Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Tråd: Lavt stoffskifte
Threaded View
-
20-10-12, 21:26 #15
Sv: Lavt stoffskifte
Jeg kan kun sige: stakkels, stakkels norske gravide med hypothyreose!

I de fleste civiliserede lande findes der nationalle retningslinjer for svangerskabskontrol af gravide med thyreoideasygdom. Men ikke i Norge!
Jo, der findes Retningslinjer for tilsyn med f.eks. gravide med diabetes, men så er også det norske Diabetesforbundet stærk og foretagsom. Når der ikke arbejdes intenst på at sikre vordende mødre med hypothyreose og deres børn, som gerne skulle slippe for selv at leve med hormonskader senere i livet, da må jeg bare sige lige ud, at hvis dette ikke er formålet - kan jeg slet ikke se formålet med det norske thyreoideaforbund. 
Kære Cita
Selv om det gælder for Danmark, vil du måske alligevel finde god info og lidt hjælp til at blive mindre usikker, ved at læse de danske Retningslinjer for gravide med thyreoideasygdom. Du finder Retningslinjerne (Thyroidea-sygdomme, graviditet og fødsel) her, hvor Knokkel har bidraget med en oversættelse af retningslinjer for behandling af hypothyroide i svangerskabet, i Schweiz. Håber det hjælper lidt på usikkerheden. 
Iflg. de danske Retningslinjer: "Gravide med såvel nydiagnosticeret som kendt hypothyreose bør straks behandles som nedenfor anbefalet og om muligt henvises til endokrinolog, så snart graviditeten er bekræftet. Hvis endokrinolog ikke er til rådighed, tilbydes den gravide kontrol hos obstetriker med speciel interesse og erfaring i behandling og kontrol af gravide med thyroidea-lidelser, gerne i samarbejde med den gravides praktiserende læge."• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 3Siste melding: 24-03-12, 23:14 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat

Bokmerker