubehag.

Frykten legen har gitt deg med at det er bedre med for lavt stoffskifte enn det er med for høyt, er liksom litt svada i mine ører utifra blodprøvene dine. Nå vet jeg ikke hvor langt i svangerskapet du er, men om det skulle være slik at blodprøvene skulle vise at TSH faller under 0,5 og FT4 over 24-25, som bør være så hyppige som Blondie sier, så korrigeres det lett med og hoppe over Levaksin en dag, og så redusere dosen til et mer passende nivå. Motsatt fall, når stoffskiftet er for lavt, tar det laaang tid før rett dose gir fine prøver og enda lengre tid før man føler seg bedre (iallefall etter min erfaring)

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Det er lige før at jeg giver op! Du er gravid. Du har lavt stofskifte. Dine læger undermedicinerer både dig og dit barn.

BenteR? Tror du at Pasjentombudet kunne hjælpe i denne type sag?
Ellers vil jeg anbefale og ringe til pasientombudet i ditt fylke og fortelle hvor fortvilet du er siden legen ikke kan stoffskifte, de ikke sjekker vesentlige stoffskifteprøver, du er gravid og du blir nektet og få time hos noen som kan stoffskiftet.
Min opplevelse av og prate med pasientombudet i mitt fylke er at de lytter, de bryr seg og de sier om de kan hjelpe og i såfall hvordan. Og det koster ingenting og få hjelp av dem!
Du har ingenting og tape ved og kontakte dem.